Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A4 "AFN`ek" quattro(II)
»
Serwis na "dzień dobry" czyli co nalezy zrobić aby mieć spokój ...
Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 8761 razy
Data wydarzenia: 02.03.2012
Serwis na "dzień dobry" czyli co nalezy zrobić aby mieć spokój ...
Kategoria: serwis
Nie jest to spowodowane bynajmniej nadmiarem wolnego czasu, ale doświadczeniem które na przestrzeni paru lat pozwoliło wyrobić pewne nawyki serwisowe.
O konieczności wymiany elementów rozrządu nie muszę raczej nikogo przekonywać.
Zważywszy na powyższe zabrałem się ostro do pracy. Pas przedni po uprzednim demontażu zderzaka, reflektorów, śrub mocujących spoczął w pozycji serwisowej. Pasek rozrządu, rolki, pompa wody, płyn chłodniczy, rolka klimatyzacji, napinacz Pk, pasek PK, sprzęgiełko alternatora, pasek klimatyzacji zostały wymienione. Układ chłodzenia został wypłukany i zalany świeżym płynem.
Kąt wtrysku musiałem lekko skorygować "w górę" ponieważ był opóźniony co mogłoby skutkować utrudnionym rozruchem i czarnym bąkiem przy zimnym starcie w warunkach zimowych.
Przy okazji oczyściłem miejsce z którego leciał olej (uszczelka pokrywy zaworów) i ładnie wszystko poskręcałem.
Silnik jest czysty i suchy, okolice turbosprężarki i wydechu również.
Zmontowawszy całość i przywróciwszy do stanu z przed serwisu udałem się na korektę ustawienia reflektorów.
Poniżej kilka fotek z prac.
PS: zapomniałem dodać że jadąc autem tuż po zakupie zaliczyłem uszkodzenie napinacza paska PK (standard w Audi) i że dojechałem 400 km w nocy (!) na 2 z 5 rowków paska i skoszonym napinaczu. To diabelstwo pada na skutek złej pracy sprzęgiełka alternatora. Popiskując i zgrzytając dowieźliśmy auto do Pabianic uzyskując spalanie z trasy na poziomie ... 4,6 litra / 100 km.

Teraz jest cichutko i słychać jedynie cichy klekot. Rozkoszny klang niezakłócony złowieszczą melodią kończących się elementów napędu PK.
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
19
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
26
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Zawsze chciałem pojeździć Audi z Quattro, bo stały napęd na 4 koła w zimę musi dostarczać wielu emocji
Kawał dobrej roboty, to pewnie nie długo zawieszenie z przodu? Czy jeszcze się nie odzywa? Idę na profil obejrzeć zakup.
Pozdrawiam Serdecznie.
Jak widać są w naszym kraju jeszcze porządni kierowcy...
PS: ja z mechaniką też nie mam nic wspólnego oprócz wrodzonej pasji do grzebania we wszystkim w czym się da
W twoim C4 jest bardzo prosty silnik. Do tego bardzo trwały.
Co do wymiany rozrządu to jest ona banalnie prosta przy zachowaniu dokładności i dbałości o detale.
pietrodj: pad sprzęgiełka alternatora i napinacza PK nie jest niczym niezwykłym , zważywszy że rozrząd miał na karku 100 tys km. Po prostu padło na mnie
W mojej ex granatowej kiedyś zaliczyłem podobną wpadkę tydzień przed planowaną wymianą rozrządu.