Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Biała Perła » Serwis - pierwsza wizyta







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
  • rocznik 2013
  • silnik 1.6 16v VTi
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2666 razy
Data wydarzenia: 14.03.2014
Serwis - pierwsza wizyta
Kategoria: serwis
Mój pierwszy wpis w dzienniku pokładowym.
Dzisiaj, mój C4 zaintrygował mnie komunikatem serwisowym - Niski poziom oleju silnikowego. Trochę się zdziwiłem, ponieważ auto nowe, a tu brak oleju? Ponieważ nie miałem oleju na dolewkę, postanowiłem odwiedzić serwis ASO Citroena i sprawdzić co i jak - przecież mam gwarancję na auto.
Mechanik otworzył maskę, sprawdził bagnetem poziom, a tam sucho! Ledwie poziom minimum (na zimnym silniku). Przy okazji okazało się, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym też jest poniżej minimum. Pytam mechanika jak to jest możliwe - wie Pan, mówi mechanik, auto jest nowe i musi trochę brać oleju zanim się dotrze. Ale żeby zaraz 1L trzeba było dolać?
W moim poprzednim aucie (Ford Fusion) nigdy nie musiałem dolewać ani kropli oleju silnikowego, jedynie od wymiany do wymiany. A tu w C4 12000km przejechane i już litr oleju "skonsumowany"?
Cóż, trzeba być czujnym i sprawdzać prewencyjnie płyny. Za 3000 km pierwszy przegląd, zobaczymy co dalej...
Dodano: 10 lat temu
Miałem dokładnie to samo-brak płynu chłodzącego i niski poziom oleju. Stwierdzilem dodatkowo jeszcze wyciek oleju pomiedzy skrzynią a silnikiem.Zrobili mi to w ostatni dzien gwarancji. Oczywiscie wyciek znalazlem sam bo dla nich wszystko bylo ok.Proponuje ci podjechac na jakas stacje kontroli i niech sciagna ci oslone pod silnikiem i to sprawdza.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Nie jestem taki g..pi aby kupić pierwsze-lepsze auto demo. Znam ludzi z tego salonu, więc nie ma niebezpieczeństwa że, jak to mówisz, w garki cisneli aż iskry szły. Puki co, po przejechani 1000km i sprawdzeniu na bagnecie jest ok, nic nie ubyło. Może więc, ktoś wcześniej nie dopilnował.
Dodano: 10 lat temu
Słuchaj, nie przejmuj się. Jeśli jakieś debile jeździły jako demonstracyjnym i cisnęli na zimnym to teraz wóz jest Twój. Wlewasz tyle ile trzeba, użytkujesz jak człowiek a nie półmózg więc musi być OK. Sprawdzaj dla świętego spokoju poziom na bagnecie co miesiąc. Napisz jka teraz z tym olejem.
Pozdrowienia!
Mirek
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: jak robiło jako demonstrator to mu tam ładnie w garki cisneli aż iskry szły
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: U mnie wychodzi jakieś 200-300 ml na niespełna 5000 km, więc ubytek jest nieco mniejszy. ;)
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: może to właśnie w tym problem, że większość kilometrów robię w mieście. Ale litr to dużo. Auto jeździło przez 6 miesięcy jako demonstracyjne u dilera - musiało być zalane prawidłowo. Mój błąd, że nie sprawdziłem poziomu oleju przy odbiorze.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: faktycznie, nie sprawdzałem przy odbiorze, ale chyba jest coś takiego jak przegląd zerowy?
Dodano: 10 lat temu
Do abrams: Co ty kolego wypisujesz? Jakie normy fabryczne? To nie jest 1.3 JTD Fiata ujeżdżane przez przedstawiciela handlowego tylko benzyniak.
Dodano: 10 lat temu
Co ten mechanik p___doli!!! Przecież to benzyna a nie diesel! Ja do diesla w C4 1 generacji dolewałem 50ml na 10 000 km a tu litr! Moze sqrwysyny w fabryce oleju nie wlali i teraz rżnie głupa ten mechanik. Ja znam te auta, coś takiego jest niedopuszczalne. Ja bym tego tak nie zostawił.
Dodano: 10 lat temu
normy fabryczne to okolo 1 l/1000km
masz litr na 12 wiec sie ciesz i nie licz na jakas naprawe gwarancyjna
Dodano: 10 lat temu
Do Transol: Nie wiem kiedy skończyła się era dobrych aut ,ale też mi się wydaje ,że taki ubytek oleju jest zdecydowanie za duży.
Dodano: 10 lat temu
No wątpię żeby w nowym aucie taki ubytek oleju był normą.
Ten mechanik jest albo kretynem albo robi cię w uja
Dodano: 10 lat temu
Do Adi-M-: Bo 10 lat temu skończyła się era dobrych samochodów.
Teraz się produkuje szmelc na 2-3 lata[down]
Dodano: 10 lat temu
Ja mam 11 letniego Citroena i nie muszę dolewać ani grama.
Ale to może jak mówią poprzednicy...taki silnik[niewiem]
Dodano: 10 lat temu
Potwierdzam słowa minowako - silniki VTi uwielbiają konsumować olej. W moim 1.4 za każdym razem trzeba dokonać dolewki między wymianą, a jeżdżę bardzo mało, bo niespełna 5000 km na rok. ;)
Ubytkiem płynu chłodniczego też nie masz się co przejmować, bo to kolejna typowa cecha VTi-ków. Wejdź na forum Peugeota lub Citroena, a zobaczysz, że taki już urok naszych motorów. :P
Dodano: 10 lat temu
Brat jest mechanikiem w ASO Citroena i powiem Ci, że spalanie oleju przez ten motor to chleb powszedni. Brat mówi o tym silniku (rodzina VTI we współpracy z BMW)olejożerca. Dopóki BMW nie przyłożyło łapy do silników benzynowych PSA to uchodziły one za bezawaryjne :( Teraz to porażka. Sam również byłem zainteresowany Peugeotem 208 1.4 VTI ale za namową brata kupiłem VW POLO. Odradzał mi Peugeota właśnie przez ten silnik z rodziny VTI :( Co do płynu chłodniczego to po paruset kilometrach zawsze ubędzie go troszkę w nowym aucie które się układa także uzupełnić brak i jeździć dalej. Aha nie zapomnij kontrolować oleju co 1000km :) Pozdrawiam.
Dodano: 10 lat temu
Sprawdzałeś po odbiorze auta jaki był stan płynów? Być może producent nie zalał na full z oszczędności, trochę ubyło i taki masz efekt.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Ty, no dobrze... Ten typ tak ma i ogranicza spalanie paliwa, bo pali olej i płyn. Bez kitu, mechanik kretyn.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Ale mechanik i tak wciskal będzie że to normalne albo ten typ tak ma.
Elanski2 nie daj se glupot wciskać bo nowe auto może aczkolwiek nie powinno brać oleju wcale a chlodziwa wogóle nie ma prawa ubywac
Dodano: 10 lat temu
U taty w takim samym C4 też na początku ubyło trochę płynu chłodniczego ale teraz jest już ok i więcej nie ubywa.
Natomiast co do oleju to "nasza" C4 nigdy nie wymagała dolewki, poziom na bagnecie się nie zmienił do czasu wymiany przy 16 tkm
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: ta, pod korkiem pewnie majonez
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: olej rozumiem, chlodziwo już nie
Dodano: 10 lat temu
A co Ty nie wiesz, że nowe auto może brać olej i więcej palić? Nowe, to nie znaczy, że pod maskę nie trzeba zaglądać.
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: wilk sam przyjdzie
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Nie wywołuj wilka z lasu :)
Dodano: 10 lat temu
Tak se łyka ten olej i chlodziwo jak by mu uszczeka poszła.....
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl