Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C3 » Serwis za 2k







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C3
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 798 razy
Data wydarzenia: 08.10.2021
Serwis za 2k
Kategoria: serwis
Objekt. Tytułowy C3 2014, 1.2 82KM, przebieg 65 tys. km.

Objawy. Występują tylko na nagrzanym silniku i na wolnych obrotach. Gaśnie, przerywa, wypada zapłon. Rodzaj paliwa nie ma znaczenia. Komputer pokazuje różne błędy, czujniki, brak zapłonu na którymkolwiek cylindrze.

Naprawa. Mechaniki wymieniają czujniki, jeden nawet wiązkę z czujnikiem, świece, cewki itp.
Wyczytałem że to mogą być zmienne fazy rozrządu.
Pojechałem do warsztatu specjalizującym się w BMW. Ogarnęli od razu. Faktycznie koła zmiennych faz. Wymiana w 1 dzień, 350 zł x 2, plus pasek rozrządu oraz pasek osprzętu. Całość 1800 zł.

I tak naprawdę to nie awaria a czynność serwisowa.

I tu chciałbym też dodać że te silniki na początku miały wadliwy pasek rozrządu który łuszczył się, zatykał smoka i zacierał się silnik. U mnie był ok, ale warto go wymienić po 60 tys. żeby nie było niespodzianki.
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Dobrze, że nie zabrał
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: "On Mnie Bus" dał ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Omnibus jaki czy co? 😜😁
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: Z każdej, o której wiem cokolwiek lub chociaż słyszałem, że istnieje [wacek]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
A z ramienia jakiej dziedziny? 😂
- przypadkiem nie z bicia piany? 😂
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: Byłem, ale w jury podczas kwalifikacji ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Weź udział w programie "mam talent" 😂
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: To nie najmniejsza linia oporu tylko najsprytniejsza, najmniej męcząca i najbardziej siły oszczędzająca. Optymalizująca stosunek nakładu pracy do osiąganych efektów lub ich braku... Po co zużywać zbyt wiele sił i czasu na coś co może nie zadziałać? W przypadku braku sukcesu człowiek przynajmniej nie zmęczy się więcej niż trzeba ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Czyli po najmniejszej linii oporu! ;) Tak też można!
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Naprawić to ja mogę naprawione, a także ulepszyć ulepszone, poprawić poprawione, zmodyfikować zmodyfikowane, wynaleźć wynalezione, odkryć odkryte, zakręcić zakręcone i... Zgubić zgubione [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Nieźle, tylko po co było jechać do serwisu BMW jak to Citroen. Za tą cenę też by ogarnęli sprawę, i to od ręki. O takich awariach typowych dla silnika serwis doskonale wie. :)
Dodano: 3 lata temu
Do misiaczek1281: Może Niemcy i Japończycy to robili dobre auta kiedyś... Francuskie, szczególnie z PSA nie takie złe, jak piszą niemieckie gazety jak np. AutoŚwiat. NIe da się tego czytać po prostu, propaganda jak za Hit,lera! :(
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Może byś tak naprawił zepsute? ;)
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: Wrodzony talent, samorodek. Popsuję zepsute i pogorszę pogorszone oraz rozwalę rozwalone, a nawet zezłomuję zezłomowane. To dar! [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Psuj 😂
Dodano: 3 lata temu
przebieg 65 tys. km i awaria za 1800zł? Mój ma 272 000 km i żadnych awarii rozrządu. Jedyna awaria w tym roku to cewka za 99,99zł :)
Dobre samochody robią Niemcy i Japończycy.
Francuzi robią dobre sery i wino :)
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: O tak! [up] Chętnie się tego podejmę [bigok]
Dodano: 3 lata temu
Masakra z tymi silnikami VTi. Mój poprzedni Peugeot 207 ani razu nie wytrzymał między corocznymi wymianami oleju bez dolewki, a i łańcuch rozrządu pewnie wkrótce by się odezwał - oryginalne 142 tys. km! [totalszok]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Tobie fabryki powinny dawać auta do testów, a dopiero jak przetrzymają tą przygodę, to do sprzedaży 😂
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: A mój zasuwał bez żadnych wymian aż C3 rdza zeżarła. Żadnych niepokojących objawów nie było poza grzechotaniem rolki napinacza. Zabrałem go na tor crossowy dla motocykli, dostał po tyłku i objaw ustąpił bez interwencji. To niezniszczalne silniki są. Skrzynia gorzej ale silnik jak z T34 ;-)
Dodano: 3 lata temu
Kiedyś wymiana rozrządu w Cytrynach przynajmniej naszej 1,4 Hdi był przewidziany fabrycznie po 240 tys.
(tak twierdził serwis) ale nawet oni wymieniali na wszelki wypadek po 180 tys.
Czyli jak tylko wymieniłeś pasek, to i tak reszta gratów powinna byś OK. Słyszałem o tej przypadłości z tymi paskami, które powodowały zapychanie systemu smarowania.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl