Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo GT [2014-...] » Serwis zawieszenia i serwis olejowy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo GT
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 964 razy
Data wydarzenia: 22.11.2016
Serwis zawieszenia i serwis olejowy
Kategoria: serwis
Po pamiętnym powrocie z wakacji nie pisałem co się działo z autem, więc uzupełniam kronikarskie zaległości :-)

1.09.2016, przy przebiegu 178 618 km
- wymiana płynu chłodniczego
- przyspawanie urwanego mocowania wydechu
- przymocowanie wiszącego przewodu hamulcowego
- wymiana przewodów wtryskiwaczy

21.09.2016, przy przebiegu 178 633 km
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4 (z powodu urwanego talerzyka jednego amora)
- wymiana kompletu sprężyn na Eibach Pro-Kit (bo chciałem Alfę troszkę obniżyć)
- wymiana odbojników i osłon przednich i tylnych amorów
- wymiana tylnych wahaczy poprzecznych na Magneti Marelli i Birth (żywot moich dobiegał końca)
- wymiana śrub tylnego zawieszenia

22.11.2016, przy przebiegu 182 240 km
- wymiana oleju z filtrem (Motul 8100 X-Cess 5W-40 + Ricambi)
- wymiana filtra paliwa (Mann)
- wymiana filtra powietrza (Ricambi)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (Motul)
- wymiana termostatu (Behr)- prawdopodobnie niepotrzebnie, więc stary dwuletni będzie w zapasie
- wymiana dwóch gum mocowania wydechu
- wymiana osłony pod silnikiem - nadawała się do wymiany już 2 lata temu jak kupowałem auto
- regulacja hamulca ręcznego


Tak Alfa wygląda na sprężynach Eibach Pro-Kit, poszła w dół 2,5 cm.





Ostatnia aktualizacja: 27.11.2016 20:16:21
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: 100% racji [up]
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP:
Haha, to prawda, choć i tak nieco dłużej pojeździłem na tym zawiasie co ją kupiłem niż zakładałem. W białej chyba szybciej będę musiał coś robić, bo już w momencie kupna przynajmniej jeden wahacz trzeszczał przy ostrzejszej jeździe.
Kupując Alfę trzeba mieć świadomość tego, że mamy samochód o świetnych właściwościach jezdnych, ale za to zawieszenie jest tym elementem do którego regularnie będzie trzeba zaglądać.
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max:
Daj znać, bo też jestem ciekawy jaka to różnica :-)
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Alfach pretekst nadchodzi dość szybko jeżeli chodzi o zawieszenie ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: zmierze u siebie ciekawe ile bedzie
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max:
Przedni zderzak w najniższym miejscu ma prześwit 12 cm, ale osłona silnika jest odrobinkę niżej, także myślę, że prześwit będzie gdzieś w granicach 10-11 cm.
Jak kupowałem Tigrę, to zderzak przedni miał 8 cm prześwitu, hehe - to był hardkor, a teraz w tej GT jest spoko :-)
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: pytam z ciekawosci bo bym porównał do mojego :)
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP:
Obniżenie chodziło za mną od momentu zakupu, czekałem tylko na pretekst
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max:
Nie mam pojęcia jaki jest teraz prześwit, ale jeżdżę dokładnie tak samo jak wcześniej. Inna sprawa, że jestem przyzwyczajony do niskich aut, więc jest mi zdecydowanie łatwiej niż komuś kto jeździ wyżej zawieszonymi samochodami.
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Sporo tego. Widzę, że "szarpnąłeś się trochę" i zadbałeś o autko, a przy okazji dostosowałeś pod siebie [up]
Dodano: 8 lat temu
Do Qchar: [rotfl][los2]
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Tak tak też prawda :(
Dodano: 8 lat temu
Do Qchar: jak się nie da, to się nie ma
Dodano: 8 lat temu
Jak się dba tak się ma [up]
Dodano: 8 lat temu
Kto smaruje ten jedzie, oby tylko nie hamulce.
Dodano: 8 lat temu
Jeszcze niżej? Niedawno oglądałem przed zakupem podobną GT i na standardowym zawiasie auto wydaje się już bardzo niskie. Nieutwardzoną osiedlową drogę przejeżdżałem ze strachem o zderzak i osłony pod podwoziem. Szkoda tylko, że auto okazało się mechanicznym trupem.
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: jaki ci prześwit zostaje teraz?
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Ja jak jadę po chleb to mam po drodze takie "wulkany" po drodze, że mogę brać je teraz między kołami. Po obniżeniu byłoby zapewne po misce olejowej.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy:
Jak wszystkiego, także i obniżenia samochodu, są plusy i minusy. Każdy sam musi zdecydować jaka opcja będzie dla niego lepsza. Jeżeli obniżenie auta ma zmieniać nawyki kierowcy, ma utrudniać życie, no to raczej jest to bez sensu. Natomiast u mnie tych minusów nie ma, bo praktycznie moje całe życie kierowcy jeżdżę niskimi autami, i ja akurat w obniżeniu widzę więcej plusów niż minusów - dla mnie to bardzo ciekawe rozwiązanie.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: ja np ja bym obnizył lagune to już bym nigdzie nie wjechał, już zdarzało mi się zachaczyć o progi gdy jechałem w 4-5 osób i próg byl wiekszy :D
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Bez przesady, takich Alf jest całkiem sporo, a ja zawsze zawsze dbałem o swoje auta - nawet gdy to nie były Alfy ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max:
Taki był właśnie cel :-)
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Przez pewien czas miałem myśl, aby obniżyć Golfa o 35mm, jednak ze względu na progi zwalniające, wystające i zapadłe studzienki, dziury w jezdni sobie odpuściłem - komfort i wygoda ponad wszystko.
Dodano: 8 lat temu
Chyba najlepiej doinwestowana Alfa w Polsce [totalszok]
Dodano: 8 lat temu
to teraz igła chyba po tych serwisach:)
Dodano: 8 lat temu
Do Ibiza_Jakas:
No faktycznie, myślałem, że do skrzyni to 75W80-75W90.
Szukaj info na forach swojego auta, albo dobry mechanik niech Ci doradzi, bo ja tego nie zrobię ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Ależ skądże. 10W40 także do skrzyni tutaj link http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-712.html
Dodano: 8 lat temu
Do Ibiza_Jakas:
10W40 jest do silnika, więc lepiej mechanik niech nie leje go do skrzyni, hehe.
Musisz sprawdzić jaki olej do skrzyni ma być do Twojego auta, ewentualnie co polecają mechanicy znający bardzo dobrze Hondy - bo ten Twój mechanik to chyba tak nie do końca wie co zalać ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Mam zamiar wlać coś nowego do skrzyni biegów. W hurtowni mają Motylgear 75W90, nie za gęste to do Hondy? ;) Bo mechanik protestuje i wskazuje na 10W40
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy:
Też mi się wydaje, że teraz wygląda optymalnie
2,5 cm to nie jest dużo, ale jednak wygląd zyskał. Z kolei większe obniżenie mi by się już chyba nie podobało.
W komforcie różnica jest niewielka, ale sprężyny Eibach Pro-Kit są uważane za najbardziej komfortowe z tych obniżających, także jeździ mi się bardzo dobrze na takim zestawie.
Oczywiście, że samochody to wydatki, i to wydatki cały czas rosnące, jak chociaż ubezpieczenia. No ale jak się chce mieć auto to trzeba to zaakceptować.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl