Wpis w blogu auta
Volvo S60
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2044 razy
Data wydarzenia: 29.03.2015
Serwisowanie DPF itd
Kategoria: serwis
Po trzech latach bezproblemowej jazdy w Volvo zaczal niedomagac DPF.
Krotkie dojazdy do pracy odbily sie szybko na jego kondycji.
Kilkukrotne zapalenie sie kontrlki filtra, wzrastajacy niepokojaco od czasu do czasu poziom oleju czy zwiekszone zuzycie paliwa o okolo 20% przyspieszyly decyzje o radykalnym pozbyciu sie wspomnianego DPFu.
Podobnie jak ja z moimi wtryskami w Volvo kolega udal sie do Tomka w Eccles.
DPF zostal usuniety. Przyznam szczerze , ze dawno nie widzialem tak zapchanego.
Volvo przeszlo remap na 215 km (silniki Euro 4 daja sie mapowac do 250 km) co daje sie odczuc podczas jazdy. Nie ma problemu by zerwac przyczepnosc na trzecim biegu.
Po wycieciu DPFu podobnie jak w moim Volvo przystapilismy do czyszczenia ukladu dolotowego. Z rury intercoolera oraz zaworu EGR udalo sie wygrzebac okolo szklanki nagaru. Zawor recyrkulacji zspalin byl tak zapchany przez fakt iz DPF nie pracowal poprawnie ze glowna iglica nie byla w stanie sie ruszac.
Auto dostalo rowniez komplet tarcz z klockami na przod i nowe klocki hamulcowe na tyl jako, ze stare czasy swietnosci mialy juz za soba i zdarzalo sie ze sie lekko blokowaly. Cylinderki hamulcow dostaly nowe oringi, tak na wszelki wypadek
Dzis zostanie wymieniony rozrzad. Stary rozrzad ma najechane dopiero ok 45 tys km ale minelo 6 lat. Nie majac pewnosci jakiej marki zostal uzyty zamiennik 6 lat temu postanowilismy dmuchac na zimne. Zalozony zostanie pasek Gates’a, rolki , napinacz i pompa to orginaly z Volvo, jako ze udalo sie je kupic po dobrych cenach.
Calosci serwisu dopelnily dwie nowe opony na tyl Nexen N’priz 4S. Jedna z opon na tyle miala juz 8 lat i byla bardziej plastikowa niz gumowa a druga miala przeciecie siegajace kordu na scianie bocznej co kwalifikowalo ja do mandatu i punktow karnych (w UK).
Na jesien zostana dokupione dwie nastepne opony na przod, jako ze te powoli zblizaja sie ku koncowi swego zywota.
Troszke sie tego uzbieralo ale i tak niezle na 3 lata bezproblemowego uzytkowania auta.
Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 13:51:30
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Jeśli jeździmy w wiekszości po mieście to powinno sie kupowac TYLKO benzyne/hybryde lub elektryka
Co do samego DPF to sam wynalazek jako taki jest niegłupi - dzięki temu da się już teraz jechać bez problemu za autobusem czy cieżarowką bez uczucia że ktos wpieprzył nas w sam srodek komory gazowej
W osobowkach tez dpf jest ok dopóki działa czyli do ok 150tys km - potem nawet niewielka awaria ukladu zasilania jak wtryski, turbo (szczegolnie zaciecie zmiennej geometrii), przeplywomierz, EGR sterowanie kolektora powoduje ze lawinowo degraduje sie sprawnosc DPF ...
I jescze jak do tego doda sie katastofalnie niski poziom elementarnej kultury technicznej (czyszczenie DPF myjka, srodkiem z kominka itp) to juz mozemy sobie wyobrazic co jezdzi po drogach i nas truje
Aha - bardzo latwo Polizei w Germanii sprawdza brak DPF - wystarczy zobaczyc koncowke tlumika - jak jest DPF to jest szara/biala - a jak nie ma od razu jest okopcona .... mandacik 1000€ szybko uczy na nowo ekologii
Zachwalałem bo rewelacyjnie utrzymany egzemplarz:
Plusy:
- miał 13 lat a nie rdzewiał jak ople bo ocynk
- silnik 100 koni to wielka moc na takie lekkie auto
- w LPG oszczędne, wewnatrz przestronniejsze od wielu aut klasy Fiesty
- niska cena zakupu i koszty utrzymania
- auto trwałe, zawieszenie również, wiele wytrzymuje mimo że to "budżetówka"
Minusy:
- miękkie zawieszenie, pomimo wymiany sprężyn tył siedział nawet nieobciążony
- w środku rzy 120 km/h hałas niemiłosierny, a co dopiero szybciej
- przy prędkościach autostradowych miękkie zawieszenie i auto pływało po drodze
A rzeczywiście Golfy 2 i 3 to pojazdy osób słuchających disco polo i techno, fanów dyskotek i remiz wiejskich. Tak sie przyjęło mówić.
Ja nie robię w aucie wiejskiego tuningu i nie słucham nie ambitnej muzyki.
Od ponad roku po Warszawie w każdej możliwej porze wożę ludzi i złego słowa o tym aucie nie powiem, prowadzi się dobrze, jest ekonomiczne, na dynamika nie ma co narzekać. Może być całkiem wygodne, jako proste auto łatwo w nim wprowadzać różnego typu personalizację.
Zdecydowanie wolę Lanosa, niż Golfa. Bo to jest dresowóz, ludzi słuchających tak bardzo ambitnej muzyki jak techno i hip-hop i tak głośno, że pół miasta musi to słyszeć.
Kieszeń również znajduje się w japończyku.
Przewagi w "dizajnie" też trudno się dopatrzyć.
No ale chyba jak wytnę to przywrócenie taki sam koszt i nie wiem czy sie da.
Szkoda tej mazdy bo moze i skusiłbym sie...
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://www.fotosik.pl
jak lata 80-te, jednolity czarny plastik ala daewoo lanos, brak kieszeni w drzwiach i ozdobników
Najnowszy Golf 7
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://www.fotosik.pl
Wygląd godny audi, elegancki i materiały zróznicowane, ciepły grafit zamiast czerni