Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen C4 Picasso 'Picador'
»
Się działo w Picadorze!
Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 1145 razy
Data wydarzenia: 29.10.2019
Się działo w Picadorze!
Kategoria: serwis

Progi
Przebieg: 257 500 km
Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Masakra. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze trochę Picadorem to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety do dziś nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedna ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Ale czy ja wyglądam na milionera?

![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Filtr P-P
Przebieg: 257 993 km
Dla poprawienia sobie humoru jak i atmosfery w samochodzie wymieniem sobie filtr P-P i zdezynfekowałem układ klimatyzacji. Zakup filtra i dezynfekcja we własnym zakresie
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Instalacja elektryczna
Przebieg: 261 832 km
Komputer co chwilę wyświetlają jakieś dziwne komunikaty: błąd przerywacza kierunkowskazów, błąd tylnego lewego światła stop, błąd lewego tylnego kierunkowskazu. Błędy pojawiały się i znikały, więc stwierdziłem, że i tak nie uniknę serwisu, więc któregoś dnia podjechałem pod ASO. Problem jak się okazało dość błahy, problemy z „masą” w lewym tylnym reflektorze. Stracony czas 1 godzina, koszt 60zł.
Rozrząd
Przebieg: 262 207 km
Pomimo, że rozrząd wg książki powinien być wymieniany co 240 tys.km a w przypadku eksploatacji auta w trudnych warunkach co 180 tys.km postanowiłem jednak go wymienić z uwagi na 7 letni okres jego użytkowania po wymianie przy 160 tys.km. Przejechałem na nim w tym okresie ok.100 tys.km, więc długo się nie zastanawiałem, tym bardziej, że pojawiła się dobra oferta kupna oryginalnego zestawu po super cenie! Oryginał z pompą kosztował 473zł, a wymianę przeprowadził „nowy” mój serwisant za 250zł. Oszczędność w stosunku do ASO jakieś 1100zł w stosunku do oryginału
![[totalszok] [totalszok]](/imgs/emoticons/yikes.gif)
Akumulator
Przebieg: 263 707 km
Zaczęły się problemy elektryczne!

Alternator
Przebieg: 263 800 km
Niestety nie obyło się bez naprawy alternatora. Po wymianie aku, dalej zdarzało się, że alternator nie ładował. Po jego demontażu i jego otwarciu okazało się, że miedziana okładzina, po której trą szczotki jest w delikatnie mówiąc złym stanie. Koszt naprawy 100zł.
Sprzęgło i dwumasa
Przebieg: 265 400 km
I nastąpiło nieuniknione. Przy przebiegu 265tys.km stało się jasne, że trzeba w najbliższym czasie wymienić komplet sprzęgła i koło dwumasowe. Świsty i trzaski przy dodawaniu gazu świadczyły o najgorszym ….


Tylna wycieraczka i dywaniki
Przebieg: --- --- km
I jeszcze wymiana dywaników na podłodze, które się przetarły do cna!

![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Mam nadzieję, że po tych wszystkich „drobnych” naprawach Picador pozwoli mi na oddech … finansowy!

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
13
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
3
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Z tą elektryką, to ponoć "ten typ tak ma" (tj.Francuz).
Mój franc-spec do którego wziąłem Peugeota powiedział, że większość komunikatów należy ignorować i po prostu nauczyć się z nimi żyć.
Mam nadzieję, że mi blacharz nie będzie snu z powiek przeganiał.
Trzeba być twardym, a nie "miętkim".
Poprawiaj, poprawiaj, bo zima idzie.