Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-3 Anniversary
»
Silniczki tylnej wycieraczki i wycieraczki światła, naprawa przycisków sterowania lusterkami.
Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 4447 razy
Data wydarzenia: 04.01.2014
Silniczki tylnej wycieraczki i wycieraczki światła, naprawa przycisków sterowania lusterkami.
Kategoria: serwis
Jakiś czas temu usiłowałem naprawić silniczki wycieraczek - prawego światła oraz tej na tylnej szybie. Niestety efekt okazał się marny. Wycieraczka na reflektorze machała jak wściekła, a ta z tyłu rzęziła tak głośno, że można było się przestraszyć gdy się włączała (zatarty silniczek). Do tego miałem problem z ustawianiem lusterek bocznych. Dżojstik raz działał raz nie, po przedmuchaniu go coś tam zaczęło niby łapać ale ciągle przypadkowo. Rozebrałem go, przedmuchałem, zamontowałem i... nic.
Udałem się więc na małe zakupy i kilka dni temu przyszły części - silniczek tylnej wycieraczki oraz wycieraczki prawego reflektora, a także przycisk regulacji lusterek. Dziś wziąłem się za robotę bo to co jest za oknem zimą nazwać nie sposób

Po kolei:
1. Wymiana silnika tylnej wycieraczki poszła jak po maśle i teraz panuje błoga cisza - super.
2. Wymiana silniczka wycieraczki prawego reflektora też poszła jak po maśle, tyle że okazało się że ktoś wcześniej przy nim majstrował (widać, że obudowa była już otwierana). Silniczek działa, ale... tak jak lewy czyli zamiast z pozycji wyjściowej zamiatać w prawo-lewo, prawo-lewo to macha lewo-prawo, lewo-prawo - czyli pióro wycieraczki ładuje się w dół na zderzak zamiast do góry na lampę. Do zwrotu.
3. Z przyciskiem ustawiania lusterek jest o tyle ciekawa sprawa, że ten, który otrzymałem nieco różni się od tego, który miałem oryginalnie zamontowany. Różnica polega jedynie na dodatkowym małym przycisku, którego nie posiadałem (widać na zdjęciach poniżej). Jak wyczytałem w necie, przycisk ten służy do prakowania

Ochoczo więc zamontowałem joystick i nic, dalej to samo! Raz działa, raz nie, a nawet jeśli, to tylko w prawo i w dół. Stwierdziłem więc, że problem nie leży w przycisku tylko w elektryce. Może gdzieś przewody nie łączą. Wkurzony postanowiłem w domu raz jeszcze rozebrać oba przyciski i porządnie je wyczyścić. Wiedziałem, że to bez sensu bo przecież niemożliwe żeby oba były tak samo wadliwe. Nie mniej je rozebrałem, wziąłem zmywacz do paznokci

Najnowsze blogi
Dodano: 9 godzin temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
4
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
12
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
7
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Pozdrawiam
Oby nie okazało się, że przyczyną był jakiś brak styku na kablu, który chwilowo został zlikwidowany i za chwilę wszystko wróci do niechlubnej normy.