Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 6411 razy
Data wydarzenia: 05.08.2016
silnik 1.2 tsi 110km
Kategoria: obserwacja
Dane techniczne:
silnik 1.2 tsi 110km benzyna-turbo
masa własna 1250kg
0-100: 10,4s.
Choć początkowo miałem wątpliwości, czy jednak nie dopłacić do 1.4L/125KM, to ostatecznie muszę przyznać, że w silnik 1.2L/110KM jest w zupełności wystarczający do tego samochodu. Poprzednio jeździłem Focusem Mk2 z wolnossącą benzyną 1.6L/100KM. Różnica jest duża - na korzyść Golfa. Turbodoładowany silnik świetnie sprawdza się z mieście. Jest bardzo elastyczny (sprawnie bierze już od 1500 obrotów/min) i zapewnia bardzo dobre przyśpieszenie przy niskich prędkościach - nie ma problemu aby ruszając z pod świateł, zostawić innych w tyle i zmienić pas (diesle tracą moc przy 3500 obr/min, a TSI ciągnie do 5000 obr/min). Bardzo dobrze wypada też spalanie - ekspresówka 6.2 (z klimatyzacją), miasto 8.2(z klimatyzacją), a na trasie można nawet zejść poniżej 5.0. Braki mocy czuć dopiero powyżej 120km/h - przyśpieszanie trwa długo, ale jak już się rozpędzi, to nie ma problemów z jazdą 150km/h.
Generalnie nasuwa mi się skojarzenie z silnikiem 1.9TDI (miałem okazję jeździć pasatem B5 FL 1.9TDI). Przyśpiesza podobnie, pali podobnie. Na plus dla tsi można zaliczyć to, że jest dużo cichszy i nie traci mocy nawet jak się go kręci do 5000obr/min, choć na pewno nie będzie tak trwały jak 1.9 TDI
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
5
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
3
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
21
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

1) Nie. Zastanawiałem się nad tym, ale Sprzedawca twierdził, że przy obecnej precyzji wykonania nie ma to większego sensu. Po 2k patrzyłem na bagnet, olej był jak nowy, więc uznałem że nie ma sensu.
2) co 2 lata lub 20k na gwarancji, potem pewnie 15k.
Do dada89: Resurs tego silnika to teoretycznie 240 tys.km. Ja tyle nie wykręcę, ale bałbym się kupować importowaną używkę z niepewnym stanem licznika.
1. Wymieniałeś olej po zakupie ? Po jakiś 2-3 tys ?
2. Masz zamiar wymienić teraz jak minie rok bez patrzenia na przebieg ?
Co do porównania do 1,9 tdi to dosyć trafne.
Do lipca jeździłem Alteą 1,9 tdi PD 105 KM (od nowości zrobiłem nią 115 tys. km) i po przesiadce do Golfa SportsVana 1,2 tsi 110KM mam podobne odczucia co do silnika.
Spalanie jest podobne (miasto 8-9 l/100, trasa 5-6 l/100) osiągi generalnie podobne.
Przewaga tsi to cisza w środku (szczególnie na trasie przy 120-130km/h ale w sportvanie mam 6 biegów) i brak jakichkolwiek drgań przenoszących się od silnika czyli zdecydowanie lepszy komfort.
Tylko zauważyłem, że tym małym tsi by oszczędzać to trzeba jeździć podobnie jak dieslem to znaczy zmieniać biegi przy ok. 2,5 tys obrotów bo jednak gdy pojeździłem troszkę dynamiczniej tj. na każdym biegu pod 5 tys. to spalanie było prawie 13 l/100 km.
Wszystkie negatywne opinie w kwestii rozrządu które widziałem, dotyczyły starszej generacji ea111.