Wpis w blogu auta
Fiat Marea
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1155 razy
Data wydarzenia: 20.04.2010
Silnik - moc bez mocy
Kategoria: obserwacja
Niby wszystko działa... a jednak nie ma mocy...
Po przekroczeniu 2000 obrotów nie czuć załączania się turbiny....
Mechanik... Zalany katalizator olejem...
Katalizator - wydłubany - efekt - zdecydowanie lepiej, czuć jak po 2000 załącza się turbina - ale w fotele nie wgniata...
Trzeba pojechać na komputer....
EDIT:
Oto co robił w samochodzie poprzedni właściciel (na to mam papiery w postaci rachunków... o innych rzeczach nie wiem):
Paser Rozrządu CT968 PR-968; Rolka prowadząca VKM12174 rol-12174, Rolka prowadząca VKM 22242 ROL-22242, Mobil Super S 10W40 LUZ, Filtr Oleju OP 537/1 = 02.04.2007r.
Uszczelka F 46437256, Serwohamulec F 60571358 = 05.04.2007r.
Wspornik/Dźwignia W/, Oczyszczenie 30.03.2008r.
Naprawa turbosprężarki (Olej silnikowy 10W40, Płyn do chłodnicy GLIXOL) = 20.01.2010r.
Wahacz 145/146P FT15013 11.03.2010r.
Kołnierz-osłona 60556609, Opaska 3.61 13433108, Opaska 46307163 = 31.03.2010r.
Ostatnia aktualizacja: 21.04.2010 21:30:02
maniekkm
Dodano: 14 lat temu
wedlug mnie przeplywka padnięta
Dodano: 14 lat temu
Tzn chyba regenerował ją gdy już nie dało się inaczej i wydoiła połowę oleju z silnika - normalka w dieslach. W takich przypadkach trzeba uważać na uszczelniacze na tłokach bo bez oleju męczą się szybko. Jeśli olej w katalizatorze to na 100% potrzeba IC wypłukać+wszelkie możliwe czujniczki jakie są między turbiną i silnikiem dokładnie sprawdzić, a wręcz znaleźć dane i pomierzyć miernikiem. Ten EGR nie mam pojęcia jak jest zbudowany ale nie ma co czekać aż przepcha (aktualnie działająca turbina z ciśnieniem koło 0,9bar) olej do silnika krokowego;/ i CE gotowe. Silnik krokowy jest o ile jest EGR elektronik jeśli jest podciśnienie z rurką to prostsza sprawa. Sprawdzić warto na pewno ciśnieniowe przewody za turbiną bo gdy długo ona kończyła się i to dawała mniejsze ciśnienie. Teraz gdy wszystko ruszy jak powinno lubi taki przewód popuszczać lub oficjalnie pęknąć. Ogólnie gdy zadziała wszystko to już tylko pozostanie chip, a te silniki lubią:d, i ten przód może oderwać się
TomaszPawel
Dodano: 14 lat temu
Do Tomaski: Witaj! Dzięki za wskazówki. Poprzedni właściciel regenerował 20.01.2010 turbosprężarkę, i twierdzi że wtedy mógł nastąpić mega wyciek oleju... Tak czy siak katalizator odszedł do krainy nietłukącej się porcelany...
Dodano: 14 lat temu
Przepływka, EGR... katalizator zawalony olejem? To turbina będzie już zasysająca olej także długo nie podziała. IC również utopiony. A i pewnie w dolocie zawaliło czujnik doładowania/składu/temperatury powietrza - zależnie co tam fiat wymyślił i wsadził. Ten silnik to i w 166 wciska w fotel także w takiej marea to powinien przód oderwać Powodzenia i na kompie turbina powinna ok. 0.9bara dać gdzieś koło 1700-1900obr/min i wtedy będzie wciskało
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
6
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
4
komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
26
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych