Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Marea TomaszPawelTeam » Silnik - moc bez mocy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Marea
  • przebieg 151 950 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.4 JTD
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1158 razy
Data wydarzenia: 20.04.2010
Silnik - moc bez mocy
Kategoria: obserwacja
No to zaczynam przygodę z Fiatem Mareą 2.4 JTD!

Niby wszystko działa... a jednak nie ma mocy...

Po przekroczeniu 2000 obrotów nie czuć załączania się turbiny....

Mechanik... Zalany katalizator olejem...

Katalizator - wydłubany - efekt - zdecydowanie lepiej, czuć jak po 2000 załącza się turbina - ale w fotele nie wgniata...

Trzeba pojechać na komputer....

EDIT:

Oto co robił w samochodzie poprzedni właściciel (na to mam papiery w postaci rachunków... o innych rzeczach nie wiem):

Paser Rozrządu CT968 PR-968; Rolka prowadząca VKM12174 rol-12174, Rolka prowadząca VKM 22242 ROL-22242, Mobil Super S 10W40 LUZ, Filtr Oleju OP 537/1 = 02.04.2007r.

Uszczelka F 46437256, Serwohamulec F 60571358 = 05.04.2007r.

Wspornik/Dźwignia W/, Oczyszczenie 30.03.2008r.

Naprawa turbosprężarki (Olej silnikowy 10W40, Płyn do chłodnicy GLIXOL) = 20.01.2010r.

Wahacz 145/146P FT15013 11.03.2010r.

Kołnierz-osłona 60556609, Opaska 3.61 13433108, Opaska 46307163 = 31.03.2010r.
Ostatnia aktualizacja: 21.04.2010 21:30:02
Dodano: 14 lat temu
wedlug mnie przeplywka padnięta
Dodano: 14 lat temu
Tzn chyba regenerował ją gdy już nie dało się inaczej i wydoiła połowę oleju z silnika:-) - normalka w dieslach. W takich przypadkach trzeba uważać na uszczelniacze na tłokach bo bez oleju męczą się szybko. Jeśli olej w katalizatorze to na 100% potrzeba IC wypłukać+wszelkie możliwe czujniczki jakie są między turbiną i silnikiem dokładnie sprawdzić, a wręcz znaleźć dane i pomierzyć miernikiem. Ten EGR nie mam pojęcia jak jest zbudowany ale nie ma co czekać aż przepcha (aktualnie działająca turbina z ciśnieniem koło 0,9bar) olej do silnika krokowego;/ i CE gotowe. Silnik krokowy jest o ile jest EGR elektronik;-) jeśli jest podciśnienie z rurką to prostsza sprawa. Sprawdzić warto na pewno ciśnieniowe przewody za turbiną bo gdy długo ona kończyła się i to dawała mniejsze ciśnienie. Teraz gdy wszystko ruszy jak powinno lubi taki przewód popuszczać lub oficjalnie pęknąć. Ogólnie gdy zadziała wszystko to już tylko pozostanie chip, a te silniki lubią:d, i ten przód może oderwać się;-)
Dodano: 14 lat temu
Do Tomaski: Witaj! Dzięki za wskazówki. Poprzedni właściciel regenerował 20.01.2010 turbosprężarkę, i twierdzi że wtedy mógł nastąpić mega wyciek oleju... Tak czy siak katalizator odszedł do krainy nietłukącej się porcelany...
Dodano: 14 lat temu
Przepływka, EGR... katalizator zawalony olejem? To turbina będzie już zasysająca olej także długo nie podziała. IC również utopiony. A i pewnie w dolocie zawaliło czujnik doładowania/składu/temperatury powietrza - zależnie co tam fiat wymyślił i wsadził. Ten silnik to i w 166 wciska w fotel także w takiej marea to powinien przód oderwać;-) Powodzenia i na kompie turbina powinna ok. 0.9bara dać gdzieś koło 1700-1900obr/min i wtedy będzie wciskało;-)
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl