Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia » Silnik, Silnik i po silniku...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
  • przebieg 235 743 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3208 razy
Data wydarzenia: 16.03.2012
Silnik, Silnik i po silniku...
Kategoria: inne
Długo tutaj nie zaglądałem a wiele się wydarzyło ostatnio.

Niestety Skodzinka chorowała i przechodziła ciężkie chwile.
Najpierw problem z tylnymi bębnami, jak sie okazało cylinderek sie wysypał ale nie ma tragedii przy okazji wymiany cylinderka wymieniłem też tylne klocki, w tej chwili jest już ok.

Co następne? Hmmm... Wyciek płynu chłodniczego aczkolwiek z nim również sie uporałem, za pomocą sylikonu uszczelniającego.
Na filmiku widać jak ładnie ciekło...

Następnie wymiana przednich klocków, niestety zamówione na ebay'u okazały sie nie pasować do moich szczęk (15 funtów w plecy) więc zakupiłem klocuszki w sklepie z częściami nie opodal identyczne jakie miałem za całe 28 Funtów. Po pierwszych 100km dotarły się i działają idealnie.

Ale tak... to nie wszystko, ponieważ problem wycieku płynu chłodniczego wrócił i coraz bardziej się nasilał.

Podczas jazdy słychać było przelewanie sie płynu gdy tylko dodałem gazu, gdy stałem w korku dłuższą chwile płyn uciekał do zbiornika wyrównawczego a przy termostacie było SUCHO :/ Co ciekawe temperatura cały czas była na swoim miejscu.

Olej w wodzie? Woda w oleju? Nic z tych rzeczy... tylko ubytek płynu chłodniczego przez odpowietrznik w zbiorniku wyrównawczym.

Oczywiście dociekałem co to może być na własną ręke, wymieniałem korek zbiorniczka, czyściłem cały układ, zmieniłem termostat ale to wszystko na nic.

A więc udałem się do mechanika. Najpierw do Angola, bo sprawdzenie u nich jest darmowe. Stwierdził, że to uszczelka pod głowicą ale tylko lekko dmuchnięta. Wycenił naprawę na 570 Funtów + koszty nowych płynów. Następny wybór padł na Polski warsztat w moim mieście. Gość sam nie wiedział co to może być, ale stwierdził że zmieni mi uszczelkę za 400F. No ok, to już lepiej... Ale myślę, popytam znajomych o dobrego specjalistę, i bach... znalazł się i stwierdził, że zrobi mi to za 280F więc już jest Git. Zajechałem do niego, po drodze wypluło mi prawie cały płyn. Diagnoza była jednak bardziej poważna niż myślałem...

Ciężko mi było spamiętać to co mi tłumaczył ale jest to problem z jakimiś tulejami w silniku i to one puszczają ciśnienie na układ chłodzenia. W Polsce podobno do zrobienia bez problemu, ale tutaj przewyższa to koszt nowego silnika...

Cóż mogłem zrobić? Samochód zostawiłem i czekamy teraz na nowy motor... Mam tylko nadzieje, że nowy, znaczy lepszy...

co do kosztów:
Silnik: ok 200F
Robocizna i płyny: 150F

Dodano: 12 lat temu
Silnik już się znalazł... przebieg około 58tys mil czyli jakieś 90tys km. Niestety wymontują go dopiero na poniedziałek i autko będę mógł odebrać najwcześniej we wtorek...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Wygląda na to że uszczelka to była wstępna diagnoza, a po zdjęciu głowicy ukazała się pęknięta tuleja.
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: Takie tuleje nazywamy pękniętymi;)A tak na serio to płyn wypycha ciśnienie z komory spalania które drogę do płaszcza płynu chłodzącego znalazło nie jak to zwykle bywa przez uszczelkę a przez ścianę cylindra:)
Dodano: 12 lat temu
Trzeba przyznać, że trochę się w Skodzi narobiło.
Ważne, że nowe serce dostanie i znów będzie mogła się kulać
[bigok]
Dodano: 12 lat temu
Powiem Wam, że pod tym względem Polska wcale nie jest za przysłowiowymi Murzynami. [zlosnik] Gdy nawaliła mi głowica, to mechanik też jej nie naprawiał, tylko wymienił na inną. :)
Dodano: 12 lat temu
Nowy w sensie, że używany z przebiegiem ponoć około 60tys mil
Dzwoniłem do mechanika, jutro jedzie oglądnąć silnik który znalazł. A w starym mierzył ciśnienie? na cylindrach i o ile sie nie myle to na trzech było po 12 a na pierwszym 8,9 i tak nie wiem co to znaczy...

Tak jak napisałem silnik to koszt ok 200 Funtów.
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: jak y nowe silniki chodziły po 200 funtów to bym je hurtem do polski ściągał ;)
Dodano: 12 lat temu
W to że ksozt nowego przekracza ksozt wymiany uszczelki mogę uwierzyć, w anglii niestety wszelkie usługi warsztatowo-rzemieślnicze są bardzo drogie, a wymiana uszczelki pod głowicą to chyba dość czaso i prach -chłonne... Określili Ci koszt nowego silnika? Nowy, w sensie fabrycznie nowy czy używany silnik?
Dodano: 12 lat temu
ja jestem jeszcze bardzo ciekaw co to za tuleje w silniku co puszczają ciśnienie wody " alt=""/> całe życie myślałem że od tego jest pompa... mi się wydaje że jedyne co silnik może mieć wspólnego z ubywaniem płynu chłodniczego to pęknięcie bloku lub wydmuchanie uszczelki
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: tutaj to norma
Dodano: 12 lat temu
hehe drugi silnik z wymianą tańszy niż wymiana uszczelki :)
Dodano: 12 lat temu
no cóż zdarza się, powodzenia przy zmianie silnika i oby był lepszy niż stary :)
Dodano: 12 lat temu
E tam, wkręcasz nas. Niemieckie nie psują się. A nie... możesz mieć rację;-), niemieckie tzn passat z '94 jeszcze nie psuł się
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl