Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016 » "słabo świecące" ksenowy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1933 razy
Data wydarzenia: 05.12.2016
"słabo świecące" ksenowy
Kategoria: obserwacja
W ostatni piątek trafiła mi się wieczorna trasa drogą wojewódzką gdzie były dłuższe odcinki pomiędzy wioskami i do tego w lesie więc było naprawdę ciemno. Stan drogi jak i znikomy ruch pozwalał na spokojną jazdę 90-110 km/h.
I wszystko byłoby w porządku gdyby nie światła. Fakt świecą idealnie, w ich zasięgu jest jasno jak w dzień, do tego szeroko na boki, ale ich zasięg wyglądał na zbyt mały. Na słupkach ustawianych co 50 metrów na poboczu wyglądało, że świecą tak na max 45 metrów. Wrażenie jest takie, że w starym samochodzie gdzie były zwykłe H7 było sporo lepiej w sensie dalej.
W sobotę podjechałem do znajomego diagnosty na stację kontroli pojazdów by na przyrządzie sprawdził o co chodzi. I światła są ustawione idealnie, dokładnie tak jak powinny być. Automat samopoziomujący po każdym odpaleniu silnika ustawia je tak samo. Nie ma się do czego przyczepić.
Więc w czym problem ?
Zaczęliśmy się przyglądać i wyszło, że granica światło-cień jest tak ostra, że na drodze obszar mocno i dobrze oświetlony ucina się w jednej linii, a dalej jest czarno takie 0-1.
Poczytałem trochę i niestety takie opinie i odczucia pojawiają się dla nowych bi-ksenonów soczewkowych. Świecą idealnie ale "za krótko".
Na szczęście jest regulacja ręczna i podniosłem o 1,5 centymetra wyżej, na odległości od ściany 5 metrów, przez co na drodze granica światło-cień przesunęła się o jakieś 20 metrów do przodu. Na pewno nie oślepia, a widać drogę dobrze dużo dalej.
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Ta, a szczyt sprawności - w rękawicy bokserskiej złapać komara za lewe jajo.
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Właśnie że nie, od szybkości! Bo szczyt szybkości: Biegać tak dokoła słupa żeby z przodu była dupa.
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Zasięg zależy od długości
Dodano: 8 lat temu
Do JacK: [niewiem] ;)
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: a może 12V ale 24W :-)
Dodano: 8 lat temu
A może masz założone żarówki 24 V?
Dodano: 8 lat temu
Do JacK:
U mnie nie ma takich wynalazków, a odcięcie także było radykalne, tak jak to określiłeś: zero-jedynkowe. Normalnie strach było jechać szybciej niż 50 km/h na drodze bez latarni.
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: normalne ksenowy 35W z autopoziomowaniem i spryskiwaczami. Jest to kodkładnie wersja bi-ksenon czyli jedna soczewka z elektromagnetyczną przesłoną podnoszoną w górę gdy się przełączy z mijania na drogowe.
I pewnie w tym jest cały "problem", że takie idealne odcięcie daje ta przesłona wbudowana między żarówką a soczewką.

Dodano: 8 lat temu
Ze swoimi halogenowymi soczewkami miałem ten sam problem i rozwiązałem go również w ten sam sposób. Różnica kolosalna po paru obrotach śruby. Na drodze nikt nie mruga, na przeglądzie ustawienie mieści się w normie.

P.S u Ciebie są normalne xenony czy wersja 25W?
Dodano: 8 lat temu
Ja nie przyglądałem się, rzadko jeżdżę w nocy. Ojciec również. Teraz używam staruszka.
Może przyjrzę się tematowi
Dodano: 8 lat temu
Kiedyś jeździłem VW Sharanem który miał ksenony i w nim również zasięg świateł mijania był za krótki. Pomimo, że były ksenony, to zasięg świateł i pole widzenia mizerne - znam temat.
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Ustawiałem u niego w hangarze i tak jak pisałem podniosłem o 1,5 cm w gorę na odległości 5 metrów od tablicy pomiarowej.
Na przyrządzie jest może z milimetr wyżej od tego co było więc spokojnie mieści się w granicach tolerancji.
Dodano: 8 lat temu
Do JacK: a sprawdzałeś u znajomego diagnosty czy jest ok po twoich modach? na moje oko 50% ludzi ma zle ustawione swiatła;P jak nie wiecej w nocy to masakra u nas jeździć
Dodano: 8 lat temu
Do dominik1007: Przecież nie poprawiałem fabryki :-) Na przyrządzie jest wszystko w porządku. System autopoziomowania działa poprawnie. Tylko układ świetlny jest "za dobry" bo daje takie a nie inne pokrycie światłem.
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Da się na drogowych jechać, tylko problem jest taki, że lecisz sobie tą 100 na drogowych i nagle coś z przeciwka jedzie więc zmieniasz na mijania i wtedy oświetlenie drogi jest na tyle krótkie, że ta 100 wydaje się tak ze 30 za szybko.
Trudno się jedzie jak masz odczucie, że koniec długości drogi hamowania jest na granicy zasięgu świateł. A tak jest na mijania.
Dodano: 8 lat temu
Trzeba poprawiać fabrykę? Skandal!!
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: jest wejscie na klucz u góry lampy przynajmniej u mnie i krecisz i ustawiasz pozycje "0" poziomowania, ja mam same odczucia a nie mam soczewkowych mam zwykłe ksenony :) ale w lesie to na długich sie jedzie:)
Dodano: 8 lat temu
Do JacK: To będę musiał popatrzeć, dzięki.
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Normalnie. Podniosłem maskę i okazuje się, że na lampach są normalne regulacje pozwalające za pomocą klucza imbusowego na ruch góra-dół.
Dodano: 8 lat temu
A gdzie to kolegą ręcznie poniósł, bo ja mam tak samo ale się już przyzwyczaiłem.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl