Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Skoda Octavia BLACK MAGIC OCTAVIANKA
»
SPALANIE W MIEŚCIE Skody Octavia 1,4 TSI 150 KM w 2017 r czerwiec i lipiec
Wpis w blogu auta
Skoda Octavia
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1569 razy
Data wydarzenia: 04.07.2017
SPALANIE W MIEŚCIE Skody Octavia 1,4 TSI 150 KM w 2017 r czerwiec i lipiec
Kategoria: inne
Jazda odbywała się w mieście Łodzi w przedstawionych sytuacjach miałem to szczęście, że nie trafiałem na "korki" oraz miałem to szczęście że nie miałem czerwonego światła na skrzyżowaniach.
Pierwsza część miała zdarzenie w dniu 2017-06-09 i wtedy przejechałem 9 km od tankowania, które było w tym samym dniu i tam też był świetny wynik: od uruchomienia komputer wskazywał:
od uruchomienia 11 km, średnia prędkość 33 km/h i zużycie 4,6 l/100 km a tutaj uzyskałem jeszcze lepszy wynik - to jest:
Od uruchomienia: 9 km, średnia prędkość 35 km/h i zużycie 4,3 l/100 km
Druga sytuacja miała miejsce w dniu 2017-07-04 kiedy główny licznik wskazywał 9138 km a od tankowania zrobiłem 603,0 km, a komputer wskazał:
Od uruchomienia: 42 km, średnia prędkość 43 km/h i zużycie 4,5 l/100 km .
Od tankowania : 603 km, średnia prędkość 45 km/h i zużycie 6,0 l/100 km .
Długookresowo: 1592 km, średnia prędkość 31 km/h i zużycie 6,0 l/100 km .
Warunkiem takiego wyniku jest ekonomiczna jazda (płynna) bez nagłych przyspieszeń oraz to o czym napisałem na początku.
Dodam jeszcze, że przy ruszaniu komputer pokazuje zużycie na poziomie 35-45 l/100 km!
Pierwszy wynik jest więc rewelacyjny, ponieważ z wysokiego zużycia, po 9 km wskazał zużycie 4,3 l/100 km ! Biorąc nawet pod uwagę, że komputer zaniża zużycie o około
0,08-0,40 l/100 km to na pewno wynik jest poniżej 5,0 l/100 km spalania w mieście co jest rewelacyjne!
POZDRAWIAM
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
POZDRAWIAM
A ktoś tu pisał że w tedy nie można jechać ekonomicznie!?
Cały czas mam włączony podgląd na to ile auto pali - jak tylko przekroczy 10 l/100 km mam zwracaną uwagę - przez moją żonę ZOFIĘ
POZDRAWIAM
Jedynie czego się obawiam to aby za często nie było ograniczeń prędkości z powodu robót lub prac modernizujących autostradę oraz ewentualnego "korka" koło Hannoveru.
Myślę, że uda mi się to wszystko udokumentować.
POZDRAWIAM
P.S. Jeżdżąc do Legionowa czasami też przyspieszałem do 140 km/h aby częściowo oczyścić jak Ty to napisałeś "te syfy".
Wyjeżdżam w przyszłym tygodniu
Poza tym postoisz też pewnie w Bad Oeynhausen.
POZDRAWIAM
Z tym, że mam wrażenie, że tempomat nigdy nie zamyka całkowicie przepustnicy nawet przy jeździe z górki bo nie udało mi się zobaczyć chwilowego wskazania zużycia na poziomie 0,0 gdy tempomat jest załączony.
Jechałem swoją OCTAVIANKĄ ze stała prędkością (bez przyspieszania) 140 km/h i komputer pokazywał 5,5 l/100 km.
A w przypadku przyspieszania z 100 km/h do 120 km/h komputer pokazał nawet 20 l/100 km na co miało wpływ przykładowo że droga prowadziła pod górę itp itd
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
Obawiam się że 125 konne TSI połknęłoby 0,5 więcej a 150-ka około 0,8 aptekarsko
Dzieki
Jazda dynamiczna (o ile o takiej można mówić w przypadku takiego silniczka) na każdym biegu kręcenie do 4-4,5 tys. obrotów, a na polskich autostradach non-stop 140-160 km/h i więcej
Generalnie jazda na takim biegu by cały czas mieć minimum 2,5 tys. obrotów bo wtedy silnik od razu reaguje na wciśniecie gazu.
Obstawiam, że przy podobnym traktowaniu 1,4 TSI 150 konne połknęło by max 0,5 litra więcej.
Lubie czytać rzetelne i sprawdzone informacje.
Ale obawiam sie że ten kolega nastawiony jest na oszczędną jazdę tzw ecodriving.
Dla mnie byłoby istotne ile spala 150 konne TSI jeżdżąc dynamicznie, na wyższych obrotach (3000-4000) zarówno po mieście jak i w trasie i w tym jazda autostradowa z prędkościami rzędu 140-160 km/h
Tak się akurat złożyło że w Altei miałem 1,9 tdi 105KM 250Nm, a teraz w Sportsvanie 1,2 tsi 110KM 175Nm. Samochody podobne gabarytowo choć Altea była cięższa o jakieś 100kg.
I silnik benzynowy jeździ o wiele lepiej w sensie przyspieszeń czy elastyczności.
Spalanie przy identycznym zastosowaniu samochodu czyli głównie jazda miejska oraz moim trybie jazdy, czyli raczej nieekonomicznym wychodzi na tym samym poziomie 7,5-8 litrów na 100.
Ale najważniejsze, że w dieslu jadąc 80 na IV i wciskając gaz już przy 120 wymagana była zmiana biegów bo się obroty kończyły by dalej przyspieszać gdzie w benzynie na tej IV można się rozpędzić do 160.
Co ważne w mieście w silniku benzynowym nie ma konieczności ciągłej zmiany biegów bo użyteczny zakres przyspieszania jest od jakiś 2 do 6 tys obrotów (na II spokojnie do 100) a w dieslu gdzie zakres obrotów kończył się przy 4 tys. wymagało to już zmiany biegu na III
Nie wspomnę o tym, że prędkość max Altei była 176 km/h a Sportsvana 188 km/h (odczyty nie z liczników tylko z tej samej nawigacji więc na pewno porównywalne)
Reasumując to patrząc na te dwa konkretne silniki w porównywalnych samochodach to diesel jest znacznie mniej przyjemny w codziennej eksploatacji.
A co do wysokiego spalania to jadąc normalnie "jak człowiek" oba silniki pozwalały na uzyskanie zużycia (oba liczone wg. komputera samochodu) na poziomie 5,5 l/100 km więc tutaj żadnych większych zysków diesla też nie widzę.
Ale oczywiście jest to porównanie bardzo subiektywne ale biorąc pod uwagę, że Alteą zrobiłem 110 tys. a Sportsvanem już 22 tys. więc mogę jakoś się odnieść do obu silników.
Opel Astra 2.0 DTI (taka jak moja poprzednia), 101 KM, 230 Nm. Vmax = 188 km/h, 0-100 km/h w 11,2 s, 80-120 km/h (V bieg) w 13,0 s. Spalanie testowe 5,6 l na 100 km.
Jaguar X-Type 3.0 V6, 231 KM, 279 Nm. Vmax = 235 km/h, 0-100 km/h w 7,7 s, 80-120 km/h (V bieg) w 12,7 s. Spalanie testowe 12,5 l/100 km.
Ponad dwukrotnie większe spalanie, dwa razy lepsze przyspieszenie do setki, znacznie większa prędkość maksymalna, ale wyniki pomiarów elastyczności niewiele się różnią. Dodajmy do zestawienia coś porównywalnego z Astrą:
VW Golf IV 1.6, 106 KM, 148 Nm. Vmax = 192 km/h, 0-100 km/h w 11,4 s, 80-120 km/h (V bieg) w 16,9 s. Spalanie testowe 8,9 l/100 km.
Komentarz chyba zbędny. 100 konny diesel, w stosunku do 106 konnej benzyny będzie palił jak się okazuje ponad 4 litry na setkę mniej, zapewniając znacznie lepszą elastyczność i pomijalną różnicę w prędkości maksymalnej i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h.
Słabe diesle mają jeszcze mniejszy sens - bo jaki sens jest kupna diesla który będzie palił 4,5 litra, kiedy podobna benzyna może mieć spalanie 5 litrów.
Jedyną wyższością diesla może być moment obrotowy, zwłaszcza jeżeli porównujemy go z benzyną wolnossącą.
No i wydaje mi się, że przy ostrej jeździe jednak rośnie różnica w spalaniu na korzyść diesla. Przy spokojnej/przeciętniej jeździe to będzie w nowych jednostkach ok. 0,5 litra różnicy, ale już przy ostrej ta różnica będzie rosła. Tutaj diesel ma jakąś przewagę. Jeszcze.
Hannover, bo to zaciemni wynik.
Do Meppen prawie cały czas jest autostrada, więc tylko jakieś "zawalidrogi" lub "korki" mogą zmienić wynik spalania i średniej prędkości.
Sam jestem ciekawy jakie będą wyniki.
POZDRAWIAM
RS spaliła 11.7 w tym samym miejscu
POZDRAWIAM
Wszystko zależy od sytuacji na drodze.
Po co mocno "gnać" skora widzisz przed sobą że pasy autostrady są wszystkie zajęte, a dodatkowo bywa że TIR wyprzedza TIRA i to nza zakazie wyprzedzania dla nich.
Niemniej jazda "mocnym" jest przyjemniejsza niż ekonomicznym...
Teraz może się to zmienić ponieważ mam wyprawę do Meppen w Niemczech (powyżej 900 km)
POZDRAWIAM
Przed chwilą wróciłem i mam średnią 25 km/h.
Aby uzyskać dobry wynik spalania w mieście to oprócz wcześniej opisanych warunków mogę dodać, że aby uzyskać takie wyniki to trzeba jechać na 5 biegu z prędkością najlepiej 50-60 km/h
POZDRAWIA
P.S. Na trasie uzyskiwałem wyniki też niższe niż 5,0 l/100 km gdzie średnia prędkość mieści się w przedziale 70-80 km/h i warunek nie przekraczać 120 km/h, co rzadko się zdarza zwłaszcza gdy się chce wyprzedzić inne auto i wtedy trzeba jechać 140 km/h i się przyspiesza a to zwiększa spalanie i daje średnią powyżej 80 km/h