Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Biała Perła » Spalanie w trasie - jak pobić 4,9 cz.1







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
  • rocznik 2013
  • silnik 1.6 16v VTi
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1199 razy
Data wydarzenia: 12.04.2014
Spalanie w trasie - jak pobić 4,9 cz.1
Kategoria: obserwacja
Postanowiłem sprostać wyzwaniu producentów mojego auta i spróbować osiągnąć katalogowy wynik spalania w trybie pozamiejskim, który dla C4 II z silnikiem 1.6 VTi 120KM wynosi 4,9 l/100km. W miniony weekend nadarzyła się ku temu okazja, do pokonania trasa Elbląg-Gdańsk-Elbląg. Poniżej krótka relacja z próby bicia wyniku i spostrzeżenia.
Pierwszy odcinek testowy, trasa do Gdańska 75km. Trzy osoby na pokładzie, jazda spokojna (ekonomiczna), delikatne operowanie pedałem przyspieszenia, zmiana biegów według wskazań i oto wynik: 5,7 l/100km przy średniej prędkości 63 km/h.
Drugi odcinek testowy, powrót z Gdańska do Elbląga 72 km. Również trzy osoby na pokładzie oraz zakupy (30kg). Technika jazdy jak poprzednio i wynik: 5,4 l/100km przy średniej prędkości 85 km/h.
Obserwacje:
1.Eko-jazda bywa denerwująca - trzeba zaciskać zęby widząc wyprzedzające inne auta przy prędkości 90 km/h;
2.Eko-jazda jest bezpieczna - nie trzeba brać udziału we współzawodnictwie kto pierwszy;
3.Eko-jazda może być intrygująca - uda się pobić wynik, czy się nie uda.
Już niedługo kolejne okazje do pobicia wyniku, relacje wkrótce.
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: te silniki tak mają :) ja mam co prawda 1,4 95KM na 10tyś litra trzeba dolać. byłem w tym w serwisie, powiedzieli że w silnikach 1,4 i 1,6 to normalne potrafią co niektóre spalać do 0,5l na tyś kilometrów :) Muszę przyznać że się przestraszyłem slysząc te słowa. No ale co poradzę na razie wychodzi mi 100ml na 1tys kilometrów więc nie narzekam.
Dodano: 10 lat temu
Podoba mi się Twoja zdanie, że dla idei się poświęciłeś. Coś w tym jest, każdy by chciał, żeby jego auto paliło tyle ile ... fabryka dała ;). Mnie jak dotąd się to nie udało, auto pali więcej ok.1l/100km ale być może nie miałem okazji jechać bez obciążenia i samotnie :) Ale pomysł mi się podoba! [up] Czekam na dalszy ciąg :)
Dodano: 10 lat temu
Ja zamulając V szóstkę raz osiągnęłem wynik 6.3 dla benzyny a dla gazu 7.8 lpg/ 100 km . Ale prawda jest taka ,że średnio spala mi od 11 do 12 litrów lpg przy cyklu mieszanym trasa 75 % miasto 25% . Takie zamulanie też czasem wnerwia innych kierowców co w skrajnych przypadkach moze dojść do wypadku nawet . Szerokości!!!
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: Sęk w tym, że to nie kwestia dotarcia, a konstrukcji silnika. W wolnej chwili przeszukaj neta, a zobaczysz, o czym mowa. ;)
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: Można, tylko po co irytować siebie i innych?
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: ja rozumiem, ze chcesz dla własnej satysfakcji, tylko jest jak mówi autre2003. Testy robi sie w warunkach laboratoryjnych i niekiedy są to wartości nie do osiągnięcia. Nie przeczę ze ci sie nie uda, ba nawet ci tego życzę tylko ze gdyby producent napisał 3 litry to czy było by wogóle warto zaczynać tą zabawę?. Zawsze można sie puścić z wiatrem po idealnie płaskiej drodze z oponami nabitymi na 5 atmosfer i też sie da.
Ja poprostu wychodzę z założenia ze jak ktoś mi mówi idz sie utop na wikiki w honolulu to wcale do tego nie daze.
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: wykazuje, dość spore bo około 1L na 10k. W serwisie powiedzieli, że na dotarciu i musi brać.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: właśnie chcę to sprawdzić, a jako że udało mi się już wcześniej osiągnąć 5,15 l/100km (przy dystrybutorze), myślę że 4,9 jest do osiągnięcia. Zapytasz pewnie a po co? Dla satysfakcji i tyle.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: masz rację, ja zauważyłem różnicę 0,1L pomiędzy komputerem a dystrybutorem.
Dodano: 10 lat temu
Jakos nie widzę tego 4.9. Zresztą szkoda sie denerwować. Bierze ile ma brac.
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: To ja tak kiedyś się cieszyłem z osiągniętego spalania po mieście wg. komputera na poziomie 6,1 L.
pod dystrybutorem niestety nie wyglądało to już tak pięknie i wyszło 6,7 ;).
A jazda była tragiczna w ten sposób, do tego z włączonym systemem start-stop co oczywiście w przypadku turbodiesla moim zdaniem super zdrowe dla silnika, turbiny i rozrusznika nie było.
Dodano: 10 lat temu
Do elanski2: Nie tyle miałem na myśli zgubny efekt ekodrivingu, co byłem ciekaw, czy fabrycznie nowy olejożerca zwany VTi też wykazuje apetyt na syntetyk. ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Shinobi1978: dlatego też napisałem, że denerwująca jest, ale co tam dla idei się poświęciłem.
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: Miałem, a jakże jakieś 2m temu byłem w serwisie, bo sucho jak pieprz na bagnecie było. Myślisz, że eko-jazda zwiększa zużycie oleju?
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Test na podstawie komputera, a z podpowiedziami to pełna zgoda.
Dodano: 10 lat temu
Że też Ci się chce...;)
Dodano: 10 lat temu
Brawo za wytrwałość. Kiedyś próbowałem zejść w HDI do 4.0 l ON.100km ale widząc,że wyprzedza nas 126p a ja walczę ze snem dałem sobie spokój.

Można dać radę samemu słuchając dobrego audiobooka, w nocy przy małym ruchu ale grozi zaśnieciem bo auto ciche i audiobook monotonny.

Kiedyś na taki silnik 120 koni w benzynie to spalanie 5,7 to powód do dumy. To naprawdę udana konstrukcja ale takie auto na sportowych felgach wyprzedzane przez ślimaki....

Mam nadzieję,że kolejny wpis będzie o tym ile to cudeńko łyka przy 120kmh na tempomacie. Za różnicę w kwocie stawiam piwo na zlocie :-)

Pozdrowienia do Trójmiasta lecą!
Dodano: 10 lat temu
Z niecierpliwością czekam na część drugą (ale sukcesu nie wróżę).
Dodano: 10 lat temu
Paliwa może i spaliłeś mało, ale za to oleju... ;)
Miałeś już przyjemność dokonać dolewki w swoim VTi? [zlosnik]
Dodano: 10 lat temu
Pozostaje jeszcze pytanie czy to spalanie z pod dystrybutora czy z komputera pokładowego?
Obecne dane podawane przez producentów, to zazwyczaj fikcja nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością, tak są skonstruowane nowe cykle pomiarowe.
Kiedyś zużycie paliwa, podawane przez producenta było znacznie bardziej wiarygodne, teraz konstruuje się auta pod cykle by uzyskać w nich odpowiednie normy emisji spalin, a że potem będzie palił 20, 50 czy nawet 100% więcej to już nie ma żadnego znaczenia.
I uważaj z tym jeżdżeniem zgodnie z podpowiedziami komputera, jest ustawiony na oszczędzanie paliwa, co często prowadzi do nadmiernego obciążenia silnika i innych elementów przeniesienia napędu,których kosztu naprawy raczej nie będziesz wstanie pokryć z zaoszczędzonego paliwa.
Dodano: 10 lat temu
Też ostatnio taki test sobie zrobiłem. Akurat nigdzie się nie spieszyło, więc pełzłem sobie około 80 km/h i dawałem się wyprzedzać co szybszym rowerzystom :). I spalanie mojej Elantry zeszło ze zwyczajowych 6,8l do poniżej 5l/100 km. Raz można się tak pomęczyć, ale na dłuższą metę to taka jazda jednak jest wnerwiająca. :)
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
16 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl