Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen C4 Biała Perła
»
Spalanie w trasie - jak pobić 4,9 cz.1
Wpis w blogu auta
Citroen C4
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1199 razy
Data wydarzenia: 12.04.2014
Spalanie w trasie - jak pobić 4,9 cz.1
Kategoria: obserwacja
Pierwszy odcinek testowy, trasa do Gdańska 75km. Trzy osoby na pokładzie, jazda spokojna (ekonomiczna), delikatne operowanie pedałem przyspieszenia, zmiana biegów według wskazań i oto wynik: 5,7 l/100km przy średniej prędkości 63 km/h.
Drugi odcinek testowy, powrót z Gdańska do Elbląga 72 km. Również trzy osoby na pokładzie oraz zakupy (30kg). Technika jazdy jak poprzednio i wynik: 5,4 l/100km przy średniej prędkości 85 km/h.
Obserwacje:
1.Eko-jazda bywa denerwująca - trzeba zaciskać zęby widząc wyprzedzające inne auta przy prędkości 90 km/h;
2.Eko-jazda jest bezpieczna - nie trzeba brać udziału we współzawodnictwie kto pierwszy;
3.Eko-jazda może być intrygująca - uda się pobić wynik, czy się nie uda.
Już niedługo kolejne okazje do pobicia wyniku, relacje wkrótce.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
16
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ja poprostu wychodzę z założenia ze jak ktoś mi mówi idz sie utop na wikiki w honolulu to wcale do tego nie daze.
pod dystrybutorem niestety nie wyglądało to już tak pięknie i wyszło 6,7 .
A jazda była tragiczna w ten sposób, do tego z włączonym systemem start-stop co oczywiście w przypadku turbodiesla moim zdaniem super zdrowe dla silnika, turbiny i rozrusznika nie było.
Można dać radę samemu słuchając dobrego audiobooka, w nocy przy małym ruchu ale grozi zaśnieciem bo auto ciche i audiobook monotonny.
Kiedyś na taki silnik 120 koni w benzynie to spalanie 5,7 to powód do dumy. To naprawdę udana konstrukcja ale takie auto na sportowych felgach wyprzedzane przez ślimaki....
Mam nadzieję,że kolejny wpis będzie o tym ile to cudeńko łyka przy 120kmh na tempomacie. Za różnicę w kwocie stawiam piwo na zlocie
Pozdrowienia do Trójmiasta lecą!
Miałeś już przyjemność dokonać dolewki w swoim VTi?
Obecne dane podawane przez producentów, to zazwyczaj fikcja nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością, tak są skonstruowane nowe cykle pomiarowe.
Kiedyś zużycie paliwa, podawane przez producenta było znacznie bardziej wiarygodne, teraz konstruuje się auta pod cykle by uzyskać w nich odpowiednie normy emisji spalin, a że potem będzie palił 20, 50 czy nawet 100% więcej to już nie ma żadnego znaczenia.
I uważaj z tym jeżdżeniem zgodnie z podpowiedziami komputera, jest ustawiony na oszczędzanie paliwa, co często prowadzi do nadmiernego obciążenia silnika i innych elementów przeniesienia napędu,których kosztu naprawy raczej nie będziesz wstanie pokryć z zaoszczędzonego paliwa.