Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy skygela » Sposób na hałasujące poząbkowane opony- z mojego doświadczenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika skygela
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 6595 razy
Data wydarzenia: 15.10.2011
Sposób na hałasujące poząbkowane opony- z mojego doświadczenia
Kategoria: inne
Tym, którym nie chce się czytać poniższego elaboratu, w skrócie na samym dole, na końcu.


Raz miałem problem w Corsie z nowymi szerszymi oponami w tyle (auto super się wtedy trzymało na zakrętach) i ostatnio w Signumie (gdzieś już o tym pisałem).

Poząbkowanie opon występuje przy zużytych amorach lub wytłuczonych innych częściach zawieszenia przeważnie w samochodach o ich dużym skomplikowaniu. Ja kupiłem do Siga już używane opony o wysokim bieżniku, ale z powyższą wadą.

Jeżeli zaczynają mocno hałasować, u mnie wewnętrzne krawędzie opony, to kazałem sobie przełożyć opony na feldze w taki sposób by poząbkowany bieżnik był na zewnątrz felgi i auta. I wstawiam takie koła na przód (szybciej się zużywają, mogąc szybciej wyrównać kostki bieżnika).
Efekt jest świetny, ale nie na długo. Taka opona ma tendencje do ponownego ząbkowania wewnętrznej krawędzi. Jeżeli opona ma jeszcze znaczną wysokość bieżnika i szkoda nam jej wywalić to ponawiam procedurę odwracania opony na feldze.
Teraz mam wewn. i zewn. krawędzie sporo zużyte (nie ma co ząbkować), środek wysoki i nie hałasują już.
Koszt, kurde nie pamiętam, ale znacznie mniejszy niż zakup jednej nowej większej opony.
Przełożenie koła na drugą stronę mało co pomaga, a na pewno tego nie możemy zrobić gdy mamy opony kierunkowe.


W skrócie: przekładamy opony na feldze tak by dotychczasowa wewnętrzna krawędź była teraz zewnętrzną. Po jakimś czasie ponawiamy procedurę. Najbardziej hałasujące dajemy na przód.
Ostatnia aktualizacja: 15.10.2011 22:16:40
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: he he, dobre, może to być
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do skygela: Zawyżasz poziom :D
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie żebym płakał z tego powodu, ale zniknęło ocenianie tego wpisu, czyżby przy edycji czy admin interweniował?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do skygela: Rozumiem niewyłączalny ABS,ale TC w różnych postaciach czyni kierowcę niewolnikiem wszechwładnej elektroniki.Przecież każdy chciałby czasem pisnąć oponami przy starcie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do rekord5:
Nie da rady u mnie. I w Astronie i Sigu jest niewyłączalny TC w postaci IDS+
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Dobrze wiedzieć. Może kiedyś przyjdzie czas, by skorzystać z tej porady...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do rekord5: I nie trzeba płacić za przedkładanie opon ;P
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Załóż takie opony na oś napędzaną suchy asfalt,ręczny i gaz do dechy,po minucie w chmurze dymu na pewno się wyrówna.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Ciekawe. Nigdy nie miałem takich problemów ale warto zapamiętać, pozdro
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
6 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
22 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie