Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra 1,4 16v - zastępczy
»
Spostrzeżenia z jazdy
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1124 razy
Data wydarzenia: 08.03.2011
Spostrzeżenia z jazdy
Kategoria: obserwacja
Po zajęciu miejsca za kierownicą mam wrażenie, że "leżę w fotelu" pozycja jest niska, a kierownica blisko nóg. W Stilo siedzi się zdecydowanie wyżej, a pozycja przypomina bardziej siedzenie na krześle niż niskim fotelu. Ponadto w Stilo lepiej jest wyprofilowany fotel i lepsze podparcie pleców. Dodatkowym minusem jest brak sygnalizacji włączonych świateł mijania. Jeżdżąc po mieście już pierwszego dnia kilku uprzejmych kierowców sygnalizowało mi, iż jadę bez włączonych świateł. Plusem jest sygnalizacja nie wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika i otworzeniu drzwi.
Pierwsze wrażenie po uruchomieniu silnika to cisza, brak charakterystycznego dla JTD brzmienia silnika

Silnik 1,4 16v 90 KM - daje radę jak na to autko, dynamika jest wystarczająca i jazda po mieście nie przysparza żadnych problemów. Przy prędkości pow. 80 km/h zaczyna robić się głośno, a jazda pow. 100 km/h na dłuższą metę może być męcząca. Tu zdecydowanie widać różnicę w pojemności i rodzaju silnika. Dłuższe przełożenia w Stilo powodują, że przy 100 km/h silnik idzie na wolnych obrotach i pedał gazu na 5 biegu tylko się lekko muska. W Astrze trzeba "cisnąć" w pedał gazu, a silnik przy 3 tys. obrotów na minutę dość wyraźnie jest słyszalny w środku.
Wyraźnie czuć masę pojazdu przy większych prędkościach, tu Stilo jest dużo bardziej stabilne i nawet przy 160 km/h spisuje się bardzo dobrze i stabilnie. Astra przy prędkościach pow 130 km/h daje wyraźnie znać, że są to już duże prędkości. Różnica w masie obu pojazdów to 310 kg i czuć to wyraźnie przy większych prędkościach.
Druga rzecz, to ogrzewanie. Przyzwyczaiłem się, że w Stilo przy automatycznej klimatyzacji właściwie nie reguluję nic w tym temacie. Tu niestety trzeba regulować i siłę nawiewu i temperaturę

Porównanie przycisków regulacji szyb i lusterek też wypadają na korzyść Stilo.
Pomijam tu wyposażenie obu pojazdów bo nie ma sensu. Uważam jednak że jak na wiek i klasę auta to wyposażenie Astry jest zacne. A jest wyposażona m.in. w klimatyzację, elektryczne szyby (przednie), elektryczne i podgrzewane lusterka, halogeny przednie.
Dla porównania dane techniczne.
Porównanie danych technicznych
Stilo dł. 4516 szer. 1756 wys. 1570 rozstaw osi 2600
Astra dł. 4050 szer. 1696 wys. 1410 rozstaw osi 2517
Stilo kombi poj.bag. min/max 510/1480 l.
Astra hathback poj.bag. min/max 360/1200 l.
Stilo masa własna/całkowita 1410/1920 kg.
Astra masa własna/całkowita 1100/1545 kg.
Stilo - poj.silnika/moc KM/max moment obr. 1910cm3/115 KM/255 Nm
Astra - poj.silnika/moc KM/max moment obr. 1389cm3/ 90 KM/113 Nm
Aby nie było tak różowo na korzyść Stilo to dodam, że średnia cena kupna auta to:
Stilo ok 16-17.000 zł.
Astra ok 3-5.000 zł.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
23
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
28
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

A poza tym można zobaczyć, jak przez pryzmat lat zmieniają się auta
P.S. Ciekaw jestem czy np. taki pasacik tdi z 2006r będzie jeździł równie świetnie mając na karku 20 lub więcej lat tak jak obecnie nie jeden stary merc.
Pozdrawiam
Swoją drogą, ja też lubię w samochodzie wysoko siedzieć. Najlepiej podróżowało mi się w Oplu Vivaro
Masz prawo twój blog