Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy grzesio70
»
Sprinter czy Crafter jeżeli nie to co innego?
Wpis w blogu użytkownika
grzesio70
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 22217 razy
Data wydarzenia: 23.01.2013
Sprinter czy Crafter jeżeli nie to co innego?
Kategoria: inne
Jeżeli Sprinter czy Crafter to w latach 2006-2010 Trojaczki do 2011r.
Mnie najbardziej podoba się Sprinter choć Crafter wcale przodem nie grzeszy. W internecie jest bardzo mało informacji dotyczące tego wyboru dlatego pytam na portalu.
Ponoć w sprinterach co około 100tys. jest do wymiany most lubi również skrzynia się skończyć.
Natomiast w Trojaczkach jakość lakieru mnie przeraża a i jakoś na Fiata patrzę trochę jak na auto o słabych materiałach o małych pieniądzach.
Słyszałem wiele dobrym opini o Masterach,Movano,Interstarach choć zalatuje mi od nich kiczem tak samo jak od Trojaczków.
Zostaje mi Sprinter i Crafter w Sprinterze odchodzi mi rozrząd bo jest na łańcuchu. Cenowo kształtują się na takim samym poziomie.
Motorek ponoć najlepszy w sprinterze to 2.2cdi 110km i 130km 150km często widuję z padniętymi silnikami już przy 300tys.
W Crafterze nie wiem co to za silnik 2.5tdi 109km czy to ten sam co u mnie??? 136 ponoć dobry na duże kilometry...
I tutaj kieruję do was pytanie znacie jakieś opinie jeździliście może macie znajomych którzy pomykają tymi autami.
Wszelkie podpowiedzi mile widziane pierwszy raz mam takie uczucie że powiem szczerze nie wiem czego dokładnie szukać aby nie wpakowywać w nie tysięcy w naprawy...
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Myślałem nad Sprinterem średniak lub max 05,06r w 2.7 ale nie ma nic ciekawego.Wygląda na to że będe musiał wrócić do LT-eka...
Powiem szczerze że gdyby się traifła jakas rewelacja LT-ek lub Sprinter w 2,7 jutro po niego jestem...
Moj sprinter ma już ponad 300 tyś a uwierz mi przy mnie lekko nie ma.
Co do Ducato. Silnik Jtd bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
Jeżeli chodzi o sposób prowadzenia Crafter to ciekawa propozycja.
Wszystko zależy do czego potrzebujesz auto
W przyszłym tygdoniu ma być sprowadzony z Niemiec LT-ek z 2006r średniak ten kolor co miałem w poprzednim 102tys. przejechane klima itd. Cena prawie podwójna co wziąłem za LT-eka ale jeżeli będzie git to biorę.
Jeżeli ten nie wypali to muszę szukać jakiegoś Ducato nic innego mi nie zostanie...
Kolega zakupił 2 miesiące temu nowe Ducato 3.0. Jest zachwycony mocą,spalaniem i ergonomią.
Egzemplarz L4H3 (największy z mozliwych) kosztował go 98.000 tyś.zł łącznie z klimatyzacją i innymi "bajerami". Za taki sam model ale w salonie Mercedesa otrzymał kalkulację na 125 tyś.zł...
Oprócz powyższego posiada również Ducato 2.3 które bezawaryjnie pokonało 70 tyś.km w rok.
Szukając auta dopytywał znajomych z branży i najwięcej obelg usłyszał na temat Crafterów.
Nadmieniam, że w raporcie Dekry Fiat Ducato jest chyba na 2 miejscu jeżeli chodzi o bezawaryjność.
Dziękuje
1. Fiat Ducato 4.920 szt.
2.Renault Master 3.316 szt.
3. Peugeot Boxer 2.258 szt.
4. Merc Sprinter 2.232 szt.
5. Ford Transit 2.152 szt.
Następne miejsca to auta typu "Citroen Berlingo"
Nie ma w zestawieniu żadnego Vw ani Craftera ani Caddy.
Cena rządzi w Polsce ale i jakość bo Fiat jest dobry
No ale oprócz dobrego stanu życzę To auto do pracy, jakiś komfort być musi koledze klimy której brakowało
Ciężkich ładunków nie wożę 1 tona max.
Popatrz na ulice jakich dostawczaków najwięcej jeździ?
Fiat Ducato/Citroen i Peugeot czyli trojaczki
I nie myśl że fiat kojarzy sie z lipa i słaba jakością.
Przykład: mam znajomych , bardzo przebiegli mieli dziesiątki aut. Obecnie stac ich na nowe w leasingu, szukali myśleli i ... kupili ducato, dwa naraz, teraz maja juz 3-go.
Sa bardzo zadowoleni.
A kolega jeździł 1,5 rocznym Peugeotem Boxerem trasy do Francji, był przeładowywany bo plandeka i wysoki na 3.30.
No i te 120 koni nie dawało rady pod górkę.
Przy tym wysiadł zawór EGR, przetarła sie, ugniła główna wiązka elektryczna, a wszystko na gwarancji i przy przebiegu coś koło 120-150 tysiaków
Citroen i Peugeot to Francuzy, silniki z syfiastą elektronika, sa tańsze niż fiaty i ludzie sie chytrze decydują.
A Fiat to iveco a tej firmy polecać nie trzeba, ma lepsze silniki diesla JTD i inny osprzęt niż auta francuskie.
Ot cał różnica. Fiat robi najtańsze i najlepsze auta dostawcze.
Co do Trojaczków również myślę że Ducato będzie najlepszym wyborem kolega kupił rok temu i jak dotąd nic w nim jeszcze nie zrobić poza olejem i filtrami...
Traffic to dobre auto może konkurować nawet z T4 w starszych rocznikach ale dla zdecydowanie za małe.
Drugie ducato z 2011r 2.2 100km zrobiło u nas w 'firmie' przez 1.5roku 130tys km. Jedyna awaria- maglownica. Ja ze swojej strony mogę bardzo polecić.
1. Ducato
2.Lt
3.Sprinter
4.Crafter
A dlaczego: Ducato fakt, że jeździłem wersja z gołą paką był mega zrywny i zwinny ale kolega, który jeździ jumperem z zamkniętą budą ma takie same wrażenia.Właściciel nie dbał o niego za bardzo a był w bardzo dobrym stanie mechanicznym i mi bardzo się podobało wnętrze ducato i z tego co wiem nie jest drogi. Lt-ek jest chyba najlepszym wołem roboczym. Silnik mega wytrzymały a czasem był mega przeładowywany a mimo wszystko super to znosił. Właściciel praktycznie przez około 8 lat nie musiał nic w niego inwestować Crafter i Lt-ek którymi jeździłem są tego samego właściciela, który dba o nie podobnie jak właściciel Ducato . Ale może zacznę od tego Craftera. Używany 1,5 roczny kosztował tyle co Ducato z salonu mniej więcej mial 100k przebiegu a po kupnie: awaria DPfu-usunięcie 2k (moim zdaniem silnik po tym usunięcieu działa gorzej jak w kilkunastoletnim Lteku) już raz nie można go było w zime odpalić volkswagen chciał wymieniać jakiś moduł elektroniczny za 8k. Właściciel znalazł jakiegoś magika który to zrobił za 1k co gorsze powiedział, że to typowa usterka i często jeździ do szpitali, bo tam też sprintery i craftery nie chcą odpalać( strach pomyśleć jak nie dojadą na wezwanie ;/) ten właściciel co ma Lt-eka i Craftera mówił, że mega żałuje że kupił Craftera i że przez niego zbankrutuje (tu troche przeszadza ). A jego znajomy ma Sprintera niby to samo co Crafter, ale ani nie miał problemów z dpfem ani tego problemu z odpalaniem ale za to masakrycznie go zjada rdza. Największy plus Craftera to pneumatyczne siedzenie kierowcy i klima i dużo lepiej się prowadzi jak Ltek. Ale jeśli miałem do wyboru czy jechac Ltekiem czy Crafterem to mimo, że jeździłem nimi w lato to wolałem Lteka bez klimy z lepiej chodzącym silnikiem i uchylonym oknem.
Ps. Nie wiem czy komuś będzie się chciało to czytać ale chciałem pomóc a moim zdaniem Crafter i Sprinter to zły wybór na twoim miejscu nie sprzedawał bym Lteka (za późno albo kupił tańsze trojaczki