Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy artega7 » Ssangyong Tivoli na weekend







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika artega7
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1448 razy
Data wydarzenia: 24.07.2016
Ssangyong Tivoli na weekend
Kategoria: obserwacja
Ostatnio brałem udział w konkursie na profilu jednego z dilerów Ssangyonga na fb i udało mi się wygrać Nowego Ssangyonga Tivoli na weekend. Auto zostało użyczone przez lokalnego dilera Solo Holding Sp. z o.o. Dąbrowa 346 /koło Kielc.
Tivoli 1.6 128KM benzyna, wersja Sapphire był świeżo zarejestrowany i jeszcze pachniał nowością. Przejechałem nim około 200km. Była to najbogatsza wersja wyposażenia. Ceny Tivoli zaczynają się od 56 900zł, wersja którą jeździłem była wyceniona na 81 400zł. Oczywiście dokupując napęd 4x4, automat czy dwukolorowe nadwozie cena jeszcze by wzrosła. Jest też w ofercie diesel 1.6 115KM, średnio droższy o 10tys. od wersji benzynowej. Oba silniki to nowe i autorskie konstrukcje Ssangyonga.

Opiszę po krótce plusy i minusy wersji którą jeździłem, jest też kategoria plus/ minus gdzie występują według mnie argumenty za i przeciw dla danego elementu wyposażenia:

Plusy:
- dobrze wybierające nierówności zawieszenie, jest dużo miększe niż w moim Korando
- silnik benzynowy wystarczający do tego auta, jak dla mnie nie ma sensu dopłacać do diesla
- skrzynia biegów 6 biegowa
- dużo praktycznych schowków i uchwytów na napoje, część z nich ładnie wykończona gumową wykładziną, by się nic nie tłukło, w podłokietniku miejsce na tablet
- z przodu 2 gniazda 12V oraz 1 w bagażniku
- 2 strefowa klimatyzacja
- podgrzewany i wentylowany fotel kierowcy, fotel pasażera tylko podgrzewany
- bardzo wygodny, dobrze trzymający na boki i elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- bardzo niski tunel środkowy dla pasażerów tylnej kanapy
- dostęp bez kluczykowy
- ładna i przyjemna w dotyku skórzana tapicerka
- pojemny i ustawny bagażnik
- dobrze wyciszona kabina
- dobrze leżąca w dłoniach skórzana kierownica, spłaszczona i grubsza na dole
- plastiki i spasowanie, na bardzo wysokim poziomie, nawet miejscami lepsze niż w moim Korando, podczas jazdy nic nie puka i nie trzeszczy, w zasadzie tylko konsola z lakierowanego plastiku mogłaby być lepiej spasowana, ale to jest problem wszystkich marek

Minusy:
- za mała czcionka wyświetlacza klimatyzacji, przez co wyświetlacz jest mało czytelny
- nie do końca ergonomiczne rozłożenie przycisków na konsoli centralnej, jak dla mnie za nisko umieszczono przyciski od regulacji temperatury, powinny być bezpośrednio pod wyświetlaczem
- regulacja kierownicy tylko w jednej płaszczyźnie
- środkowe nawiewy bez możliwości zamykania
- brak koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy
- brak asystentów wspomagających jazdę np. asystent pasa ruchu, system odczytujący znaki itp.
- brak nawiewów z tyłu, brak również gniazda 12V i USB dla pasażerów tylnego rzędu

Plus/ Minus:
- plastiki na desce częściowo bardzo miękkie, boczki drzwi częściowo tapicerowane skórą, przyjemnie by było by jeszcze górna część drzwi była wykonana z miękkiego plastiku,
- możliwość zmiany tylko koloru podświetlenia zegarów, konsola centralna podświetlona jest zawsze na czerwono
- alufelgi 18’ bardzo ładne, ale moim zdaniem większy komfort zapewniły by 17’, co ciekawe w tańszych wersjach są oferowane 16’, a w droższych 18’, nie są dostępne 17’
- na wyposażeniu była kamera cofania o dobrej jakości, ale brak było czujników cofania
- zestaw multimedialny z dużym kolorowym ekranem, ale nawigacja z mapami Tom Toma zawsze za dopłatą.
- tylna kanapa składana i dzielona, z miękkim podłokietnikiem, ale niestety nie ma otworu na narty, dodatkowo spo złożeniu oparć tylnej kanapy powstaje duży próg, ale jest możliwość dokupienia podwójnej podłogi która wyeliminuje ten problem (standardowo w wersji 4x4)
- duży i ładnie wykończony bagażnik, z jednej strony gumki do mocowania drobnych rzeczy, ale brak haczyków na zakupy oraz mocowań do siatki, brak miejsca na roletę

Ogólnie auto zrobiło na mnie pozytywne wrażenie i jeśli kupowałbym auto na pewno bym się nad nim mocno zastanowił. Polecam przy zakupie auta odwiedzić salon i obejrzeć go na żywo. Marka jeszcze na naszym rynku jest dość egzotyczna, ale nie odstaje jakością wykonania od konkurencji.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Ssangyonga.
http://www.ssangyong.pl/index.php
Ostatnia aktualizacja: 26.07.2016 13:27:42
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Ja bym chętnie widział tylko GT lub coupe na ulicach. Ewentualnie sedany i cabrio.
Dodano: 8 lat temu
Postraszyles zapewne malzonke. I okolice (l. mn., jak ja nie lubie smartfonow).. [hihi]. A dwukolorowe nadwozie zmniejszyloby dramatyzm odczuc przestraszonych i zaskoczonych pieszych :)
Dodano: 8 lat temu
Kwestia gustu. Moim zdaniem ładne i ciekawe auto- można się wyróżnić z tłumu Opli, Skód Yeti itd.
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Dla mnie mogłyby istnieć tylko limuzyny i kombi,jednak jak wtedy byłoby nudno na ulicach.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Tak napisałeś, że mam wrażenie jakbym swoją odpowiedź czytał.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Do mnie też. Całkowicie nie mój klimat
Dodano: 8 lat temu
Nawet daje radę. Ten korando też niczego sobie :)
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Podwyższane auta są wygodne do miasta - do wsiadania i wysiadania. Jednak ten model swoim wyglądem jest spóźniony z 10 lat :)
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Co z tego, że nie mają doświadczenia w budowie silników, skoro Ci co je mają produkują jednostki awaryjne?
Dodano: 8 lat temu
Do artega7: Wszystko ma swoje wady i zalety,jednak z tym patrzeniem z góry to każdy kierowca TIR-a ma lepiej.
Dodano: 8 lat temu
Do jaworznianin: Bez przesady, nie jest taki brzydki, jak dla mnie są brzydsze i dziwniejsze auta na rynku, ale wygląd to kwestia gustu.
Dodano: 8 lat temu
Ale shit Nawet za darmo bym go nie chciał
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Kwestia przyzwyczajenia, ale przyjemnie patrzeć na wszystkich z góry, więcej dzięki temu widać. Nie ma również strachu przed podjazdem na większe krawężniki i przejazdu przez nieutwardzony dziurawy odcinek drogi. Dodatkowo, jeśli mamy 4x4 łatwiej jeździć autem w zimie, bo wiadomo mało kto będzie tym samochodem jeździł po lesie.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Wygląd jest specyficzny, tył auta bardzo przypomina susuki swifta. Co do silników, to nie są takie złe, benzyna daje radę.
Ogólnie Tivoli to inny segment i półka cenowa niż Korando. Tivoli to miejski crossover, którego konkurentami są Renault Captur, Opel Mokka, a Korando to kompaktowy suv, który ma w klasie np. Hyundaia Tusona.
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: We wszystkich nowszych ssangyongach są silniki ich autorstwa. Kiedyś brali silniki od mercedesa, ale też nie wszystkie. Obecnie tylko skrzynie biegów kupują, w Tivolim manual jest od Hyundaia, a automat od japońskiego Asinu.
Dodano: 8 lat temu
całkiem spoko:) jedyne czego bym się bał to te silniki ich autorstwa bo doświadczenia dużego chyba w projektowaniu silników nie maja;)
Dodano: 8 lat temu
Ciekawy okaz i przyjemnie opisany [up].
Dodano: 8 lat temu
Rzetelna i rzeczowa opinia.

Autor zwraca uwage na czytelnosc wyswietlaczy czy prostote obsługi.
Brak nawiewow na tylna kanape to powazny brak.

Auto do mnie nie przemawia wygladem.

Korando bije je na glowe uroda i jakoscia.no i silniki sa slabsze
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Ja znowu jestem konserwatystą i w ogóle nie lubię SUV-ów i innych podwyższanych aut.
Dodano: 8 lat temu
Do mnie stylistyka tego auta nie przemawia.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl