Wpis w blogu użytkownika
artega7
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1496 razy
Data wydarzenia: 24.07.2016
Ssangyong Tivoli na weekend
Kategoria: obserwacja
Tivoli 1.6 128KM benzyna, wersja Sapphire był świeżo zarejestrowany i jeszcze pachniał nowością. Przejechałem nim około 200km. Była to najbogatsza wersja wyposażenia. Ceny Tivoli zaczynają się od 56 900zł, wersja którą jeździłem była wyceniona na 81 400zł. Oczywiście dokupując napęd 4x4, automat czy dwukolorowe nadwozie cena jeszcze by wzrosła. Jest też w ofercie diesel 1.6 115KM, średnio droższy o 10tys. od wersji benzynowej. Oba silniki to nowe i autorskie konstrukcje Ssangyonga.
Opiszę po krótce plusy i minusy wersji którą jeździłem, jest też kategoria plus/ minus gdzie występują według mnie argumenty za i przeciw dla danego elementu wyposażenia:
Plusy:
- dobrze wybierające nierówności zawieszenie, jest dużo miększe niż w moim Korando
- silnik benzynowy wystarczający do tego auta, jak dla mnie nie ma sensu dopłacać do diesla
- skrzynia biegów 6 biegowa
- dużo praktycznych schowków i uchwytów na napoje, część z nich ładnie wykończona gumową wykładziną, by się nic nie tłukło, w podłokietniku miejsce na tablet
- z przodu 2 gniazda 12V oraz 1 w bagażniku
- 2 strefowa klimatyzacja
- podgrzewany i wentylowany fotel kierowcy, fotel pasażera tylko podgrzewany
- bardzo wygodny, dobrze trzymający na boki i elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- bardzo niski tunel środkowy dla pasażerów tylnej kanapy
- dostęp bez kluczykowy
- ładna i przyjemna w dotyku skórzana tapicerka
- pojemny i ustawny bagażnik
- dobrze wyciszona kabina
- dobrze leżąca w dłoniach skórzana kierownica, spłaszczona i grubsza na dole
- plastiki i spasowanie, na bardzo wysokim poziomie, nawet miejscami lepsze niż w moim Korando, podczas jazdy nic nie puka i nie trzeszczy, w zasadzie tylko konsola z lakierowanego plastiku mogłaby być lepiej spasowana, ale to jest problem wszystkich marek
Minusy:
- za mała czcionka wyświetlacza klimatyzacji, przez co wyświetlacz jest mało czytelny
- nie do końca ergonomiczne rozłożenie przycisków na konsoli centralnej, jak dla mnie za nisko umieszczono przyciski od regulacji temperatury, powinny być bezpośrednio pod wyświetlaczem
- regulacja kierownicy tylko w jednej płaszczyźnie
- środkowe nawiewy bez możliwości zamykania
- brak koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy
- brak asystentów wspomagających jazdę np. asystent pasa ruchu, system odczytujący znaki itp.
- brak nawiewów z tyłu, brak również gniazda 12V i USB dla pasażerów tylnego rzędu
Plus/ Minus:
- plastiki na desce częściowo bardzo miękkie, boczki drzwi częściowo tapicerowane skórą, przyjemnie by było by jeszcze górna część drzwi była wykonana z miękkiego plastiku,
- możliwość zmiany tylko koloru podświetlenia zegarów, konsola centralna podświetlona jest zawsze na czerwono
- alufelgi 18’ bardzo ładne, ale moim zdaniem większy komfort zapewniły by 17’, co ciekawe w tańszych wersjach są oferowane 16’, a w droższych 18’, nie są dostępne 17’
- na wyposażeniu była kamera cofania o dobrej jakości, ale brak było czujników cofania
- zestaw multimedialny z dużym kolorowym ekranem, ale nawigacja z mapami Tom Toma zawsze za dopłatą.
- tylna kanapa składana i dzielona, z miękkim podłokietnikiem, ale niestety nie ma otworu na narty, dodatkowo spo złożeniu oparć tylnej kanapy powstaje duży próg, ale jest możliwość dokupienia podwójnej podłogi która wyeliminuje ten problem (standardowo w wersji 4x4)
- duży i ładnie wykończony bagażnik, z jednej strony gumki do mocowania drobnych rzeczy, ale brak haczyków na zakupy oraz mocowań do siatki, brak miejsca na roletę
Ogólnie auto zrobiło na mnie pozytywne wrażenie i jeśli kupowałbym auto na pewno bym się nad nim mocno zastanowił. Polecam przy zakupie auta odwiedzić salon i obejrzeć go na żywo. Marka jeszcze na naszym rynku jest dość egzotyczna, ale nie odstaje jakością wykonania od konkurencji.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Ssangyonga.
http://www.ssangyong.pl/index.php
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Ogólnie Tivoli to inny segment i półka cenowa niż Korando. Tivoli to miejski crossover, którego konkurentami są Renault Captur, Opel Mokka, a Korando to kompaktowy suv, który ma w klasie np. Hyundaia Tusona.
Autor zwraca uwage na czytelnosc wyswietlaczy czy prostote obsługi.
Brak nawiewow na tylna kanape to powazny brak.
Auto do mnie nie przemawia wygladem.
Korando bije je na glowe uroda i jakoscia.no i silniki sa slabsze