Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 207 1,4 16V 95 KM VTi » Stalowe czy alufelgi







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 207
  • przebieg 211 km
  • rocznik 2009
  • silnik 1.4 16V
Dodano: 15 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 2106 razy
Data wydarzenia: 21.10.2009
Stalowe czy alufelgi
Kategoria: inne
Wacham się czy kupić stalowe felg do zimówek czy kupić alufelgi i mieć je do opon letnich a obecne stalówki na których jeżdżę dać na zimowe opony.

Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Do Spiller: Dzięki.Pozdrawiam.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Do mmmmm: Do mnie koszt nowych stalówek 16" 200zł/szt + oryginalne kołpaki a nie jakieś z makro, to wyszłoby mniej więcej tyle ile zapłaciłem za komplet felg alu Ronal, więc nie widzę sensu ładowania się w stalówki
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Ja bym brał stalówki na nasze dróżki.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
koszt stalowych 16-400zł plus 85zł kołpaki ,aluminiowych 16-1500zł ,wybrałem stalowe narazie jestem zadowolony choź jak zardzewieją to napewno na alumy wymienie
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Ja też się zastanawiałem jakie felgi kupić. Zdecydowałem się na alu - koszt niewiele większy, lepszy wygląd, nikt mi kołpaków nie ukradnie a wżery to chyba w jakiś najtańszych alubadziewiach się robią [bigok]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Do mwozniak: Dzięki wszystkie te opinie są dla mnie ważne do podjęcia ostatecznej decyzji. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za komentarze.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
dawno mnie nic tak nie rozbawiło jak tekst o rysowaniu felg stalowych podczas zakładania kołpaków :) rysują się też przy odkręcaniu śrub, myciu a niektórzy nawet mówią, że od patrzenia rdzewieją!

jeśli zardzewieje/wygnie się felga stalowa to naprawia się ją łatwo i tanio. po tej operacji wraca wręcz do stanu idealnego.

usunięcie wżerów soli w felgach aluminiowych już nie jest takie proste - nie wystarczy szczotka druciana i byle hammerite. o wgnieceniach nawet nie wspominam.

poza tym mając dwa komplety felg z oponami nie stoisz 2x w roku w kilkugodzinnych kolejkach żeby zmienić opony - w pół godziny zrobisz to samemu.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Też nie widzę problemu w używaniu alusów zimą.

Do dean: Podaj źródło, z którego skopiowałeś tekst.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Przeciwnicy użytkowania felg aluminiowych na zimę twierdzą, że obręcze ze stopów lekkich podczas kontaktu z solą czy innymi środkami chemicznymi rozsypywanymi zimą na drogach, szybciej ulegają korozji. Nie jest to prawdą. Bardziej podatne na korozję są felgi stalowe. Wynika to z kilku przyczyn. Po pierwsze zakładając kołpak na felgę stalową, niemal zawsze ją rysujemy, tworząc bazę do procesów korozyjnych. Po drugie, między kołpak a felgę często dostają się drobne kamienie, które dodatkowo rysują powierzchnię felg. I po trzecie, felgi stalowe nie są w żaden sposób zabezpieczone przed działaniem korozyjnym. Obecnie, większość kół aluminiowych dostępnych na rynku jest zabezpieczona przed działaniem korozyjnym. W procesie produkcji felgi aluminiowej malowanie obejmuje malowanie proszkowe, nakładanie lakieru o dedykowanym kolorze i następnie nałożenie bezbarwnej warstwy ochronnej. Tak nałożony lakier jest odporny na korozję. Miejmy jednak świadomość, że felga, która nie jest regularnie myta i konserwowana może ulec korozji zarówno w warunkach letnich, jak i zimowych. Każda warstwa lakieru, która nie jest należycie konserwowana i czyszczona, szybciej ulega zniszczeniu. Dlatego, niezależnie od tego czy używamy felg aluminiowych zimą czy latem, należy o nie dbać. Innym, często spotykanym argumentem przeciwko używaniu alufelg zimą, jest większe ryzyko uszkodzenia mechanicznego. Warunki drogowe, jakie spotykamy zimą bywają bardzo skrajne. Auto, które wpadnie w poślizg zimą, często zatrzymuje się dopiero przy kontakcie z innym przedmiotem, np. krawężnikiem. Uszkodzenie felgi aluminiowej może oznaczać konieczność jej naprawiania i jest to dodatkowy wydatek. W skrajnych przypadkach, felgi nie można już używać. Trudno nie zgodzić się z tymi argumentami, spróbujmy jednak drobnej polemiki. Zimą jeździmy ostrożniej, ponieważ pomimo minimalizowania ryzyka poślizgu poprzez stosowanie opon zimowych, wciąż jest ono stosunkowo wysokie. Ostrożniejsza jazda w warunkach zimowych zmniejsza ryzyko wpadnięcia w poślizg, tym samym zwiększając szansę nie uszkodzenia felg. Jeżdżąc latem również możemy wpaść w poślizg i felga będzie tak czy inaczej uszkodzona. Ponadto, silne uderzenie o krawężnik uszkodzi zarówno felgę aluminiową, jak i stalową. Jest pewna grupa felg aluminiowych, których jednak nie zaleca się stosować zimą. Należą do niej skorodowane felgi aluminiowe. Takie felgi, przy zetknięciu ze środkami chemicznymi stosowanymi zimą przy odśnieżaniu dróg, ulegną dalszej, szybszej korozji. Pewnym rozwiązaniem jest ich renowacja przed zimą, jednak pierwotnej odporności na warunki zimowe już nie osiągną. Nie zaleca się także używać zimą felg aluminiowych wysoko polerowanych (z polerowanymi ramionami lub rantami) oraz felg chromowanych. Posiadają one płytką warstwę ochronną i są w większym stopniu podatne nie wpływ niekorzystnych warunków zimowych.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
a dlaczego nie alufelgi do zimówek? to przesąd, że się nie nadają...
mój poprzedni samochód przejechał pięć zim na alufelgach - bez najmniejszego problemu - żądnego negatywnego wpływu soli nie zauważyłem, mimo, że powierzchowne otarcia rzecz jasna były;
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Potwierdzam, stalówki są fajniejsze na zimę, bo w razie zagięcia rantu w większości wypadków można go jeszcze wyprostować. Alu uszkodzona to duży wydatek, a sól na drogach powoduje straszne wżery w alu, gdy są jakieś ubytki w lakierze.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
nie ma się co zastanawiać-druga opcja!!!
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
14 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
22 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie