Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy david2 » Stukanie, chrobotanie, drgania i takie tam serwisy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika david2
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 991 razy
Stukanie, chrobotanie, drgania i takie tam serwisy
Kategoria: serwis
Halo Mobilki.

Od pewnego czasu borykam się z wibracjami, stukami w moim Focusie.

Otóż często jak np gwałtownie dodam gazu, puszczę i za chwilę dodam słychać metaliczno głuche stuknięcia a jadąc na luzie w przedziale 30-100km/h chrobotanie, do tego wibracje ale to udało się już usunąć.(Silnik musi być rozgrzany/ przejechane ok 30 km aby powyższe dolegliwości występowały jak chrobotanie i stuki)

Byłem pewny że po dwu krotnym wyważaniu kół i że wszystko z kołami w porządku,
jednak podjechałem jeszcze dzisiaj na umówioną wizytę w ASO Forda w Chorzowie - 2 godziny szukali.....
i wyważyli koła -auto jedzie bez wibracji, zawieszenie przód i tył sprawdzone, wszystko OK, żaden element metalowo gumowy nie kwalifikuje się do wymiany.
ALE(!) wracając do domu chrobotanie(to nie są łożyska kół) i dziwne stuki metaliczne puszczając/dodając gaz, pozostały po przejechaniu ok 30 km.

Miał ktoś może z tym do czynienia? Albo z tym jeżdzić bo ponoć ten typ tak ma :P i poniżej fotka skrzyni, poduszki i trochę półosi - stawiałem na zużytą poduszkę ale nie wygląda na taką.
Ostatnia aktualizacja: 24.04.2015 20:16:05
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Dwumas??
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do david2: Półosie możesz organoleptycznie sprawdzić sam.
Podnosisz jedną stronę auta do góry, wpinasz pierwszy bieg i próbujesz ruszać kołem. Powinno być bez luzów i stuków. Ewentualnie możesz próbować je zlokalizować
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mercveteran: Jak całość to nieciekawie.
W Astrze z moją skrzynią F17 jest to trochę inaczej rozwiązane, i dostęp do dyfru jest bardzo dobry i nie wymaga nawet demontażu skrzyni ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: To jest przód napęd. Skrzynia z mechanizmem różnicowym stanowi całość.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do david2: Nie cuduj z żadnymi poduszkami - zrób tak jak pisałem wcześniej - Jeśli olej będzie połyskiwał srebrem to będzie to oznaczało że kończą ci się łożyska.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: najlepiej wymienić lewą i prawą a jak nie poskutkuje to skrzynia ;( aktualnie tylko oryginały dostępne to za kolejne 100 kkm powtórka z rozrywki.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mercveteran: tu raczej olej jeszcze fabryczny
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mercveteran: Skrzynia, ewentualnie jakiś inny element przeniesienia napędu.
Ja bym obstawiał dyfer lub półosie
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Spuść olej ze skrzyni i zobacz czy nie ma w nim brokatu :D Moim zdaniem kończy ci się skrzynia. Być może ktoś kiedyś zalał ją niewłaściwym olejem
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
17 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
23 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie