Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus
»
Światła do jazdy dziennej w miejsce halogenów - zamontowane
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 21663 razy
Data wydarzenia: 25.05.2013
Światła do jazdy dziennej w miejsce halogenów - zamontowane
Kategoria: zmiany w aucie
Wymiana mało kłopotliwa - około 2 godzinek w garażu.
Dodatkowe materiały to koszulki termokurczliwe oraz zwykłe aby poprowadzić w nich kabelki z jednej lampy do drugiej i taśma izolacyjna oraz zaciskowe opaski aby złapać kabelki do stałych elementów
Przy okazji wymieniłem sobie postojówki na led aby był komplet.
Nie będę się rozpisywał co do wymiany itd. bo opisy można znaleźć na necie np. tutaj:
1. http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=155444
2. http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=51340
Dodam tylko, że ja nie korzystałem z aluminiowych profili jak w powyższych opisach i wszystko pasowało za pierwszym razem!
Nie zapominać tylko o tym aby odpowietrznik lampy LED był u góry. Również wpiąłem przewód zapłonu pod skrzynkę bezpieczników pod maską do numeru 29 (climatronic, którego nie mam w mojej wersji wyposażenia, więc brakuje bezpiecznika ale napięcie po zapłonie jest).
Plusy:
- brak konieczności używania mocnych żarówek H7 - mijania do jazdy dziennej - co wiąże się z częstymi ich wymianami ze względu na ich palenie się, (oczywiście po zmroku trzeba je uruchomić),
- mniejszy pobór prądu - (światła mijania mają 55Wx2=110W. Dodatkowo kiedy są włączone, palą się pozycyjne 5Wx4=20W i tablicy rej 5Wx2=10W oraz oświetlenie zegarów 20W. Razem 160W. Ledy do jazdy dziennej mają ok 5-6Wx2=10-12W. Więc różnica gołym okiem widoczna,
- ładny efekt i wykorzystanie przeciwmgielnych do dziennego użytku a nie dwa razy w roku (i to w porywach!),
- dobre sterowanie - po zapłonie automatycznie się świecą, gdy włączamy postojówki lub mijania gasną ledy,
- oszczędność spalania w granicach 2% minimalnego,
- nie trzeba pamiętać o włączaniu/wyłączaniu świateł przy wysiadaniu z auta - sygnalizacja,
- palące się non-stop podczas jazdy reflektory główne szybciej tracą czystość, odbłyśniki matowieją, na szkle od wewnątrz osadza się żółty osad (parują składniki tworzywa na skutek temperatury, zwłaszcza w upały i osadzają się na najchłodniejszej części lampy - szkle) - po trzech, czterech latach świecą o 30% słabiej niż nowe,
- przy światłach LED nie występuje zjawisko, które na wolnych obrotach przy włączonych światłach rozładowywują akumulator.
(niektóre pozycje zaczerpnięte z jednego z forum forda )
Minusy:
- nie działa na pokrętle ustawienie halogenowe czyli jednocześnie nie można zapalić halogenów i mijania (no i tak powinno być ponieważ światła RL nie mogą być używane jako przeciwmgielne) - tylne ostrzegawcze przeciwmgielne działa jak powinno (nic nie było tam rozłączane więc powinno )
Ostatnia aktualizacja: 03.06.2013 13:42:23
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
A wtyczki z halogenów też zaizolowane i złapane za reflektorem od góry.
Myślę nad podłaczeniem aby świeciły się również po ustawieniu pokrętła na halogenie.
Montaż elektryki (do skrzynki) - na 5 z plusem. Z własnego doświadczenia - opisz sobie ten bezpiecznik, bo nie będziesz potem w trasie pamiętał, a są w zderzaku narażone na wiele czynników fizycznych. Nie wiem, jak masz zabezpieczone przewody do dziennych od tyłu - u mnie nie są niczym osłonięte, po prostu wiszą od lampy do góry, znikając po chwili we wnętrzu komory silnika. Były porządnie poprzypinane co kilkanaście centymetrów, ale w trakcie roztopów i tak udało mi się je zerwać o przydrożny śnieg z lodem...
A w Fusku nie da się ustawić kompem by paliły sie tylko mijania, bez podświetlenia zegarów, tabl.rej. i pozycji ?
2. Na spalanie minimalnie, oszczędność rzędu 2% - zawsze coś.
...
uzupełniłem opis
Ale ogólnie mam pewne przemyślenia co do świateł do jazdy dziennej:
- dla mnie nakaz ich montowanie przez UE nie jest do końca trafiony.
-o ile fabryczne światła dzienne dobrej jakości świecą porządnie i sa widoczne to często lipne, tandetne Chińskie podróbki (cienkie i krótkie" są niewidoczne. A ludzie często używają ich w pochmurne dni, jak robi sie szaro na dworze itp.
I to ma być bezpieczne?
Owszem może to oszczędność prądu, mniejsze spalanie ale dla mnie często ludzie oszpecają auta wkręcając gdzie sie da takie lampy.
To jak wiejski tuning.
U kolegi wygląda to jak oryginały, dobra robota
Poza tym polecił mi to mój mechanik, który jest diagnostą w okręgowej stacji kontroli pojazdów więc raczej legalne!
PS. co do tego minusa to ciężko żeby działało coś co zdemontowałeś