Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Punto Evo 1,4 Est.Bl.Me » System Start &Stop







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
  • przebieg 6 200 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.4 Start&Stop
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 5645 razy
Data wydarzenia: 19.01.2012
System Start &Stop
Kategoria: inne
Upiorny system dla wszystkich ,którzy przesiadają się z aut starszych na nowsze generacje .
Początek znajomości z owym systemem,był dla mnie makabryczny.Nerwy puszczać mi zaczęły kiedy stanąłem na skrzyżowaniu,Światło zielone!, a silnik zgasł.Spojrzałem w wsteczne lusterko a tu ,kilkanaście aut stojących za mną .
Pomyślałem sobie,,szl.g .....? .No dobra co chciałeś to masz stary łosio..Refleksja trwała chwilę,bieg noga z hamulca, a tu wrrr,odpalił.
Trzeba się przyzwyczaić do tego systemu,tak samo jak do Ab-esu .
Co do oszczędności, przy tym systemie.Nie ukrywam jakieś na pewno są. Jest to bardziej zauważalnie w jeździe miejskiej,tu więcej jest zatrzymań,i w tym wypadku oszczędności na pewno są znaczne.Do tego jest ten system stworzony.
Z perspektywy czasu widzę, że nie jest to takie złe.Nie wiem jak się będzie miało to w czasie, w przełożeniu na stan :-akumulatora,czy -alternatora ????
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do DaViNci:
Na zmiany nigdy nie jest za późno ;), ale co racja, to racja - pewnych rzeczy nie da się już cofnąć...:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do FranzMaurer: Nie tyle co nas na to nie stać, co już chyba troszkę jest za późno... :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do DaViNci:
Nie byłby taki zły, ale myślę, że jak na razie nie stać nas na to...;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do marcingp: Pewnie da radę, ale jak przyjdzie do wymiany to cena x5 w porównaniu z "tradycyjnym" [zlosnik]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do FranzMaurer: a może kierunek "szwajcarski" ? [zlosnik]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Ciekawe jak to zniesie rozrusznik? Mam obawy ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do DaViNci:
Jak na razie nie widać drogi ewakuacyjnej...;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do FranzMaurer: Kolejny powód aby uciekać z ewropejskiewo kałchoza [zlosnik]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Na technikę i ekologię nie poradzi ;). Gdzieś słyszałem/czytałem, że ten system UE planuje wprowadzić jako obowiązkowy w niedalekiej przyszłości, więc wcześniej czy później będziemy musieli do niego się przyzwyczaić...:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
>Do fjerzy: Ile czasu mija od momentu zatrzymania, do >zgaszenia silnia?

sekunda max 2 sekundy

stajesz wyrzucasz bieg dajesz na luz ;)
puszczasz sprzęgło i silnik gaśnie max 1sek
jak naciśniesz sprzęgło silnik zapala zanim wbijesz bieg silnik już chodzi max 1-2sek
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Ile czasu mija od momentu zatrzymania, do zgaszenia silnia? Pytam, bo wyłączam silnik jak stoję dłużej na światłach. W Szczecinie ktoś wpadł na genialny pomysł i zamontował w wielu miejscach sekundniki przy światłach i dobrze wiadomo ile się postoi. Oczywiście jak mam 10-15 sekund, to nie wyłączam. A jak to jest w systemie start-stop?

Co do uwag o trwałość akumulatora czy rozrusznika. Nie jestem fachowcem, ale nie sądzę, by to był problem. Jak byśmy nie jeździli, taryfiarzy w uruchamianiu auta nie przebijemy, a nie słyszałem, by to była ich bolączka. Może macie inne informacje?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jeżdżę z tym systemem już ponad dwa lata, działa bez zarzutu. System Mazdy różni się od zachodnioeuropejskich tym, że do rozruchu wykorzystuje ciepło silnika z minimalnym uruchamianiem rozrusznika. Ma dwa akumulatory. Efekty oszczędnościowe na paliwie najbardziej widoczne od marca do października głównie w mieście. Efekt to około 12% mniejsze zużycie. System można wyłączyć, ale tego nie robię – od początku eksploatacji bardzo mi się podoba. Więcej szczegółów w moim dzienniku pokładowym (wcześniejsze wpisy), w galerii technicznej zdjęcia układu akumulatorów – jeśli kogoś interesuje to bardzo proszę.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
a nie da sie go poprostu wyłączyć??
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do jaworznianin: albo silnik przełożyć
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
zawsze możesz sprzedac.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie mialem okazji przetestowac tego systemu... czy to ciagle wlaczanie/wylaczanie nie jest po pewnym czasie denerwujace?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie miałem okazji z tym jeździć na razie jakoś nie za ciekawy wydaje mi się ten system;), ale jak będę miał okazję chętnie wypróbuje, mogę się przecież mylić.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Alternator czy rozrusznik(rozruszniko-alternator) projektowane są obecnie pod okolice 120.000km. Obstawić warto zawczasu, że przy setce już zaczną się wpisy na forach, że oto wymiana bo się skończył. Ty nie masz się czym martwić... tylko jak bardzo będzie naród bał się to odkupić za kilka lat?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jeszcze nie miałem z tym do czynienia i jakoś nie pałaczę([nono] ;( [hihi]) z tego powodu [los2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do DaViNci: Dokładnie kolega ma racje ;) ja u siebie wyłączam ten system :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Przeciez system ten z powodzeniem uzywany byl juz jakies 5-6 lat temu, gdy VW wprowadzil go chyba nawet seryjnie do Lupo. W cyklu miejskim autko zuzywalo 2.1 litra paliwa. Skoro system jest stosowany do dzis i na pewno jest udoskonalony, to bedzie dzialal. Wroze temu systemowi swietlana przyszlosc!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Testowałem ten system w Mercedesie. Byłem bardzo zadowolony. Mercedes Vito też. W mieście spalił 6,1.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Tylko czy oszczędności nie zostaną "zjedzone" przez naprawy ?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Sam jestem ciekaw jak ten system się spisze;) na długim dystansie czyli za jakieś 10 lat. Czy będzie warto kupić auto używane z tą opcją:). Ale jak narazie widzę spisuje się super i niech tak zostanie;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do grzesio70: z tego co wiem to rozrusznik w tym systemie nie pracuje, rolę tą spełnia specjalnie do tego zaprojektowany alternator, gdyż jest to nic innego jak silnik elektryczny
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Rozruszniki i akumulatory są inne, dostosowane do specyfiki pracy tego systemu. Niestety, akumulatory średnio 2krotnie droższe(standardowe mogą padać nawet po kilku tygodniach)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Ja mam mieszane uczucia,z jednej strony jest to trochę wkurzające jak ciągle gaśnie,ale z drugiej strony nie przeszkadza aż tak bardzo,a nawet oszczędza paliwo:).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Przyzwyczajenie to pół biedy. ;) Ciekawe, czy w dłuższej perspektywie oszczędności paliwa nie zostaną "zjedzone" przez koszty napraw podzespołów? [niewiem]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Na miasto dobre tylko jak musi dostawać w d... rozrusznik.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
1 komentarz
Dodano: 5 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
20 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie