Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Toledo » Szczegółowe dane techniczne by SpeedKill;)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Toledo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 11780 razy
Data wydarzenia: 26.07.2010
Szczegółowe dane techniczne by SpeedKill;)
Kategoria: inne
SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku (typu „omega”, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu i pochylony o 30° do tyłu, napędzający koła przednie
Typ silnika AHF
Średnica cylindra 79,5 mm
Skok tłoka 95,5 mm
Pojemność skokowa 1896 cm3
Stopień sprężania 19,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3,1 MPa
- minimalne 1,9 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa
Moc maksymalna 81 kW (110 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4150 obr/min
Moment maksymalny 235 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1900 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny
Luz zaworów do kontroli
faz rozrządu 0 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Oznaczenie wałka rozrządu / znakiem „38A” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 1) oraz znakiem „DE” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 2) wybitymi na wałku
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej
- naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza umieszczonego
mimośrodowo
- wymiana / co 60 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym w lewym zbiorniku chłodnicy lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik (wersje z klimatyzacją)
Termostat / umieszczony po lewej stronie kadłuba za pompą cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia 85°C
- temperatura pełnego otwarcia 105°C
- skok minimalny zaworu 7 mm
Wentylator(y)
- wersje bez klimatyzacji / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/
/100 W i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
- wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, lewy o mocy
60/250 W i średnicy łopatek 345 mm, prawy o mocy 60/220 W i średnicy łopatek
290 mm, sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...160 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana łańcuchem jednorzędowym od wału korbowego, napinacz łańcucha samoczynny, zintegrowana z zaworem przelewowym
Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 80°C)
- na biegu jałowym 0,1 MPa
- przy 2000 obr/min 0,2 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 1,2 MPa
Czujnik ciśnienia oleju / wkręcony we wspornik filtru oleju
- napięcie zasilania 12 V
- ciśnienie rozwarcia styków 0,07 MPa
- oznaczenie / kolorem brązowym
Filtr oleju / wymienny, VAG

Układ zasilania / wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodzeniem powietrza doładowanego, sterowany elektronicznie, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- filtr paliwa,
- filtr powietrza,
- turbosprężarkę,
- chłodnicę powietrza doładowanego,
- zawór przepustnicy powietrza,
- zawór elektromagnetyczny przepustnicy powietrza,
- pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej,
- wtryskiwacze,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego,
- przepływomierz powietrza,
- czujnik temperatury paliwa (na pompie wtryskowej),
- czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik położenia pedału przyspieszenia,
- czujnik początku wtrysku,
- czujnik położenia trzpienia regulacyjnego (na pompie wtryskowej),
- czujnik położenia pedału sprzęgła,
- regulator wydatku paliwa (w pompie wtryskowej),
- zawór elektromagnetyczny początku wtrysku (w pompie wtryskowej),
- zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika (zawór STOP),
- zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin,
- zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin,
- zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania,
- zawór pneumatyczny ograniczenia ciśnienia doładowania,
- świece żarowe,
- włącznik świateł hamowania,
- elektroniczne urządzenie sterujące,
- katalizator utleniający w układzie wydechowym,
- przekaźnik główny i przekaźnik świec żarowych,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Filtr paliwa / Mann WK 853/3, umieszczony w przedziale silnika przed prawym nadkolem, odwadnianie co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 30 000 km
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann C37 153, umieszczony po lewej stronie przedziału silnika za akumulatorem, wymiana co 60 000 km
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, sterowana elektronicznie, Bosch VE 4/10 E 2075 R 700
Kolejność wtrysku 1-3-4-2
(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
Ustawienie statyczne pompy / za pomocą trzpienia ustawczego
Ustawienie dynamiczne pompy / za pomocą testera VAG 1551 lub VAG 1552
Prędkość obrotowa biegu jałowego 875...950 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5000 ± 200 obr/min
Wtryskiwacze / zamknięte z rozpylaczem pięciootworowym o średnicy otworów 0,17 mm, specjalne, o dwóch sprężynach, o nieregulowanym ręcznie ciśnieniu otwarcia, nienaprawialne
Typ
- wtryskiwacze cylindrów nr 1, 2 i 4 / Bosch 0432 193 733 (0986 430 434)
- wtryskiwacz cylindra nr 3 / Bosch 0432 193 734 (0986 430 435)
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- nominalne 19...20 MPa
- minimalne dopuszczalne 17 MPa
Świece żarowe / ołówkowe, Bosch 0250 020 022
- napięcie zasilania 12 V
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 W
- przy 20°C 2200...3000 W
- przy 30°C 1500...2000 W
- przy 40°C 1000...1400 W
- przy 50°C 700...950 W
- przy 60°C 540...680 W
- przy 70°C 400...500 W
- przy 80°C 275...375 W
- przy 90°C 200...275 W
- przy 100°C 150...225 W
Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego / podwójny, termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie (na przewodzie łączącym chłodnicę powietrza z kolektorem ssącym)
Oznaczenie złącza
- czujnik temperatury / styki „1” i „2”
- czujnik ciśnienia / styki „3” i „4”
Napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza) 5 V
Rezystancja czujnika temperatury powietrza zasilającego (między stykami czujnika lub między stykami „13” i „25” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 W
- przy 20°C 2200...3000 W
- przy 30°C 1500...2000 W
- przy 40°C 1000...1400 W
- przy 50°C 700...950 W
- przy 60°C 540...680 W
- przy 70°C 400...500 W
- przy 80°C 275...375 W
- przy 90°C 200...275 W
Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem drutowym, umieszczony w przedziale silnika po lewej stronie na wyjściu filtru powietrza
- napięcie zasilania (między stykami „3” i „5” złącza) 12 V
- napięcie zasilania (między stykami „1” i „5” złącza) 5 V
Czujnik temperatury paliwa / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w pompie wtryskowej
Rezystancja czujnika temperatury paliwa (między stykami „4” i „7” złącza pompy wtryskowej lub „53” i „76” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 W
- przy 20°C 2200...3000 W
- przy 30°C 1500...2000 W
- przy 40°C 1000...1400 W
- przy 50°C 700...950 W
Czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, umieszczony po lewej stronie kadłuba z tyłu (przy kole zamachowym), współpracujący z tarczą nadajnika impulsów o 4 wycięciach umieszczoną na wale korbowym przed kołem zamachowym
- rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” czujnika
lub „67” i „69” złącza urządzenia sterującego) 1000...1500 W
Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony przy pedale przyspieszenia (wewnątrz nadwozia), zawierający także stycznik swobodnego położenia pedału
Oznaczenia styków złącza czujnika
- czujnik położenia pedału / styki „1”, „2” i „3”
- stycznik swobodnego położenia pedału / styki „4” i „6”
Rezystancja między stykami złącza czujnika (lub stykami złącza urządzenia sterującego)
- „1” i „3” („24” i „23” pedał swobodny 800...1400 W
- „2” i „3” („11” i „23” pedał swobodny 800...1400 W
- „4” i „6” („12” i „25”
pedał swobodny 800...1200 W
pedał wciśnięty do oporu ¥ W
Czujnik początku wtrysku / elektromagnetyczny, umieszczony na wtryskiwaczu 3. cylindra
- rezystancja (między stykami czujnika lub „55” i „62”
złącza urządzenia sterującego) 80...120 W
Regulator wydatku paliwa / umieszczony w pompie wtryskowej, zintegrowany z czujnikiem położenia trzpienia regulatora
- rezystancja regulatora (między stykami „5” i „6” złącza
pompy wtryskowej) 0,5...2,5 W
Czujnik położenia trzpienia regulatora wydatku / umieszczony w pompie wtryskowej
- rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” złącza
pompy wtryskowej lub „56” i „57” złącza urządzenia
sterującego) 4,9...7,5 W
- rezystancja czujnika (między stykami „2” i „3” złącza
pompy wtryskowej lub „57” i „64” złącza urządzenia
sterującego) 4,9...7,5 W
Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku / umieszczony na pompie wtryskowej
- rezystancja zaworu (między stykami „9” i „10” złącza
pompy wtryskowej) 12...20 W
Zawór przepustnicy powietrza / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany przez zawór elektromagnetyczny
Zawór elektromagnetyczny przepustnicy powietrza / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, zamocowany do kolektora ssącego
- rezystancja zaworu 25...45 W
Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin / umieszczony w przedziale silnika z tyłu na kolektorze ssącym
- rezystancja zaworu 14...20 W
Zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany podciśnieniem poprzez zawór elektromagnetyczny
Zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania / umieszczony z tyłu przedziału silnika po lewej stronie na przegrodzie czołowej
- napięcie zasilania 12 V
- rezystancja (między stykami zaworu) 14...20 W
Zawór pneumatyczny ograniczenia ciśnienia doładowania / przesuwający pierścień zmieniający warunki opływu łopatek turbiny
Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przypedale sprzęgła
- napięcie zasilania 12 V
- rezystancja
- pedał wciśnięty maks. 10 W
- pedał swobodny ¥ W
Włącznik świateł hamowania / podwójny, spełniający również rolę czujnika położenia pedału hamulca, umieszczony przy pedale hamulca
Oznaczenia styków złącza włącznika
- włącznik świateł hamowania / styki „1” i „4”
- czujnik położenia pedału / styki „2” i „3”
Turbosprężarka / Garrett, o zmiennej geometrii łopatek turbiny
Ciśnienie doładowania (mierzone na III biegu
przy 1500...3000 obr/min silnika) 170...220 kPa
Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze
Elektroniczne urządzenie sterujące / umieszczone w przedziale silnika pod szybą przednią w środkowej części, mikroprocesorowe, z możliwością samodiagnozowania i regulacji wyprzedzenia wtrysku za pomocą testera VAG 1551 lub 1552, 80-stykowe (dwa złącza o stykach oznaczonych 1 do 52 oraz 53 do 80)
Typ / Bosch MSA 15.5

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, współpracujące z dwumasowym kołem zamachowym, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie
Średnica zewnętrzna tarczy 219 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ 02J
Oznaczenie
- do VII 1998 / DEA
- od VIII 1998 / DEA lub EGS
Przełożenia
- I bieg 3,778 (34/9)
- II bieg 2,062 (33/16)
- III bieg 1,348 (31/23)
- IV bieg 0,967 (29/30)
- V bieg 0,769 (30/39)
- bieg wsteczny 3,600 (36/20´18/9)
- przekładnia główna 3,389 (61/18)

Przeniesienie napędu / półosie o nierównej długości, połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Przekładnia kierownicza / zębatkowa o uzębieniu helikoidalnym, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem hydraulicznym integralnym
Promień skrętu (między krawężnikami) 5,45 m
Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, ZF, napędzana paskiem wieloklinowym napędu osprzętu od wału korbowego
Ciśnienie zasilania (na biegu jałowym) 9,6...10,5 MPa

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 21 mm
Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania, nierozbieralne
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1,1 mm (0° ± 10¢
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30¢ ± 30¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 7°40¢ ± 30¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 30¢
Dopuszczalna różnica kątów skrętu kół w lewo i w prawo / przy kącie skrętu 20° wynosi 1°30¢ ± 20¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych odgiętych zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie (o przekroju „U”, na sprężynach śrubowych niewspółosiowych z amortyzatorami, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Amortyzatory / gazowe teleskopowe dwustronnego działania, nierozbieralne
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana) 2,2 ± 1,1 mm (0°20¢ ± 10¢
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°27¢ ± 10¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 30¢
Piasta koła tylnego / tworząca z łożyskiem nierozbieralny zespół

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym typu FS3 i tarczą wentylowaną
Średnica zewnętrzna tarczy 280 mm
Grubość tarczy
- nominalna 22 mm
- minimalna dopuszczalna 19 mm
Grubość nakładek ciernych
- nominalna (bez płytki) 14 mm
- minimalna dopuszczalna (z płytką) 7 mm
Średnica cylindra zacisku 54 mm
Hamulce kół tylnych / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną
Średnica zewnętrzna tarczy 232 mm
Grubość tarczy
- nominalna 9 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Grubość nakładek ciernych
- nominalna (bez płytki) 12 mm
- minimalna dopuszczalna (z płytką) 7,5 mm
Średnica cylindra zacisku 38 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem
Średnica tłoków 23,81 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe
Średnica tłoka 254 mm (10²
Pompa podciśnienia / łopatkowa, umieszczona na tylnym końcu wałka rozrządu i napędzana bezpośrednio

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący / sterowany elektronicznie, ITT Mark 20 IE, zawierający:
- hydrauliczny zespół sterowania o ośmiu elektrozaworach i pompie hydraulicznej,
- elektroniczne urządzenie sterujące zintegrowane z hydraulicznym zespołem
sterowania,
- cztery czujniki prędkości obrotowej kół,
- włącznik świateł hamowania,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe o złączu 25-stykowym, umieszczone pod hydraulicznym zespołem sterowania w przedziale silnika, połączone z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika za pomocą magistrali typu CAN
Czujniki prędkości obrotowej kół / cztery, indukcyjne, umieszczone na zwrotnicach kół przednich i kołnierzach czopów piast kół tylnych
- rezystancja czujnika 1000...1300 W
- odstęp czujnika prędkości koła przedniego od zębów
koła nadajnika impulsów (nieregulowany) 0,3 mm
- odstęp czujnika prędkości koła tylnego od zębów koła nadajnika impulsów
(nieregulowany) / niemierzalny

Koła i ogumienie
Obręcze / 6 J 15 lub 6,5 J 16 (wyposażenie dodatkowe odmiany Comfort)
Ogumienie / bezdętkowe 195/65 R 15 91T, 195/65 R 15 91H, 195/65 R 15 91 V lub 205/55 R 16 91 W (wyposażenie dodatkowe odmiany Comfort)
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie częściowe
- przód 0,21 MPa
- tył 0,21 MPa
- obciążenie pełne
- przód 0,23 MPa
- tył 0,28 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 61 A×h/300 A, minus na masie

Alternator / Bosch KC 14V 40/70A, Bosch KC 14V 50/90A lub Bosch NC 14V 70/
/120 A, z wbudowanym regulatorem elektronicznym
Alternator Bosch KC 14V 40/70A
Prąd (przy napięciu 14V)
- minimalny 40 A
- maksymalny 70 A
Długość szczotek
- nominalna 12 mm
- minimalna dopuszczalna 5 mm
- dopuszczalna różnica długości między szczotkami 1 mm
Alternator Bosch KC 14V 50/90A
Prąd (przy napięciu 14V)
- minimalny 50 A
- maksymalny 90 A
Długość szczotek
- nominalna 12 mm
- minimalna dopuszczalna 5 mm
- dopuszczalna różnica długości między szczotkami 1 mm
Alternator Bosch NC 14V 70/120A
Prąd (przy napięciu 14V)
- minimalny 70 A
- maksymalny 120 A
Długość szczotek
- nominalna 12 mm
- minimalna dopuszczalna 5 mm
- dopuszczalna różnica długości między szczotkami 1 mm

Pasek napędu osprzętu / wieloklinowy, napędzający alternator i pompę wspomagania układu kierowniczego oraz sprężarkę klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
- naciąg / regulowany samoczynnie przez napinacz rolkowy

Rozrusznik / Bosch DBL 12 V 2,0 kW (Bosch 0001 125 012 lub 0001 125 013)

Bezpieczniki
- w skrzynce bezpieczników wewnątrz nadwozia (po lewej stronie tablicy
rozdzielczej) / 9 ´ (12 V, 5 A), 2 ´ (12 V, 7,5 A), 16 ´ (12 V, 10 A), 5 ´ (12 V, 15 A), 5 ´ (12 V, 20 A), 3 ´ (12 V, 25 A), 1 ´ (12 V, 30 A)
- w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika (na akumulatorze) / 4 ´ (12 V, 30 A), 2 ´ (12 V, 50 A), 2 ´ (12 V, 110 A), 1 ´ (12 V, 150 A)
- w skrzynce przekaźników wewnątrz nadwozia / 2 ´ (12 V, 30 A) - skrzynka sześcioprzekaźnikowa lub 2 ´ (12 V, 15 A) - skrzynka trzynastoprzekaźnikowa
o oznaczeniu kolorami:
- beżowy 5 A
- brunatny 7,5 A
- czerwony 10 A
- niebieski 15 A
- żółty 20 A
- biały 25 A
- zielony 30 A

Żarówki
- reflektorów
- świateł mijania H7 55 W
- świateł drogowych H1 55 W
- świateł pozycyjnych przednich W 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich PY 21 W
- kierunkowskazów bocznych W 5 W lub WY 5 W
- świateł hamowania P 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych R 10 W
- świateł cofania P 21 W
- światła tylnego przeciwmgłowego P 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej C 5 W
- dodatkowego światła hamowania / 32 diody świecące

Momenty dokręcania
- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 40 N×m
- 2. etap 60 N×m
- 3. etap dokręcić o 90°
- 4. etap dokręcić o 90°
- pokrywy głowicy 10 N×m
- pokryw łożysk wałka rozrządu 20 N×m
- pokryw łożysk głównych (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 65 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- dysz natrysku oleju na denka tłoków 25 N×m
- pokryw łożysk korbowych (każdorazowo śruby nowe i powleczone olejem)
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- tarczy nadajnika impulsów wału korbowego (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 10 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- miski olejowej 15 N×m
- koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 60 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- napinacza paska napędu rozrządu 20 N×m
- dolnej prawej rolki zwiększającej kąt opasania paska napędu rozrządu
(każdorazowo śruba nowa)
- 1. etap 40 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- dolnej lewej rolki zwiększającej kąt opasania paska
napędu rozrządu 22 N×m
- górnej rolki zwiększającej kąt opasania paska napędu
rozrządu 20 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 45 N×m
- koła zębatego wału korbowego (każdorazowo śruba nowa)
- 1. etap 120 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- przedniej obudowy napędu rozrządu 10 N×m
- tylnej obudowy napędu rozrządu 30 N×m
- koła pasowego wału korbowego
- 1. etap 10 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- napinacza paska wieloklinowego napędu osprzętu 25 N×m
- rolki zwiększającej kąt opasania paska wieloklinowego
napędu osprzętu (wersje z klimatyzacją) 25 N×m
- wtryskiwaczy do głowicy 20 N×m
- koła zębatego pompy wtryskowej (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- mocowania pompy wtryskowej 25 N×m
- wspornika mocowania pompy wtryskowej i osprzętu
do kadłuba 45 N×m
- świec żarowych 15 N×m
- pompy podciśnienia 20 N×m
- pompy oleju i odrzutnika oleju 15 N×m
- koła zębatego łańcuchowego pompy oleju 25 N×m
- napinacza łańcucha napędu pompy oleju 15 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 25 N×m
- pompy cieczy chłodzącej 15 N×m
- korka spustu oleju silnika 30 N×m
- wspornika filtru oleju (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 15 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- kolektora wydechowego 25 N×m
- śrub kół 120 N×m

Masy
- własna 1212 kg
- całkowita 1750 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 600 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1400 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 55 dm3
- układ smarowania 4,5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 6,0 dm3
- skrzynka przekładniowa 2,0 dm3
- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła 0,7...0,9 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem 0,7...0,9 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API CD, VW 505 00, SAE 5W 40 do 15W 40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / syntetyczny VW G51, SAE 75W90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina po 50% wody i płynu niskokrzepnącego VW G12 (koloru czerwonego, niemieszalnego z innymi płynami) wg normy TL VW 774D, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / specjalny, VW G 002 000, sprawdzanie poziomu co 60 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)

Zużycie paliwa
(wg normy UE 93/116)
- jazda miejska 6,5 dm3/100 km
- jazda pozamiejska 4,0 dm3/100 km
- zużycie średnie 4,9 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 193 km/h
Ostatnia aktualizacja: 18.04.2011 09:24:07
Dodano: 3 lata temu
Kiedyś na AC to była kopalnia wiedzy i żywa dyskusja o motoryzacji i nie tylko [cool]
Ech... Jak żyć Panie Premierze... no jak [los2]
Dodano: 4 lata temu
Aaaamen 😇😅
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar: Ale encyklika [szok]
Dodano: 13 lat temu
No nie lepiej jak w książce serwisowej :) [up] [kac]
Dodano: 14 lat temu
toś sie przyłożył do tematu
Dodano: 14 lat temu
Do -Marek-: Napisz priv'a do kolegi SpeedKill i podaj mu namiary na swój silniczek i może otrzymasz podobny opis[bigok]
Pozdro[pub]
Dodano: 14 lat temu
Bardzo przydatny wpis!
P.S. Ja do swojego też chcę :E :)
Dodano: 14 lat temu
No, rzeczywiście szczegółowy wpis.. interesujące.
Jak będę miał urlop, przeczytam cały. :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl