Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy stopik
»
SZCZĘŚCIE NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio-Verde
Wpis w blogu użytkownika
stopik
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 810 razy
Data wydarzenia: 17.02.2013
SZCZĘŚCIE NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio-Verde
Kategoria: inne
kupuje się oczami, czy jest coś lepszego niż czerwony lakier, opływowy kształt, troszkę arogancki i piękny ryk silnika? Taką czterolistną koniczynką możemy przejechać się już za
jedyne 140 tysięcy złotych. Czy tyle może kosztować szczęście?
Cena może odstraszać ale lista dodatkowych opcji oraz wyposażenia podstawowego naszej wypasionej Julki zawstydza wiele starszych i droższych kolegów (BMW 1 Coupe, Audi S3).
Kierowca otoczony jest pięknem wyposażenia oraz intuicyjnie rozmieszczonymi przyciskami deski rozdzielczej. Zwłaszcza kierowca płci żeńskiej doceni jakość wykończenia i detali.
Wystarczy spojrzeć na aluminiowe, chromowane dodatki czy wielkie 18 calowe felgi. Sam kolor, który może być jedynie biały lub czerwony kosztuje 8000 zł. Z najbardziej
ułatwiających życie dodatków mamy tutaj: czujniki parkowania z wyświetlaczem, elektryczne szyby, lusterka, fotele, które świetnie ogrzeją w zimie. W lecie natomiast pomoże
dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja lub przyciemniona szyba z czujnikiem deszczu.
Jakbyście chcieli jeździć w nocy nie zapominajcie o inteligentnych biksenonowych reflektorach.
Aczkolwiek to możecie sobie wyobrazić czytając na papierze. W praktyce tylko niektóre funkcje się przecież używa. To co nadaje ekskluzywności temu samochodowi, to super system BLUE ME z nawigacją Europy i wielkim ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. System Audio, który współgra z całym układem jest urzekający. Julka posiada nawet wyjście
USB czy komunikację Bluetooth z urządzeniami elektronicznymi, więc nie jest się zmuszonym na radio!
Nasze testowe autko bardzo dobrze nadaje się dla osób podróżujących samotnie lub z jednym pasażerem. Dla nich miejsca jest dużo, a bagażnik jest zaskakująco pojemny. Ogromny plus dla polskich realiów, gdzie pewnie i Alfa Romeo wozi piasek. Niestety moja dwójka przyjaciół na tylnej kanapie cierpiała niemiłosiernie na krakowskich ulicach. Twarde zawieszenie samochodu przystosowane jest na dobrej jakości autostrady, więc nie można mieć złudzeń, przecież to sportowy samochód. Komfort jazdy jest umiarkowany, ale emocje
towarzyszące jeździe to niwelują.
Przejdźmy w końcu do sedna i omówmy to co tygrysy lubią najbardziej. Turbodoładowany benzynowy silnik 1750 TBI z 235 końmi pod maską dodają uśmiechu na twarzy. Pamiętajmy,
że wygląd to nie wszystko, liczy się wnętrze! A tu jest co lubić. Rasowe osiągi na poziomie prędkości max 242 KM/H i niecałe 7 sekund do 100. Polskie przepisy niestety nie dadzą nam tego sprawdzić, ale ja wierzę liczbom, a Wy zaufajcie mi. Julka pozwala pracować w 3 trybach i to jest jej DNA - Dynamic, Normal i All Winter. Tryby różnią się nastawieniem
silnika oraz układów elektrycznych. Polecam tryb sportowy, który wciska w siedzenie nawet małym muśnięciem pedału gazu, a obroty sprężarki ukazuje wyświetlacz (niesamowite
doznanie). Aby ujarzmić bestię potrzebne jest sporo elektroniki. ABS, ESP, ESR i wiele innych podnoszą bezpieczeństwo. Ale najważniejszym jest jego poziom. Kurtyny boczne, poduszki przednie i tylne dla wszystkich pasażerów dbają o to w najlepsze. Nawet nasza najmłodsza kilkuletnia pasażerka była zakochana siedząc w swoim foteliku.
Niestety sportowy samochód jest drogi w utrzymaniu. W dobie LPG i jak najbardziej oszczędnej jazdy Turbo Benzina nie jest ekologicznym rozwiązaniem. O ile w trasie udało mi
się jechać na poziomie nawet 9l/100km to miasto kojarzy się 14 litrami. Możemy mówić, że to i tak niewiele, ale cena baryłki ropy raczej się nie zniży. Tryb Dynamic jest najmocniej spragniony i nie wiem czy jest możliwe zmieszczenie się poniżej 20 litrów. Dlatego też dane
producenta jak zwykle zostały zweryfikowane.
Masa i rozmiary
Typ nadwozia: Hatchback
Liczba drzwi: 5
Współczynnik oporu Cd
(Cx): 0,31
Masa własna: 1395 kg
Stosunek masy do mocy:
5,94 kg/KM
Długość: 4351 mm
Szerokość: 1798 mm
Wysokość: 1465 mm
Rozstaw osi: 2634 mm
Rozstaw kół przód/tył:
1554/1554 mm
Test zderzeniowy
EuroNCAP: 5 Gwiazdek
Silnik
Typ: R4 Turbo
Rodzaj paliwa: Benzyna
Ustawienie: Poprzeczne
Rozrząd: DOHC 16V
Objętość skokowa: 1742 cm3
Stopień sprężania: 9,25:1
Moc maksymalna: 235KM
(przy 5500 rpm)
Moment maksymalny: 340
Nm (przy 1900 rpm)
Objętościowy wskaźnik
mocy: 134,9 KM/l
Skrzynia biegów: 6-biegowa,
ręczna
Typ napędu: Przedni (FWD)
Hamulce przednie:
Tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: Tarczowe,
wentylowane
Zawieszenie przednie:
Kolumna McPhersona
Zawieszenie tylne:
Wielowahaczowe
Układ kierowniczy:
Zębatkowy (wspomagany)
Koła, ogumienie przednie:
18” 225/40 R18
Koła, ogumienie tylne: 18”
225/40 R18
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h:
6,8 s
Prędkość maksymalna: 242
km/h
Zużycie paliwa (miasto):
13l/100km
Zużycie paliwa (mieszane):
10l/100km
Zużycie paliwa (trasa):
7l/100km
Pojemność zbiornika paliwa:
60 l
Emisja CO2: 177 g/km
Pojemność bagażnika: 350 l
Podsumowanie:
Najdroższa ALFA ROMEO dostępna na polskim rynku jest ciekawą alternatywą z bardzo sportowym zacięciem. Na pewno jest to samochód niepowtarzalny, przykuwający uwagę ulicy, a przy tym spokojnie praktyczny. Silnik dający niesamowite możliwości nieraz przyprawi nas o dreszcze i gęsią skórkę, więc faktycznie łatwo znaleźć czterolistną koniczynkę w sferze motoryzacji.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych