Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Alfa Romeo MiTo Rakieta vel MiTozaur
»
Szybki, ale czy wściekły? ;)
Wpis w blogu auta
Alfa Romeo MiTo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1343 razy
Data wydarzenia: 12.09.2011
Szybki, ale czy wściekły? ;)
Kategoria: inne

Wbrew moim obawom w App Store znajduje się kilka różnych aplikacji mających za zadanie pomiar parametrów ruchu auta, jednak wczytując się w opisy i opinie oraz przyglądając się zrzutom ekranowym na polu boju zostały dwie: Dynolicious firmy BunsenTech (http://dynolicious.com/) oraz PocketDyno+ firmy InMotion Software (http://www.pocketdyno.com/). Obie niestety płatne i to sporo (jak na programy na telefon...) bo nieco ponad EUR10 ($12.99). PocketDyno występuje też w wersji darmowej z pewnymi ograniczeniami, jednak czytając recenzje w różnych miejscach mój wybór padł na pierwszą z wymienionych, czyli Dynolicious!
Poniżej zamieszczam kilka zrzutów ekranów aplikacji byście ocenili sami jak się prezentuje. Co do uzyskanego wyniku to:
- pierwszy raz robiłem taki test w ogóle

- auto poznaję, więc trudno uznać, że zmian biegów dokonywałem we właściwym momencie i równie poprawnie wkręcałem na obroty
- ciężko było mi znaleźć w miarę prosty, równy i niezatłoczony odcinek drogi

- dzisiejsze warunki drogowe (wiatr, temperatura, itp.) trudno uznać za labolatoryjne
- wyniki pochodzą z jednego jedynego pomiaru dokonanego w stresie :D
Takowoż wynik odbiega o ponad dwie sekundy od deklarowanego od producenta za co winię swoje niedoświadczenie i warunki


Swoją drogą muszę przyznać, że aplikacja jest cholernie czuła i dokładna, a przy tym gwarantuje niezłą zabawę i dawkę adrenaliny! Polecam!

PS. Czy ktoś z Was się orientuje jakie straty mocy/momentu obrotowego zachodzą w układzie przeniesienia napędu (tzw. drivetrain loss)? W aplikacji zalecają ustawianie tego parametru w zakresie 15-25%, zaś w sieci znalazłem info, że dla aut z napędęm FWD zawiera się to w przedziale 5-15%. Oczywiście straty te zależą od wielu czynników, więc podanie jednej, sztywnej wartości jest sporym uproszczeniem, jednak do takich zabaw w zupełności wystarczającym. Ja ustawiłem ten parametr na 12%, dzięki czemu najwyższa zarejestrowana moc zmierzona przez program wyniosła 76KM (vs 78KM podawanego przez producenta). Przy 15% wychodzi 79KM, zatem przybliżenie jest w granicach błędu.
PPS. To nie jest recenzja, więc nie opisuję tu działania i możliwości programu, niech zdjęcia Was zachęcą same

Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
8
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
26
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Dzięki za pomoc
Edit: Nie zapomnij też podać w programie zbliżoną do rzeczywistej masę pojazdu z ładunkiem i Tobą
Nie ważne jak jedzie, ważne jak wygląda - to odnośnie Mito
Podoba mi się!
A nie wiesz, czy na Blackberry jest taki soft?
Zresztą, sprzedaję złom, żeby naprawić auto - to dobrze świadczy, jaką mam teraz sytuację
Do Aero_: ksywa auta przekorna jest przeca. a pomiar daleki od profesjonalnego (zresztą robiony na szybko, bez doświadczenia), więc i tak moim zdaniem tragedii nie ma.