Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 2.0 16V LPG » Temat "na okrągło"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5
  • przebieg 168 235 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2013
  • silnik 2.0i 16V
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2086 razy
Data wydarzenia: 22.03.2014
Temat "na okrągło"
Kategoria: zmiany w aucie
Coś dla prześmiewców: Wymieniłem opony.

Napiszę jeszcze parę zdań. Skoro o kołach, warto podsumować zimę przelataną na oponach, za które konkretnie oberwałem na AwC. Co sądzę o oponach bieżnikowanych po jednym sezonie? Szczerze? Ani przez chwilę nie żałowałem zakupu. Mają jedną wadę. Są głośne. Odgłosy toczenia na etykietach pewnie zabarwiły by trzy decybelowe fale. Cóż. Idealne z pewnością nie są, ale naprawdę dają radę.

Na lato wybrałem opony, na których zastałem to auto: Fulda EcoControl HP 195/65/15. Na Allegro napotkałem najlepsze warunki: 715 zł za komplet z wysyłką (!) Wszystkie DOT 1014.
Rozważałem rózne opony, ale porównując rankingi, opinie o oponach, Fuldy są w czołówce, a cena jest bardzo rozsądna. Następnym razem wezmę Dunlop Sport Blueresponse (świetne parametry i jeszcze niższe odgłosy toczenia).

Aby zoptymalizować trochę koszty przekładki opon i wyważania felg bez przelotu, zaopatrzyłem się w felgi stalowe na opony zimowe. Wulkanizatorzy uwielbiają felgi bez przelotu i wołają za przekładkę z wyważaniem min. 100zł, tym razem wyniosło mnie to 132 zł (zależało mi na czasie).

Stalówki jak to stalówki. Czarno-rude. No to do dzieła. Wiertarka ze szczotką, trochę hałasu, potem Hammerite i finalnie czarny połysk. Zestaw na zimę gotowy. Idealnie nie jest, ten zestaw ma wybitnie porowatą powierzchnię i szlifowanie musiałoby trwać pół dnia, a i tak nie dotarłbym wszędzie, są natomiast zabezpieczone przed "rudą".
Koszt farby i lakieru: 30 zł.
Ostatnia aktualizacja: 22.03.2014 18:17:36
Dodano: 10 lat temu
Do rluty: Na moje warunki Fulda sprawdza się w 100%. Nie jestem wariatem drogowym, nie śmigam po torach i nie chodzę bokiem. Auto trzyma się drogi wyśmienicie w każdych warunkach, a gumy nie są zbyt głośne (to było jedno z ważniejszych kryteriów). Moje wymagania spełniają w 100%. W tym sezonie zrobiłem na nich 15 tys. km - 100 % satysfakcji
Dodano: 10 lat temu
no i jak się śmigało na tych oponkach ? bo na wiosnę też muszę się zaopatrzyć w nowe :)
Dodano: 10 lat temu
Jak nowe [kac]
Dodano: 10 lat temu
Porządna robota, a Hemmerite dobra farba, nie trzeba czyścić do srebrnego! Też jej uzywam do wszelkiego rodzaju zaprawek!
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: cały ten temat dał mi pomysł zrobienia felg w chryslerze tylko ze na biale
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: Na Kia miałem opony firmy profil, na VW to nawet nie wiem co mam, ale spojrzę i później napiszę.
Dodano: 10 lat temu
Do Laasi: Też lubię czarne felgi. M.in. dlatego w życiu nie założę kołpaków - nawet na stalowe felgi. Przez niemal 3 lata jeździłem Megane na czarnych kołach. Czarne alu to też dobra opcja, choć wielu uważa je za wynaturzenie ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: Ładne. Aluski to lubię czarne:). To muszę posiadać jakieś nie oryginalne felgi. Ja na zimówkach ponad 4 tyś zrobiłem - to nieźle jeździsz.
Dodano: 10 lat temu
http://autazfrancji.blogspot.com/2014/01/opona-bieznikowana-kontra-orygina.html Tutaj znajdziecie odwołanie do artykułu z Motoru. Sam się tego nie spodziewałem
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: a tak z ciekawości, co to za marka? Moje są wyważone idealnie. Latałem na nich do 150 km/h i szczerze mówiąc, nie mam zastrzeżeń. Gdyby nie to "łuuuuuuuuuuuuuu" ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: Ja doświadczyłem, ale przede wszystkim doświadczyłem problemów z trakcją na mokrym asfalcie, w Kia to była wręcz tragedia ze względu na spory moment obrotowy i niską masę, ale w Golfie też mi się to zdarza.
W dodatku w błocie mam z nimi problem, no i jak się temperatura podniesie to też potrafią tracić przyczepność i popiskiwać.
Mam też trochę bicie na kierownicy, ale takie nieregularne, sprawdzałem zawieszenie wszystko ok i mechanicy sugerują iż to może być wina opon.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Moja ocena jest subiektywa - to jasne. Rzeczywiście na mokrym radzą sobie średnio, ale to typowa przywara opon zimowych. Nie jeżdżę powoli, aquaplaningu nie doświadczyłem mimo 800km w ulewnym deszczu podczas powrotu z Zakopanego, wóz prowadził się pewnie i przewidywalnie. Jedno co przyznaję z ręką na sercu - głośne są..i to nie "stosunkowo". Poza tym - dla mnie bomba.
Dodano: 10 lat temu
A ja tam jestem niespecjalnie zadowolony z bieżnikowanych opon zimowych jakie otrzymałem wraz z Golfem.
Niespecjalnie byłem tez zadowolony z bieżnikowanych opon, które dostałem do Kia.
Jedne i drugie były/są stosunkowo głośne, tak sobie radzą sobie na mokrej nawierzchni, a w kopnym śniegu nie są wcale lepsze od opon całorocznych, natomiast znacznie gorzej radzą sobie z błotem i przy wyższych temperaturach, które w Polsce centralnej często się zdarzają zimą.
Moim zdaniem zachowują się gorzej niż wszystkie opony całoroczne na jakich miałem okazje jeździć.
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: co to to ferceglely?
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: No trochę mi zostało więc jak najbardziej temat do zrealizowania. A na zimę daję do regeneracji alu - z malowaniem na "Ferricgrey"
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: No przeciez ja Ci to szczerze mówię. Tylko niech dobrze obecne warstwy przeschną, w lecie wywal felgi na słońce. Przy okazji do końca farbę zużyjesz.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: A żebyś wiedział ;) Jeszcze jedną poprawię. W ogóle szkoda, że Hammerite'a nie ma w spray'u - zajefajny kolor ten czarny młotkowy (od wewnątrz).
Dodano: 10 lat temu
Daj jeszcze ze dwie, trzy warstwy tej farby.
Dodano: 10 lat temu
Jak nowki niesmigane:-)
Dodano: 10 lat temu
Na przyszły rok będą jak znalazł [up]
Dodano: 10 lat temu
moje subaru na chinolach tez smiga bezproblemowo, nawet w sniegu po kolana. zima w tym roku byla bardzo ostra (i nada jest, na trawniku mam 1.5m zaspy sniegu, a na noc zapowiadaja dodatkowe 20cm)a mimo to zyje, zime przejezdzilem bezwypadkowo :)

jedyne zastrzezenie do opon, to lekkie wibracje, ktore byly odczuwalne na poczatku, teraz juz ich prawie nie ma. byc moze to kwestia grubego bieznika.a opony sa ciche i nawet zauwazylem lekki spadek spalania w porownaniu do zeszlego roku :)
Dodano: 10 lat temu
Do Laasi: Masz rację, 60zł to koszt przekładki na felgach z przelotem centralnym. Większość felg ma zaślepkę centralną. Oryginalne felgi Peugeot Citroen mają zamknięty środek (nieprzelotowe), co wymaga dodatkowych czynności przy wyważaniu - dokładka z piastą do wyważarki i przykręcenie felg na 4 śruby - identycznie jak na samochodzie. Cena rośnie do min. 100zł. Ja długo myślałem o tym by zostawić zimówki na tych felgach i kupić na lato coś większego, zakochałem się w tych:
ale koszty opon i poważna utrata komfortu wstrzymały mój zapał :(
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: Koszt zakupu bieżnikowanych to 450zł z wysyłką. Jakby nie liczyć, równowartość 2 niedrogich nowych opon. Licznik podpowiada mi, że w mijającym sezonie zimowym zrobiłem na nich ok 8 tys. km.
Dodano: 10 lat temu
Pomalowane ładnie wyglądają. Ja mam też zamiar wyczyścić i pomalować. Drugich stalówek nie mam bo może uda się na przyszłe lato aluski zdobyć a jak nie to też będą stalówki.

Co do opon to ważne, że jesteś zadowolony z tych bieżnikowanych. Jestem ciekaw czemu tak drogo u Ciebie z ta przekładką. ?Ja płace 60 zlotych.
Dodano: 10 lat temu
Na kolejną zimę przygotowany;) Zdradź tajemnicę bo już powiem szczerze że zapomniałem, ile kosztowały cię opony bieżnikowane i ile na nich przejechałeś?

Ciągle się waham z wymianą opon ale prawdopodobnie w tym tygodniu to już nastąpi chociaż w srebrnym z racji tego że mam zadanie ułatwione bo felgi i opony czekają;)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl