Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3096 razy
Data wydarzenia: 27.09.2011
Tempomat
Kategoria: zmiany w aucie


Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
26
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Z drugiej strony bardzo przydatny gadjet
Do -Marek-: Gwarancję traci się na zmodyfikowane elementy, o ile gwarant udowodni, że modyfikacja była przyczyną awarii. Czasy, kiedy wymieniając samowolnie żarówkę poza ASO traciło się gwarancję na lakier, minęły bezpowrotnie.
P.S. bez tempomatu to nie auto
Z miłych rzeczy, ten moduł sterujący jest w środku banalnie prosty (na życzenie służę schematem), zazwyczaj dość prosto można zrealizować go przy pomocy innego pilota, np. oryginalnego od danego modelu samochodu.
Od strony technicznej - to, co widać na zdjęciu, to serwo. Podłączone jest do modułu w kabinie, od góry wychodzi gumowy wąż biorący podciśnienie, z tego dzioba - cięgno do linki gazu. W kabinie jest moduł zawiadujący całym interesem, podłączony do sygnału prędkości z UCH (komputera kabinowego; w komplecie jest też czujnik do zainstalowania na wale napędowym), czujnika sprzęgła i czujnika hamulca, plus oczywiście zasilanie. Do tego moduł sterujący, czyli te trzy guziczki z LEDem, przyklejone do deski rozdzielczej.
Tempomat jest uniwersalny, można go zainstalować w każdym samochodzie z linką gazu i bez, chociaż dla aut z CAN polecam tempomaty dedykowane do CAN (czysta elektronika, odpada rzeźba w brązie). Ma certyfikaty dopuszczające do użytku na terenie EU.