Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Bravo 1.9 JTD » TEST cz.2, jazda!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Bravo
  • przebieg 114 923 km
  • rocznik 2008
  • silnik 1.9 TD MultiJet
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2997 razy
Data wydarzenia: 10.12.2012
TEST cz.2, jazda!
Kategoria: inne
Witajcie!

Tak jak obiecałem, napiszę dziś o wrażeniach z jazdy. Zapewne dla posiadaczy Bravo to nie będzie miało wielkiej wartości, ale jeśli ktoś tak jak wcześniej ja zastanawia się nad kupnem tego auta, to może mu się przyda. Zatem do rzeczy.
Siedzimy sobie w środku, upaprawszy wcześniej przy wsiadaniu nogawkę spodni o próg:P (chyba nie umiem do tego wsiadać:P). Przekręcamy kluczyk i po kilku stęknięciach rozlega się klekot. A teraz zagadka - gdzie jest błąd? Otóż moi drodzy, po przesiadce z Clio (patrz drugie moje auto), przyzwyczajony, że tam jest jedynie kontrolka ładowania i oleju, przekręcałem kluczyk natychmiast do końca... A diesel jest jak kobieta. Trzeba trochę rozgrzać:) No, ale jak już się kręci, to nie będę go odpalał jeszcze raz. Chodzi równo, w środku sobie mruczy basowo, ale nie natarczywie jak TDI na pompowtryskach. Na zewnątrz troszkę gorzej, ale przecież kierowca w środku siedzi i kierą kręci, a nie słucha, z uchem przyłożonym do maski:P.
Ruszamy, sprzęgło twarde jak cholera, z początku noga drętwiała, ale po przyzwyczajeniu się do tego mam wrażenie, że w Renówce, jest jakieś wspomaganie sprzęgła:P Bravo rusza bez gazu, dość flegmatycznie, ale skutecznie. W ruchu miejskim bez fajerwerków, jako że operuje się do 2 tys obrotów, turbina jeszcze nie czuje wiatru, to i momentu nie ma kolosalnego. Dla mnie jako dla użyszkodnika pojazdów benzynowych osobliwe było doświadczenie tego, w jaki sposób MultiJet rozwija moc. Ale na koniec końców stwierdziłem, że nawet się rozumiemy. Przy przyspieszaniu pracuje solidnie, aczkolwiek tak do 2 tys. flegmatycznie, tak jakby od niechcenia. Za to powyżej, gdy już się upewni, że pedał przyspieszenia jest naprawdę wciśnięty, to znacznie lepiej przykłada się do roboty.
A zatem jeśli chodzi o silnik to jestem bardzo zadowolony.
Dwa drobne zastrzeżenia mam do skrzyni biegów:
Po pierwsze primo - komuś się przysnęło i zapomniał o VI biegu?! Piątka jest przeraźliwie krótka jak na taką moc.
Po drugie primo - trójka lubi przyhaczyć, ale chyba już mam na nią sposób.
Nie potrafię do tej pory wyczaić metody na w miarę płynne hamowanie biegami... Staram się, ale zawsze coś tam mi szarpnie. Ale niestety w dieslu najwidoczniej międzygaz nie wychodzi dobrze (znowu flegmatyzm).
Komfort jazdy? Dobry, choć zawias dość twardy, nie buja się, nie podpiera lusterkami, ale też wyraźnie nie lubi poprzecznych niespodzianek.
Natomiast całkowitą zagadką jest dla mnie układ kierowniczy. W ogóle nie wiadomo co się dzieje z kołami, nie czuć, że buksują, lub że coś znosi przy większym wietrze. A i precyzją no przyznajmy szczerze nie grzeszy. Wniosek - przewspomagane... A to CITY to ktoś w ogóle używa?!
Kwestia widoczności, w tym aucie jest dość kontrowersyjna. Do przodu i na boki widać - no może trzeba uważać na przednie słupki. Ale do tyłu, to porażka - tylko na lusterka, które na szczęście są duże, są panoramiczne i bardzo dbają, o to żeby się do czegoś zanadto nie zbliżyć:P Chodzi mi o to, że wydaje się jakby skracały odległości. No ale na lusterka "to panie trzeba umić cofać"... I tu się zaczynają schody, bo moja luba nie bardzo się do tego pali.
Za to bardzo jej odpowiada kręcenie gałką od radia... aż za bardzo:P
Pojeżdżone, opowiedziane, zaliczone:) fotki będą jak umyję, bo wstyd brudasa wrzucać na AC. Życzę milionów kilometrów i darmowego paliwa!

Pozdrawiam,
Medved
Dodano: 11 lat temu
To jak nie umiesz to niego wsiadać, to do niego wskakuj..Albo na ten przykład próg umyj...Albo nie....Wiem... Klamerką do bielizny nogawkę sobie spinaj.
Dodano: 11 lat temu
Do fiatowskiego układu kierowniczego trzeba się po prostu przyzwyczaić ;).
Z lusterkami nie mam u siebie takiego efektu, ale do tyłu rzeczywiście widoczność jest, umówmy się ;), dyskusyjna.
Jeździłem dłuższą chwilę testowym 120 MJ i nie odnotowałem tak ciężko pracującego sprzęgła - powiedziałbym, że we wszystkich Fiatach klasy C i swego czasu D, to urządzenie jest bardziej dostojne [cool].
Dodano: 11 lat temu
Też jeżdżąc Fiatami (Panda i Grande Punto) zastanawiałem się po co funkcja CITY ;) jak już samo wspomaganie jest zbyt mocne.
Bravo fajne auto, a do diesla się z czasem przyzwyczaisz ;), choć diesle też są różne mój np nie ma takiego momentu jak miały TDI PD odejścia w pewnym momencie choć tam było nieco wcześniej i trochę inne niż MJ, ciągnie w miarę równo bliżej mu do HDI.
W Doblo w ogóle tego nie czuć, a jak miałem okazje jechać Grande Punto 1.3 MJ to tam jak u Ciebie przy 2 tyś było czuć takiego specyficznego kopa.
Między-gaz jest niepotrzebny przy VTG ;)
Dodano: 11 lat temu
Dziennik super, a z tym myciem to daruj sobie i fotki wstawiaj, póki ciepłe
Dodano: 11 lat temu
Pasuje mi na hamownię pojechać i sprawdzić, bo chyba jest zaczipowany. Jeździłem 120-kami i wydawały się słabsze, a 150-ka to na pewno nie jest. A z tym momentem to jest tak, że może i jest mniejszy, ale rozwija się bardziej równomiernie i w większym zakresie obrotów i dlatego jest ta sama moc co w Astrze, czy Cromie.
Dodano: 11 lat temu
Nie wiem czemu, ale Bravo jakoś zawsze podobało mi się wizualnie.
P.S. Twarde zawieszenie to ogromny atut auta. :)
Dodano: 11 lat temu
ten silnik 1.9 jTD w Bravo to pewnego rodzaju niewypał. Niby dobra konstrukcja włoska z common-rail, wystepujaca też w fiatach i mająca wiele zalet.
Ale jeździ jakby miała 100 koni z odczuć.

Zalety:

- głowica nie 16 zaworowa, łatwiejsza w naprawie, cichsza praca
- brak filtra cząstek stałych DPF

Wady:

- niby 120 koni ale tylko 255 Niutonometrów przy 2000 obr/min. Taki parametr osiąga większość diesli z silnikiem o mocy 100-105 koni
- skrzynia tylko 5 biegowa
- ten sami silnik w Fiacie Croma i Oplu Astrze III ma tez 120 koni ale moment obrotowy aż 280-285 Niutonometrów i skrzynię 6 biegową.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl