Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3038 razy
Data wydarzenia: 10.12.2012
TEST cz.2, jazda!
Kategoria: inne
Tak jak obiecałem, napiszę dziś o wrażeniach z jazdy. Zapewne dla posiadaczy Bravo to nie będzie miało wielkiej wartości, ale jeśli ktoś tak jak wcześniej ja zastanawia się nad kupnem tego auta, to może mu się przyda. Zatem do rzeczy.
Siedzimy sobie w środku, upaprawszy wcześniej przy wsiadaniu nogawkę spodni o próg




Ruszamy, sprzęgło twarde jak cholera, z początku noga drętwiała, ale po przyzwyczajeniu się do tego mam wrażenie, że w Renówce, jest jakieś wspomaganie sprzęgła

A zatem jeśli chodzi o silnik to jestem bardzo zadowolony.
Dwa drobne zastrzeżenia mam do skrzyni biegów:
Po pierwsze primo - komuś się przysnęło i zapomniał o VI biegu?! Piątka jest przeraźliwie krótka jak na taką moc.
Po drugie primo - trójka lubi przyhaczyć, ale chyba już mam na nią sposób.
Nie potrafię do tej pory wyczaić metody na w miarę płynne hamowanie biegami... Staram się, ale zawsze coś tam mi szarpnie. Ale niestety w dieslu najwidoczniej międzygaz nie wychodzi dobrze (znowu flegmatyzm).
Komfort jazdy? Dobry, choć zawias dość twardy, nie buja się, nie podpiera lusterkami, ale też wyraźnie nie lubi poprzecznych niespodzianek.
Natomiast całkowitą zagadką jest dla mnie układ kierowniczy. W ogóle nie wiadomo co się dzieje z kołami, nie czuć, że buksują, lub że coś znosi przy większym wietrze. A i precyzją no przyznajmy szczerze nie grzeszy. Wniosek - przewspomagane... A to CITY to ktoś w ogóle używa?!
Kwestia widoczności, w tym aucie jest dość kontrowersyjna. Do przodu i na boki widać - no może trzeba uważać na przednie słupki. Ale do tyłu, to porażka - tylko na lusterka, które na szczęście są duże, są panoramiczne i bardzo dbają, o to żeby się do czegoś zanadto nie zbliżyć

Za to bardzo jej odpowiada kręcenie gałką od radia... aż za bardzo

Pojeżdżone, opowiedziane, zaliczone

Pozdrawiam,
Medved
Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
8
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
3
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
22
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Z lusterkami nie mam u siebie takiego efektu, ale do tyłu rzeczywiście widoczność jest, umówmy się
Jeździłem dłuższą chwilę testowym 120 MJ i nie odnotowałem tak ciężko pracującego sprzęgła - powiedziałbym, że we wszystkich Fiatach klasy C i swego czasu D, to urządzenie jest bardziej dostojne
Bravo fajne auto, a do diesla się z czasem przyzwyczaisz
W Doblo w ogóle tego nie czuć, a jak miałem okazje jechać Grande Punto 1.3 MJ to tam jak u Ciebie przy 2 tyś było czuć takiego specyficznego kopa.
Między-gaz jest niepotrzebny przy VTG
P.S. Twarde zawieszenie to ogromny atut auta.
Ale jeździ jakby miała 100 koni z odczuć.
Zalety:
- głowica nie 16 zaworowa, łatwiejsza w naprawie, cichsza praca
- brak filtra cząstek stałych DPF
Wady:
- niby 120 koni ale tylko 255 Niutonometrów przy 2000 obr/min. Taki parametr osiąga większość diesli z silnikiem o mocy 100-105 koni
- skrzynia tylko 5 biegowa
- ten sami silnik w Fiacie Croma i Oplu Astrze III ma tez 120 koni ale moment obrotowy aż 280-285 Niutonometrów i skrzynię 6 biegową.