Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3005 razy
Data wydarzenia: 10.12.2012
TEST cz.2, jazda!
Kategoria: inne
Tak jak obiecałem, napiszę dziś o wrażeniach z jazdy. Zapewne dla posiadaczy Bravo to nie będzie miało wielkiej wartości, ale jeśli ktoś tak jak wcześniej ja zastanawia się nad kupnem tego auta, to może mu się przyda. Zatem do rzeczy.
Siedzimy sobie w środku, upaprawszy wcześniej przy wsiadaniu nogawkę spodni o próg (chyba nie umiem do tego wsiadać). Przekręcamy kluczyk i po kilku stęknięciach rozlega się klekot. A teraz zagadka - gdzie jest błąd? Otóż moi drodzy, po przesiadce z Clio (patrz drugie moje auto), przyzwyczajony, że tam jest jedynie kontrolka ładowania i oleju, przekręcałem kluczyk natychmiast do końca... A diesel jest jak kobieta. Trzeba trochę rozgrzać No, ale jak już się kręci, to nie będę go odpalał jeszcze raz. Chodzi równo, w środku sobie mruczy basowo, ale nie natarczywie jak TDI na pompowtryskach. Na zewnątrz troszkę gorzej, ale przecież kierowca w środku siedzi i kierą kręci, a nie słucha, z uchem przyłożonym do maski.
Ruszamy, sprzęgło twarde jak cholera, z początku noga drętwiała, ale po przyzwyczajeniu się do tego mam wrażenie, że w Renówce, jest jakieś wspomaganie sprzęgła Bravo rusza bez gazu, dość flegmatycznie, ale skutecznie. W ruchu miejskim bez fajerwerków, jako że operuje się do 2 tys obrotów, turbina jeszcze nie czuje wiatru, to i momentu nie ma kolosalnego. Dla mnie jako dla użyszkodnika pojazdów benzynowych osobliwe było doświadczenie tego, w jaki sposób MultiJet rozwija moc. Ale na koniec końców stwierdziłem, że nawet się rozumiemy. Przy przyspieszaniu pracuje solidnie, aczkolwiek tak do 2 tys. flegmatycznie, tak jakby od niechcenia. Za to powyżej, gdy już się upewni, że pedał przyspieszenia jest naprawdę wciśnięty, to znacznie lepiej przykłada się do roboty.
A zatem jeśli chodzi o silnik to jestem bardzo zadowolony.
Dwa drobne zastrzeżenia mam do skrzyni biegów:
Po pierwsze primo - komuś się przysnęło i zapomniał o VI biegu?! Piątka jest przeraźliwie krótka jak na taką moc.
Po drugie primo - trójka lubi przyhaczyć, ale chyba już mam na nią sposób.
Nie potrafię do tej pory wyczaić metody na w miarę płynne hamowanie biegami... Staram się, ale zawsze coś tam mi szarpnie. Ale niestety w dieslu najwidoczniej międzygaz nie wychodzi dobrze (znowu flegmatyzm).
Komfort jazdy? Dobry, choć zawias dość twardy, nie buja się, nie podpiera lusterkami, ale też wyraźnie nie lubi poprzecznych niespodzianek.
Natomiast całkowitą zagadką jest dla mnie układ kierowniczy. W ogóle nie wiadomo co się dzieje z kołami, nie czuć, że buksują, lub że coś znosi przy większym wietrze. A i precyzją no przyznajmy szczerze nie grzeszy. Wniosek - przewspomagane... A to CITY to ktoś w ogóle używa?!
Kwestia widoczności, w tym aucie jest dość kontrowersyjna. Do przodu i na boki widać - no może trzeba uważać na przednie słupki. Ale do tyłu, to porażka - tylko na lusterka, które na szczęście są duże, są panoramiczne i bardzo dbają, o to żeby się do czegoś zanadto nie zbliżyć Chodzi mi o to, że wydaje się jakby skracały odległości. No ale na lusterka "to panie trzeba umić cofać"... I tu się zaczynają schody, bo moja luba nie bardzo się do tego pali.
Za to bardzo jej odpowiada kręcenie gałką od radia... aż za bardzo
Pojeżdżone, opowiedziane, zaliczone fotki będą jak umyję, bo wstyd brudasa wrzucać na AC. Życzę milionów kilometrów i darmowego paliwa!
Pozdrawiam,
Medved
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Z lusterkami nie mam u siebie takiego efektu, ale do tyłu rzeczywiście widoczność jest, umówmy się , dyskusyjna.
Jeździłem dłuższą chwilę testowym 120 MJ i nie odnotowałem tak ciężko pracującego sprzęgła - powiedziałbym, że we wszystkich Fiatach klasy C i swego czasu D, to urządzenie jest bardziej dostojne .
Bravo fajne auto, a do diesla się z czasem przyzwyczaisz , choć diesle też są różne mój np nie ma takiego momentu jak miały TDI PD odejścia w pewnym momencie choć tam było nieco wcześniej i trochę inne niż MJ, ciągnie w miarę równo bliżej mu do HDI.
W Doblo w ogóle tego nie czuć, a jak miałem okazje jechać Grande Punto 1.3 MJ to tam jak u Ciebie przy 2 tyś było czuć takiego specyficznego kopa.
Między-gaz jest niepotrzebny przy VTG
P.S. Twarde zawieszenie to ogromny atut auta.
Ale jeździ jakby miała 100 koni z odczuć.
Zalety:
- głowica nie 16 zaworowa, łatwiejsza w naprawie, cichsza praca
- brak filtra cząstek stałych DPF
Wady:
- niby 120 koni ale tylko 255 Niutonometrów przy 2000 obr/min. Taki parametr osiąga większość diesli z silnikiem o mocy 100-105 koni
- skrzynia tylko 5 biegowa
- ten sami silnik w Fiacie Croma i Oplu Astrze III ma tez 120 koni ale moment obrotowy aż 280-285 Niutonometrów i skrzynię 6 biegową.