Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta BMW Seria 3 E46 330 CiA Cabrio
»
Test paliw, spalanie i koszty
Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3535 razy
Data wydarzenia: 10.12.2012
Test paliw, spalanie i koszty
Kategoria: obserwacja
Ostatnio tak byłem ciekaw na jakim paliwie najlepiej jeździc... i najoptymalniej - lałem różne paliwa (w sumie to tylko 3, ale efekt widać):
- Eurosuper 95 - najbardziej 'ekonomiczne' jeśli chodzi o cennik
- V-Power 95 - wzbogacana 95tka która niby ma mieć znaczącć przewagę nad E95
- Verva 98 - 98 oktan, czyli tyle ile zaleca producent, niby wzbogacana tez bardziej niż 95 itd itp
a oto rezultaty:
Eurosuper 95 21,26 l/100km
V-Power 95 20,57 l/100km
Verva 98 20,41 l/100km
Wszystko w podobnych warunkach - na tym samym ogumieniu, po 6-7 tankowań, automat, zima, podobne natężenie ruchu, krótkie odcinki, korki itd itp... no i w aucie wszystko sprawne...
Wychodzi na to że Verva 98 i V-Power 95 są zbliżone w spalaniu do siebie w granicach błędu, 95tka natomiast mocno odstaje od pozostałych dwóch paliw...
Teoretycznie najmniej spala Vervy 98, najwięcej E95, ale ceny paliw są różne... a nas by interesował końcowy rozrachunek
Jeśli chodzi o koszty paliwa (ceny przybliżone bo nie znam dokładnych):
Eurosuper95 5,50 zł/l
VPower 95 6,00 zł/l
Verva 98 5,70 zł/l
co w przeliczeniu na koszt przejechania 100km wynosi
Eurosuper95 117zł/100km
VPower95 123zł/100km
Verva98 116zł/100km
Tak to się prezentuje - z mojego testu wynika że najoptymalniej jest jeździć na 98 z kilku powodów:
- relatywnie najmniejsze spalanie spośród innych paliw
- producent zaleca paliwo 98 oktan
- sredni koszt przejechania najnizszy dla paliwa 98 oktan
Koszt przejechania 100km na Vervie 98 jest prawie identyczny jak koszt na E95, przy czym jesli wezmiemy pod uwage ze czasem roznica cen miedzy 95 a 98 wynosi zaledwie 10 groszy, to znacznie przenosi to szale na strone 98tki - tak wiec raz ze teoretycznie lepsze paliwo, a dwa ze wychodzi taniej ...a jak ktoś lubi Shella to dobrą alternatywą dla 95 jest V-Power 95, chociaż droższą
Jeśli chodzi o osiągi, to wymiernie nie widzę różnicy - moje auto dobrze się zbiera niezależnie od lanego paliwa ...wątpię żeby to było łatwe do wymierzenia... no ale kiedyś może zrobię test przyspieszenia do 100km/h albo czas na dystans na cwiartce
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
...ale fakt faktem nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze liczba oktanowa nie zalezy od tego co jest w paliwie - tutaj dam sobie glowe uciac ze jest zalezna przede wszystkim od stopnia rozgalezienia weglowodorow wchodzacych w sklad paliwa oraz antydetonatorów (np. kiedyś jako antydetonator stosowano tetraetyloołów, a obecnie stosuje się eter dimetylotertbutylowy) - są to substancje wpływające na zmniejszenie spalania stukowego paliwa, a więc na zwiększenie liczby oktanowej - kolokwialnie można powiedzieć więc że 'to pływa w paliwie' hehe
to nie tak. oktany to nie jest cos co plywa w paliwie. liczba oktanowa wyznacza tylko odpornosc na stuk. a wlasciwie w zaleznosci w odpornosci na stuk wyznacza sie liczbe oktanowa. pomiary przeprowadza sie na specjalnym silniku. warunki pomiaru (np. obroty silnika podczas testu) moga sie roznic w zaleznosci od normy, stad tez to samo paliwo mierzone wg roznych norm (RON, MON, rDON...) bedzie wykazywac inna liczne oktanowa. u mnie na wiekszosci stacji jest benzyna 87 (regular) 89 (super) i 91 (premium). To ostatnie stostuje sie praktycznie tylko do silnikow turbo.
co do spalania to w trasie pali Ci tyle co u mnie 3.0 :D
nie, 14.7 to srednia z calego okresu uzytkowania. na trasie pali 10-11l.
w ameryce pln. inaczej sie mierzy liczbe oktanowa. dlatego benzyna 87 (regular) jest odpowiednikiem E95, a odpowiednikiem E98 jest 89 (super).
fakt jest taki ze nawet w laboratorium odwzorowanie idealnych warunkow przy kazdym pomiarze jest bardzo trudne, bo czynnikow jest dziesiatki - od temperatury otoczenia począwszy, a na smarowaniu łożysk rolek skończywszy
tez zalezy jaki błąd się wyliczy... ja bez wyliczania przyjąłem że różnica prawie 1 litra na spalaniu jest znacząca, chociaż tak na prawdę nie robi mi to żadnej różnicy, bo i tak wleje do zbiornika tyle ile potrzeba
co do zalecen producentow, to o ile w instrukcji od BMW mam napisane wyraznie ze znamionowe parametry sa osiagalne przy paliwie Super Plus 98 (czyli po prostu 98 oktanowym), to powiem Ci ze z tego co wiem w autach amerykańskich jest nieco inaczej - w USA zwyklym przecietnym paliwem jest 91 oktan, a producent zalecajac 'Premium Fuel',bo tak czesto pisza w instrukcjach, nie precyzuje ile oktanow ma miec takie paliwo - a u nich premium fuel na stacjach to jest zarowno 93, 95, 98 jak i 100 oktan... a nie wiem czy nawet 91 czasem nie jest dostepne w wersji premium ...no chyba ze u Ciebie konkretnie napisali ze tyle i tyle oktan
hehe dopiero teraz zauwazylem ze jestes kolego z Kanady jak popatrzyłem na Twoje auto i w sumie zapewne wiesz lepiej ode mnie jak to tam z tymi oznaczeniami paliw jest
roznice w spalaniu ktore pokazujesz sa w granicach bledu statystycznego. jak dla mnie to pali tyle samo niezaleznie od paliwa. zuzycie jak i osiagi mozna pomierzyc dokladnie tylko w warunkach laboratoryjnych.
jezeli producent zaleca 98, to wypadaloby tankowac 98... teoretycznie. moje hemi tez wymaga wysokooktanowego paliwa, ale szczerze mowiac nie widze absolutnie zadnej roznicy ani w spalaniu ani w osiagach, wiec tankuje zwykle.
Eurosuper95 - 117zł/100km
VPower95 - 123zł/100km
Frajda z jazdy - bezcenne!
jeżdżąc w mieście na krótkich odcinkach poniżej 19-20 ciężko zejść... w trasie za to średnio około 10-11 litrów wychodzi, a pomiary robiłem w mieście, bo w trasę jeżdżę rzadko - stąd 20 litrów :]
Co nie zmienia faktu, że dobry pomysł na pomiar - może sam sprawdzę różnice w ON jak wychodzą u mnie...