Wpis w blogu użytkownika
Tejlor
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 622 razy
Data wydarzenia: 20.02.2020
The King of Leons
Kategoria: inne
Mamy za sobą oficjalną prezentację nowej rodziny Cupry. Podobnie do premiery nowego Leona niecały miesiąc temu, to wydarzenie też odbyło się w Martonell w Hiszpanii i było transmitowane na żywo.
Wśród osób prezentujących nową Cuprę nie zabrakło znanych z poprzedniego eventu dyrektorów sprzedaży czy wiceprezesa, ale pojawiły się też nowe osoby, które delikatnie mówiąc nie spowodowały wzrostu poziomu. Czuć było zestresowanie, momentami brakowało im przysłowiowego języka w gębie.
Na początku prezentacji, chcąc pokazać potencjał założonej 2 lata temu Cupry, padło kilka liczb. Od tego czasu sprzedano łącznie 40 tyś modeli Cupr (także Seatów ... Cupra), w tym 10 tyś Atek i 15 tyś Leonów. Największym rynkiem są Niemcy, ze sprzedażą wynoszącą 10 tyś aut, a najciekawszym Meksyk, gdzie co trzeci sprzedany Seat to Cupra. Zaprezentowano też oficjalne okulary, buty i kurtki sygnowane logo Cupry oraz wspomniano o oficjalnym partnerze marki - FC Barcelonie i tunerze - ABT.
Ale dosyć tego marketingu, przejdźmy do konkretów. Kluczowy moment rozpoczął się, gdy na scenę wjechali Mattias Ekström i Jordi Gené, którzy stając się kierowcami testowymi Cupry, zaprezentowali 2 modele TCM: spalinowy (2.0 340KM 4.5s do 100) oraz elektryczny e-Racer (680KM 65,6 kWh, 3.2s do 100). Muszę przyznać, że naprawdę robiły wrażenie.
I wreszcie moment, na który wszyscy czekali czyli wjazd na scenę drogowych Leonów, nazywanych przez dyrektora sprzedaży królami (King of Leon). Światła zgaszone, dwie sylwetki przemieszczają się z rogów sali i zajmują miejsca na samym środku, światła się zapalają i naszym oczom ukazują się... co? Jak to? Przecież oficjalna zapowiedź sprzed kilku dni pokazywała niesamowicie agresywny przedni pas, przez co nowy Leon zdążył już w Internecie zostać nazwany Predatorem i Zabójcą z zaświatów, a co my widzimy?
Widzimy Seata Leona z nieco większymi wlotami powietrza w przednim zderzaku (to co w teaserze było zakryte i rozbudzało wyobraźnię okazało się nudne i zwyczajne), ponury szary matowy lakier i śmieszne felgi, niczym z pojazdów elektrycznych. Emocje opadły, podniecenia brak.
Nie pomogły też opowieści o silnikach. Jak się spodziewano póki co będą 3 wersje:
- 1.4 TSI + 13 kWh = 245 KM
- 2.0 TSI 300 KM
- 2.0 TSI AWD (tylko kombi) 310 KM
Czyli jeśli chodzi o warianty czysto spalinowe, to jest ... dokładnie to samo co teraz ma poprzednia generacja?! Tak wychodzi.
W środku jedynym fajnym akcentem i pocieszeniem są przyciski startera i zmiany trybów jazdy na kierownicy, niczym z Giulii czy może nawet Ferrari.
Cóż. Może po prostu miałem zbyt duże oczekiwania. Jestem ciekaw opinii dziennikarzy, szczególnie Pertyna. Może ten obraz musi dojrzeć w mojej głowie, ale póki co nie mam ochoty pogłaskać tego kota.
P.S. W Genewie będzie prezentacja Formentora.
Ostatnia aktualizacja: 21.02.2020 09:17:21
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Bo 1.4 TSI hybryda to tylko na papierze wygląda dobrze bo bez prądu to żenujący napęd a pytanie czy jak pojadę 500 km trasy to starczy na całą ten akumulator aby dawać wspomaganie osiągów tym 140 koniom? Wątpię
A wersja 300 konna pożera 15 na setkę. Ciężkie czasy idą nie wtopie takiego zakupu na te 8-10 lat.
Gdyby mieli odrobinę rozsądku i rozumu zaproponowaliby 2.0 TDI biturbo o mocy 240 koni. Byłoby mocne, szybkie auto które spala 8 litrów ropy
Po prostu apetyt rośnie, skoro znajdzie się kasa to chce premium a nie to samo znowu.
Tylko jakos ostatnio mnie nie ciągnie, nie wiem co kupic i nie wiem czy 2-3 lata nie warto poczekać jeszcze
Za 140 to kupisz nowe Audi Q3 z wyprzedaży rocznika 2019.
Co prawda wersja benzynowa 35 TFSI 110(150) kW(KM) S tronic i bez super bajerów ale w zasadzie ma większość tego co potrzeba w samochodzie.
Ale chyba obiorę inna drogę. Auto warte 250 tys zł, kupię półtoraroczne z rabatem ok 33% czyli za ok 170 tys zł. Wpłacając ok 130 reszta na kredyt.
Taka niepewność jest na rynku, eko idioci, nagonka na diesle, na siłę zaniżanie emisji co2 hybrydami, niszczenie oprogramowania skrzyń biegów a auta bardzo w ostatnich latach podrożały.
Tak się zastanawiam, kupować za rok czy poczekac 3 lata. Co kupić. Auta coraz gorsze. Mam dobre auto ale kiedyś trzeba będzie uciec aby dostać coś więcej niż na frytki
Z drugiej strony nie wiem co Ci przeszkadza leasing dla osób fizycznych?
Przecież wszystko zależy od warunków i kwoty płaconej miesięcznie.
Normalny kompakt to załóżmy teraz 100 tys.
Nie masz tej setki albo co najmniej 50 by dostać kredyt z zerowymi odsetkami to kupujesz na raty.
5 lat rat to pewnie z 20% więcej trzeba realnie zapłacić, czyli płacisz 120 tys. co daje 2 tys. miesięcznie przez te 5 lat. Do tego konieczne AC za 2-3% wartości to też jest parę złotych.
A jak rata leasingu jest mniejsza niż rata kredytu? np. 1,5 tys. czyli za 2 lata płacisz za posiadanie 36 tys. zamiast 48 tys. raty + ze 5 tys. za AC.
Po 6 latach zapłaciłeś za swój samochód 120 tys. z kredytu i 20 tys-25 tys. ubezpieczenia czyli razem za 6 lat: 145 tys.
W tym samym czasie miałeś 3 razy po 2 lata w leasingu za łączną kwotę 108 tys.
6 letni samochód sprzedasz za jakieś 40 tys. czyli wszystko się bilansuje w tym okresie prawie do zera.
A obciążenie miesięczne masz o 500 pln mniejsze i co dwa lata nowy samochód
Zmiana generacji jak zmiana, ale rzecz ważniejsza od nowinek - NOWE auto😍
A o każdą ryskę martwi sie bardziej niz ja, nie wolno mu nic, nawet wiecej kilometrów zrobić.
W Niemczech tez mamy leasing od osób fizycznych a nie na firmę.
Niestety ja jedyne co preferuje jako "zakup bez zapłaty 100% wartości" to zakup na kredyt klasyczny, wpłata, reszta na raty i spłata do końca. Auto staje się nasza własnością
A zazwyczaj Niemcy kupują tak, wpłata 20%, małe raty 3-4 lata i później wykup a jest to 30-40% i kwota której nie maja po tym czasie, tzw : "schlussrate"
Ale jedyne co mnie wkurza ze wielki Boss bo jest Vat-owcem grosza nie wpłacił a wozi się autem za 200-300 tys zł.
Po roku to tez ta kwota co zapłaci to żart a nadal się wozi.
A zwykły śmiertelnik jak ma nawet 50 tys zł to go wygonią za drzwi gdy chciałby podejść do auta za 300 tys zł.
Dlatego nie lubię ludzi którzy nie maja, pożyczają dostają za darmo a szpanują jakby było ich. Gówno nie ich.
Jest w tym odrobina złośliwości bo rozumiem ze to kwestia ekonomii ale osoba fizyczna jest tu dyskryminowana
W poprzednich generacjach tych aut nieco się różniły teraz ekrany dominują i wszystkie wnętrza sa bezduszne.
A nie można było zrobić tego jak w najnowszym Audi Q3 ? Będzie identycznie jak w powyżej wymienionym w czwartym kompakcie koncernu w Audi A3 - dwa ekrany ale ładnie wkomponowane i normalny panel obsługi klimatyzacji oraz konsola centralna.
Premiera w Genewie.
A na Cuprę Formentor czekam, tylko co mi po niej jak brak będzie mocnego diesla i tylko potwornie mocne i paliwożerne 300 koni w benzynie ?
A ida ciężkie czasy, kryzys, koronawirus i paliwo pewnie po 6 złotych. Trzeba rozsądnie kupować, bo ja kupię jeśli już kiedyś (nowe lub 1,5 roczne) a nie wezmę na 3 lata na mini ratkę wrzuconą w koszty firmy nie wpłacając ani grosza i oddając auto za 3 lata
Gdy mnie dane było jeździć Civicem X 1.5 182, centralny końcowy wydech plus lotka na klapie bagażnika odwracały głowę. Do tej pory nie umiem tego auta i tej wersji na chłodno ocenić...
Teraz mocny Leon wydaje mi się przyjemniejszy od Hondy. A może gdybym nie trafił na czarny kolor lakieru?
Główny ekran centralny rośnie w szerokość przez co może na raz wyświetlać: nawigację, obsługę audio i obsługę telefonu.