Wpis w blogu auta
Nissan Note
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1172 razy
...tronic
Kategoria: obserwacja
Być może w relatywnie tanich samochodach stosuje się proste i tanie, ale nie najskuteczniejsze rozwiązania techniczne (wiadoma,tanie mięso psy jedzą), Tu algorytm działania układu służy zapewnieniu komfortu termicznego dla głównego czujnika (co tam kierowca i pasażerowie), ten zaś umieszczono w kącie między przednią szybą a deską rozdzielczą, w tym miejscu jego właściwe schłodzenie może być niemożliwe ( przy silnym nasłonecznieniu , choć to dopiero wiosna i temperatura daleka od tropikalnej). Wydaję mi się ,że w tym przypadku tego rodzaju urządzenie zamontowano po to, by przyciągnąć tych, którzy tańszy, skuteczny i bardziej niezawodny (ale jakże "nieprestiżowy")manual traktują z pogardą, a w specyfikacji muszą mieć prawie wszystko w automacie . Takie czasy, niedługo dla niektórych nawet seks będzie niemożliwy bez elektropneumohydraulicznego urządzenia sterowanego (a jakże) elektronicznie i automatycznie.
Na zdjęciu rzeczony czujnik, a także dróg przebytych kurz.
Ostatnia aktualizacja: 01.05.2015 12:02:47
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Po prostu napisałem jak uważam, że klima manualna to lipa.
Nie skupiam sie na błędach bo nie pisałem to jako odpowiedz dla kolegi ale jako ogólny wywód.
O błędach w eksploatacji nie wypowiem się, automat działa a że długo schładza lub głośno chodzi to niestety sprawa danego modelu lub konkretnej klimatyzacji i jej sprawności
No i niestety jestem jej przeciwnikiem chociaż w jednym aucie taka miałem.
Już więcej nie kupię.
- liczyłem na to,że ktoś obyty w temacie wskaże mi ewentualne błędy w eksploatacji a także gdzie szukać, jeśli są, ewentualnych usterek (samochód jest jeszcze na gwarancji, a ASO jak to ono twierdzi, że wszystko działa prawidłowo,
-spodziewałem się agresywnego, z jedynie słusznego punktu widzenia komentarza (takie teksty zawsze bawią mnie do łez) i tu MaArek77 nie zawiódł - gratuluję Mu tej niezawodności.
-na termostacie ustawia się, jak sądzę, oczekiwaną temperaturę wnętrza i taką (21 st.) nastawiłem,
-praca klimatyzacji była taka sama przez pół godziny mimo ,że temperatura zewnętrzna była nawet niższa niż wewnętrzna,
-dmuchawa nie zmuszana do biegu przez automat działa dość cicho i z wystarczającą w tych warunkach wydajnością,
- w innych moich pojazdach manualna klima dawała się regulować precyzyjnie i niekłopotliwie, dotyczy to też tej w note, gdy nie zdaję się na automat,
-nie musisz tłumaczyć jaką to temperaturę ustawia się i co wydobywa się z nawiewów , jest to wiedza ogólnie wszystkim dostępna,
- na koniec zaś jeśli jakiś produkt oceniasz jako tandetę to bacz, by o twojej ubóstwianej marce nie zaczęto dyskusji o sprawach daleko bardziej istotnych (TSI choćby). Pozdrawiam, życząc nieco pokory Wektor1
I nie chodzi tu o posiadanie wszystkiego w specyfikacji ale o komfort i wygodę.
Klima manualna ma same wady:
- nie wiadomo czy jak pokrętło jest na połowie skali to już chłodzi czy nie, ciągle kręci sie pokrętłem od temperatury, nie wspominając o dmuchawie
- nigdy nie wiadomo ile jest stopni w aucie, opinie że klimatyzacja szkodzi biorą sie z tego że manualna to zwykły nawiew zimnego powietrza. Nie wiadomo jaka jest temperatura stąd ludzie sa przeziębieni
- ludzie nie rozumieją że klimatyzacja to nie lodówka i służy do schłodzenia nagrzanego do przykładowo 50 stopni wnętrza auta stojącego na słońcu. Do schłodzenia do temperatury komfortowej czyli 20-22 stopnie a nie zmrożenia wnętrza.
- zarzut że po uruchomieniu climatronika wyje i chłodzi jak szalona jest bezzasadny i głupi. Każda klimatyzacja po włączeniu pracuje na wysokich obrotach aby jak najszybciej schłodzić wnętrze do komfortowej temperatury. No chyba że jak kolega woli dmuchawa na 1 bieg i temperatura na minimum pokrętłem i czekanie wieki az zacznie być znośnie
- kolejny augment ze Climatronic to bajer i ma dużo elektroniki i sie psuje. Akurat ja i moi znajomi maja auta 8-12 letnie i zadbane klimatyzacje elektroniczne nie przysparzały problemu nigdy. To lepiej mieć szyby na korbę bo sie nie zepsuje siłownik, za to linka pęknie.
- co do dmuchawy, może w tanich tandetnych autkach jak ten nissan w clomatroniku dmuchawa chodzi głośno ale u mnie w golfie i innych vw automatyczna klima ma 7 biegów i nawet na 4 chodzi cicho, a manualny schładzacz ma zazwyczaj 4 biegi a na trzecim już wyje jak głupi.
U mnie 5 bieg to włącza sie dość rzadko.
- i od razu żeby nie było że sie nie znam. Temperatura którą nastawiamy w Climatroniku to nie temperatura powietrza wylatującego z nawiewów ale taka która po upływie jakiegoś czasu (d minuty do 3 minut) powinna być osiągalna mniej więcej we wnętrzu auta. To jest komfort.
Także to sa herezje wszystko. Ja nastawiam 20-22 i włączam "Auto" i zapominam że mam jakąś klimatyzacje.
Czasami tylko zmieniam nawiew na szybę aby odparować czy zamykam przednie kratki aby mi zbytnio nie wiało w twarz