Wpis w blogu auta
Skoda Fabia
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2472 razy
Data wydarzenia: 13.02.2012
(nie)trzymanie się drogi
Kategoria: obserwacja
Jadąc autostradą samochód jest bardzo niestabilny - zwłaszcza podczas wiatru. Trzeba mocno trzymać kierownicę.
Zastanawia mnie to tym bardziej, że jadąc Oplem Corsą B czuje się zdecydowanie bardziej bezpiecznie.
Zastanawiam się co może polepszyć trzymanie się toru:
1. Planuję oddać go na przegląd, bo kupiłem go przy 107tys teraz ma 121tys i tylko olej w nim wymieniałem. Na tzw. progach zwalniających czuję i słyszę jak amortyzator odbija (takie walenie słychać - nie wiem jak to określić) więc chyba to oznaka umierania tego elementu. Czasem też słyszę skrzypienie .
2. Wiem, że tego typu przypadłość to niestety wada fabii. Zastanawiam się więc, czy go nie obniżyć albo dać jakieś alufelgi z szerszą oponą. Z tym, że kompletnie się na tym nie znam. Moje obecne opony zimowe (i letnie) to 185/60 R14 myśl że mam wydać 2000zł na alufelgi + nowe opony trochę mnie przeraża.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z jazdą "przed" oraz "po" zmianie na niższy profil?
Czy różnica jest na tyle duża, że warta tych pieniędzy?
Zaznaczam, że zależy mi głównie na tym by samochód trzymał się drogi. To że przy okazji będzie on lepiej wyglądał nawet w 1% nie zaważa na tym czy na to się decydować czy nie
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
P.S. Czy stalowe felgi czy alu stabilność ta sama.
Szersza znaczy też niższy profil procentowo, ale na cm powinien być mniej więcej taki sam, przy takich samych felgach. Po zmianie felg musisz sobie policzyć jakie oponki tam pójdą.
Na jakie chciałbyś zamienić?
'nietrzymanie' razem.
Będzie to tańsze niż zakup kół, a z bocznym wiatrem i tak nie wygrasz. Na własne oczy widziałem tira, który po bocznym podmuchu się przewrócił. Z przyrodą nie wygrasz, a kasa w kieszeni zostanie na Twoje dalsze wojaże.
Mówiąc serio, zanim wydasz tyle kasy na niepewną inwestycję poszukaj wśród znajomych kogoś, kto już ujeżdża Fabię z szerszym "laczkiem".
Co do latania na autostradzie to akurat tego nie uświadczam, poza tym że auto ściąga mi trochę w lewo przez nie ustawioną geometrię, to przy 180km/h dalej jest dosyć komfortowo (nie licząc głośności w środku)
Zależy w jakich warunkach kiepsko się prowadzi, jak jadę swoim te 150km/h a wieje silniejszy wiatr to też trzeba co chwilę korygować tor jazdy, i nawet twarde zawieszenie niewiele tu pomoże - to nie są auta stworzone do takich warunków... A boczny wiatr nie taką furę potrafi zepchnąć z toru jazdy
a jeśli chodzi o parametry jezdne, to na równych odcinkach auto będzie bardziej przyczepne, natomiast w koleinach będzie miało tendencję do "latania", takie moje spostrzeżenia z forda fiestyw której miałem opony 185/55 R14, przy fabrycznych 155/70 R13 o ile dobrze pamiętam
A ile Twoja Fabka waży?