Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy michal3281 » Ubezpieczenia OC







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika michal3281
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2488 razy
Data wydarzenia: 16.06.2011
Ubezpieczenia OC
Kategoria: inne
Czy zastanawialiście się jaką kwotą gwarantuje nasz ubezpieczyciel za szkody wynikłe w wypadku? Czy jadąc za granicę nie powinniśmy tego przemyśleć? Czy kwota którą płacimy jest współmierna do stawek ubezpieczeniowych?

Pozwolę sobie zamieścić fragment U S T A W Y z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
art. 36
1. Odszkodowanie ustala się i wypłaca w granicach odpowiedzialności cywilnej posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, najwyżej jednak do ustalonej w umowie ubezpieczenia sumy gwarancyjnej. Suma gwarancyjna nie może
być niższa niż równowartość w złotych:
1) w przypadku szkód na osobie - 5 000 000 euro na każdego poszkodowanego;
2) w przypadku szkód w mieniu - 1 000 000 euro w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte ubezpieczeniem bez względu na liczbę poszkodowanych
- ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu wyrządzenia szkody.
2. Za szkody spowodowane w państwach, o których mowa w art. 25 ust. 2, zakład ubezpieczeń odpowiada do wysokości sumy gwarancyjnej określonej przepisami tego państwa, nie niższej jednak niż suma określona w ust. 1.

Po zapoznaniu się z ustawą może się jeżyć włos na głowie, to są cztery miliony złotych! Tu powstaje pytanie gdzie "mogę" spowodować wypadek, co mogę "skasować" a przede wszystkim co się stanie jak przekroczę kwotę gwarancyjną.

Nikt z nas nie planuje wypadków ale jednak do nich dochodzi a kwota w ustawie to kpina z nas wszystkich, trafiając na samochód specjalistyczny lub luksusowy możemy tylko się popłakać bo wszystko inne zabiorą nam komornicy.

Drugie pytanie też zostało odpowiedziane w art. 36 i tu chwila zastanowienia bo dla przykładu w niemczech kwota obowiązkowego ubezpieczenia którą przewidział ustawodawca to 100 mln Euro!!!
To jest 100 RAZY więcej !!!

Nawet nie wiem jak to skomentować ale można spokojnie jeździć po niemczech, jak to wygląda w innych krajach, nie wiem a warto się zastanowić.

Na koniec pytanie czwarte. Za Mazdę 323F w Niemczech rocznie płaciłem 370 Euro OC tj ok 1500 PLN w Polsce płaciłbym ok. 400 PLN za ubezpieczenie 100 razy niższe w wartości. Oczywiście podane stawki są obniżone o zniżki które posiadam w Polsce i Niemczech.

Nie wiem jak to podsumować ale chętnie poczytałbym komentarze.
Ostatnia aktualizacja: 19.06.2011 20:11:11
Dodano: 13 lat temu
Do michal3281: Szczerze powiem, że SG do OC w Niemczech jest jakaś od czapy. Wierzę Ci na słowo, bo jesteś swój chłop jak umiesz przyznać się do błędu, będziesz w Ełku to zapraszam na piwko! Z drugiej strony nie ma co się dziwić, że Niemcy płacą jakieś kosmiczne składki za ubezpieczenie skoro firmy mają narzucone takie limity.
Co do tego jak jesteśmy chronieni - na każdej polisie jest informacja o sumach gwarancyjnych - nie ma żadnej niespodzianki. Są firmy które mają SG wyższe (na pewno Compensa, nie pamiętam jak inne firmy z grupy VIG) ale to na palcach jednej ręki można policzyć.

Pozdrówka Kolego!
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: W sumie nienawidzę przyznawać się do błędów ale czasem trzeba. Po wnikliwej analizie oraz korespondencji z kilkoma portalami wychodzi na to, że w moim motoblogu brakuje informacji o tym, że:
zgodnie z wymogami dyrektywy UE od 11 czerwca 2007 r. sumy gwarancyjne powinny wynosić 5 mln euro za szkody na osobie i 1 mln euro za szkody na mieniu. Jednak nasze Ministerstwo Finansów wywalczyło okresy przejściowe i do 10 grudnia 2009 r. sumy gwarancyjne pozostaną na dzisiejszym poziomie, czyli 1,5 mln euro przy szkodach na osobie i 300 tys. euro przy szkodach na mieniu. Po tym terminie - do 10 czerwca 2012 r. - będą obowiązywały wyższe limity - odpowiednio 2,5 mln euro i 500 tys. euro. Dopiero w kolejnych latach osiągniemy standardy, które w większości krajów UE obowiązują już teraz.
Czyli kolega ma rację ale to tylko oznacza, że jako osoba poszkodowana jesteśmy mniej chronieni niż mogłoby się wydawać.
Informację, którą miałem z 03.04.2010 o wysokości ubezpieczeń w Polsce to dziennik ustaw z tego dnia, niestety bez przepisów wiążących o okresach przejściowych.
Co do sumy gwarancyjnej w niemczech to może kolega zada sobie trochę pracy i poszuka bo w tym przypadku to ja mam rację.
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: Zamiast obrażać się może warto się z czymś zapoznać. Poprosiłem redakcję stronki którą kolega tak grzecznie podał o wyjaśnienie w świetle obowiązujących przepisów. Stronka którą kolega podał ma WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI za treści zamieszczone w niej a kolega jak o wyroczni. Link który ja podałem jest publikacją m.in. dziennika ustaw z aktualizacjami ze strony sejmu RP. Poczekajmy na odpowiedź portalu kolegi a potem dojdziemy do wniosku kto jedzie na białym.
Dodano: 13 lat temu
Do michal3281: Ja o zupie Ty o dupie... Ustawę znam, lepiej niż Ty, tego jestem pewien.
Masz poczytaj: http://www.ac.ubezpieczenie.com.pl/faq/0,0,0,0,47,128.html
Jak dalej obstajesz przy swoim to zadzwoń do dowolnej firmy ubezpieczeniowej i zapytaj się o aktualnie obowiązujące sumy gwarancyjne. Jeśli będziesz nadal uważał, że sumy gwarancyjne OBOWIĄZUJĄCE na dzień dzisiejszy to 5mln i 1mln to daj mi namiary na swojego dilera...
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: Podaję link do strony rządowej http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20031241152
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: Stary to ja nie wiem co Ty sprzedajesz... Jeśli chcesz mogę Ciebie skonfrontować z oryginałami dokumentów abyś mógł sprawdzić ich prawdziwość. Za dziennik ustaw z aktualizacjami zapłacę.
Dodano: 13 lat temu
Do michal3281: Sorki stary ale wydaje mi się, że lepiej od Ciebie wiem co obowiązuje bo pracuję w ubezpieczeniach. Chyba, że myli się 14 firm które mamy w swojej multiagencji a Ty masz rację? Nic nie wiadomo...
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: Aha a jeżeli zawarłeś umowę wbrew ustawie to radzę skorzystać z porady prawnej, z drugiej strony oni są i tak zobowiązani pokryć szkody do kwot z ustawy.
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: Dołączyłem skan. Od dnia 02.04.2010 obowiązuje w niemczech 100 mln, nie wiem skąd wziąłeś 1 mln, wcześniej było 50 mln. W Polsce od 03.04.2010 obowiązuje 1 mln mienie a 5 mln szkody na osobie, na czerwiec planowane są inne zmiany, Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do michal3281: To co masz na polisie?? :-)
Dodano: 13 lat temu
Do DaViNci: Chyba nie łapiesz pewnych subtelności. Wiem, że nie przywozi ich św. Mikołaj saniami ale weź pod uwagę, że nie wozi się ich po ileś tam na jednej lawecie jak wspomniane Opel czy Fiaty.
Prosić zawsze możesz...
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: A jak je dostarczają? pocztą, czy św Mikołaj przynosi? Jak Mikołaj to ja poproszę o maseratti i lambo :)
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: Misza, poszukam polisę i poślę Tobie skan, jest 100 mln euro.
Dodano: 13 lat temu
Do Misza_Elk: No, te Lambo, Ferrari, Maserati, Porsche itd. do salonów jakoś muszą dotrzeć. Chyba się nie teleportują, są wożone lawetami jak wszystkie inne...
Dodano: 13 lat temu
Panowie - te sumy gwarancyjne jeszcze nie obowiązują! Będą od czerwca 2012. Poczytajcie co macie na polisach. W Niemczech suma gwarancyjna wcale nie wynosi 100mln Euro! We wszystkich krajach UE limit docelowo ma być taki sam - 1mln. szkody na mieniu i 5mln na szkody na osobowe i taki obowiązuje u Niemców. W Polsce w tej chwili jest 2,5 na szkody osobowe, 0,5 na szkody na mieniu. Jeśli spowodujesz szkodę w kraju (mówimy o UE) gdzie sumy gw. są wyższe od tych obowiązujących w naszym kraju to twoja firma ubezp. odpowiada do limitu z danego kraju. A co będzie gdy szkoda jest większa od sumy gwarancyjnej? Masz pecha i wszystko ponad sumę gw. płacisz ze swojej kieszeni.

DaViNci - laweta z autami za ponad 1mln euro? Chyba nie myślisz, że Lamborghini, Ferrari czy Bentleye wozi się do salonu lawetami jak Ople czy Fiaty?? :D
Dodano: 13 lat temu
Wbrew pozorom 1 mln Euro to bardzo niska kwota. Oczywiście wydaje się ona bezpieczna przy kolizji z innym autem osobowym. Jednak gdy w rowie wyląduje laweta wioząca kilka nowych luksusowych aut to może być problem. U nas najlepiej ubezpieczenie wyglądają w momencie zawierania polisy ale jak już przyjdzie do wypłaty odszkodowania to zaczynają się
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
21 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl