Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Bertone X1/9 » Układ chłodzenia gotowy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Bertone X1/9
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1979 razy
Data wydarzenia: 16.03.2012
Układ chłodzenia gotowy
Kategoria: serwis
No i chyba ogarnąłem to co chciałem najbardziej w sezonie zimowym, czyli regeneracja i naprawienie całego układu chłodniczego.

Może tylko powiem Wam, że układ chłodzenia w X1/9 nie jest tak ,,banalny" jak w innych pojazdach. Otóż silnik mamy z tyłu, a chłodnicę z przodu. Łączy to wszystko tunel pod samochodem w którym są dwie rury przez które leci płyn. Układ taki ma wiele wad, po pierwsze strasznie się grzeje, po drugie wiek auta czyli 34 lata wpływa na stan tych że rur. Żeby je wymienić trzeba by pruć cały tunel.

Ja się tego nie podjąłem, a po prostu naprawiłem lub wymieniłem to co się dało.

Pierwszą rzeczą było wyjęcie całej chłodnicy z auta. Zanim jednak się pod nim położyłem, to popsikałem 30 letnie śruby odrdzewiaczem. Myk się udał i wszystkie śruby udało się odkręcić. Gdy chłodnica była już na wierzchu to zwymiarowałem mocowania do wiatraka ażeby kupić drugi.
Poszukiwania trwały ponad miesiąc, co jak na Polskie realia jest czasem bardzo krótkim.
Gdy czekałem na paczkę kupiłem parę pierdół:
- epirust (podkład antykorozyjny, stosowany do statków)
- lakiery, papiery ścierne, opaski, tarcze do wiertarki

Wiatrak doszedł więc trzeba działać.
Chłodnica trzyma się na metalowym wsporniku, który oczywiście oczyściłem i pomalowałem. Później oczyściłem i pomalowałem ,,obudowę" chłodnicy. Nowy wiatrak także został odnowiony bo jego stan był bardzo średni.
Kolej na zbiornik wyrównawczy, który odchodził z farby. Pomyślałem że nie będę go malował tylko zostawię taki goły i trochę wypoleruję, a na koniec lakier bezbarwny - efekt super.

Jak już rozbabrałem tyle to pomyślałem że ogarnę termostat. Nie miałem z nim problemów, ale jak robić to już na lata. Wyjęcie trudne nie było (3 śruby i 4 węże). Znalezienie nowego termostatu zajęło mi ponad tydzień ale w końcu się udało.
Wszystko złożyłem a na przewody poszły nowe obejmy, bo poprzednie rozleciały się w ręku..

Następnie nowe kable wraz z złączkami do wiatraków. Gdy cały komplet był gotowy, zrobiłem próbę czy te wiatraki w ogóle działają i w którą stronę się kręcą. Wszystko było po mojej myśli, więc można montować cały zestaw.

Zanim to robiłem pomyślałem że dobrze by było jednak oczyścić i pomalować cały dół przodu Iksa, centralnie za chłodnicą. Jak pomyślałem, tak też zrobiłem. Oczyszczanie, odtłuszczanie, odrdzewianie, podkład i malowanie - myślę że taki zestaw starczy na lata.

Gdy wyschło, zamontowałem wszystko do kupy i można było odpalać.

Następnym krokiem będzie elektryka nowego wiatraka. Niestety sprawy prądowe są dla mnie tematem tabu i zostawię to fachowcom.

A wyjazd z garażu planuję gdzieś za około 2 tygodnie. Pogoda już zachęca, ale ciągle brakuje czasu na zakończenie paru modernizacji.
Ostatnia aktualizacja: 16.03.2012 19:51:13
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do mariow44: Spokojnie, cierpliwości. Wyjedzie... Chyba :-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Dawaj, dawaj. Nie op.......aj się i pokaż swe cacko ludziskom. Czekam;) pozdro
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Rób i wyjeżdżaj, bo jest czym się pochwalić :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
primo robota
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Znakomita robota.
Czekam na relację z pierwszego tegorocznego wyjazdu :-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Widać, że otwarcie sezonu blisko :).
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
ladna robota;) chociaz mogles jednak wymienic te rurki ale jak mowisz ze kupa roboty....
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: Odpalić to odpali [palacz], tylko będę musiał nim pokonać 150km i tutaj mam nadzieję że nic się nie wydarzy.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do eldorado: Też się boję że będę miał problemy z odpalaniem. Bo od listopada tego nie robiłem :-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Świetna robota, czekam z niecierpliwością na relacje z pierwszych przejażdżek;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
[up]
No, ja po swój czołg jadę za dwa tygodnie, zobaczymy jak będzie funkcjonował po 5 miesiącach postoju.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: ale siem błyszczy [up]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do debrek3: A proszę bardzo :-)

.html
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: no no [up] dawaj [hmm] bo tak siem pochwaliłeś to teraz musisz pokazać ;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Kawał dobrej roboty, życzę szybkiego wyjazdu[papa]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do debrek3: Patrz no kurde zapomniałem.

Spróbuje dodać...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: Co się da,to będziemy ratować:).
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do xenon58: Zgadzam się.

Ale u Ciebie zapewne wszystko nówka będzie :-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
robota pierwsza klasa [bigok]
no ale foty wypolerowanego zbiorniczka to nie dałeś [nono] ;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Widać,że troszkę do roboty było,ale to i tak jest może 1% przy tym co mnie czeka:).
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia koszty ...
Dodano: 4 godziny temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami robota zrób to sam jak zwykle Olej Total 5W30 filtr oleju PSA 1109CK filtr paliwa PSA 1906C0 filtr powietrza MANN filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1 komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie