Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes Klasa S S-ka
»
Umarła skrzynia biegów, ociążały samochód, szarpanie przy pełnym gazie.
Wpis w blogu auta
Mercedes Klasa S
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3219 razy
Data wydarzenia: 24.01.2013
Umarła skrzynia biegów, ociążały samochód, szarpanie przy pełnym gazie.
Kategoria: serwis
Na rozpoczęcie napiszę, że chodzi o Mercedesa W140 rocznik 1991 300 SE 235 KM, skrzynia automatyczna, czterobiegowa.
Samochód gdzieś na początku, grudnia, zaraz sprawdzę [...] ( awaria datowała się tak samo, jak mecz Energa Czarni - Kotwica Kołobrzeg ), a no tak, 9 grudnia rozchrzaniła się zupełnie skrzynia biegów. W drodze na mecz samochód już działał, jak nienormalny, tzn. po dodaniu gazu skrzynia nie reagowała od razu, obroty się podnosiły i dopiero po sekundzie przekładnia załapała bieg. Jak wracaliśmy, skrzynia zaczęła mieć coraz dłuższe opóźnienia aż w końcu przestała w ogóle wchodzić na bieg. Samochód cisnął, cisnął po mieście 20 km/h w ostatkach sił skrzyni, ale w końcu się zatrzymał. Przyjechał odwieczny zbawiciel ( jeszcze z czasów Mercedesa W220, kiedy to rozwaliła się skrzynia biegów w Rotterdamie w Holandii ) - mój brat. Swoją BMW 530 d e60 eskortował nas do naprawy, a musiał eskortować z tego powodu, że jechaliśmy przez miasto tyłem. Chciałem nagrać film, ale telefon był niedostępny

Dlaczego opisałem tą sytuację? Ponieważ może ona pomóc w rozwiązaniu zagadki słabego przyśpieszenia i szarpania samochodu przy 6500 rpm/min. Zacznijmy od przyśpieszenia. Oprócz tej skrzyni wymieniono kopułkę oraz kable połączone ze świecami, szczerze, nie wiem jak nazywają się one fachowo. Myśleliśmy, że to przyczyna słabego przyśpieszenia. Jednak cały czas jest on bardzo ociążały. Pamiętamy te czasy, kiedy ścigał się z każdym rodzinnym samochodem i nikt nie miał z nim szans, teraz on nie ma z żadnym z naszych ( no może oprócz W202 C180 + LPG ). To jest dziwne. Druga sprawa - po wciśnięciu pełnego gazu, jakiś sterownik jakby wysyła złe informacje do skrzyni, bo ona zapewne zmienia bieg na drugi, nawet przy 100 km/h. Może to jest przyczyna nagłych skoków do 6500-7000 rpm/min. Kiedyś wcisnęło się gaz i pięknie przełożył niżej i przyśpieszał, aż wbijało w fotel. Jednak nie tylko jest 6500 rpm. Przy tych obrotach samochód szarpie jak nienormalny (!) Naprawdę, kawka wylała by się na kolanka od razu. Nie wiem, czym to jest spowodowane, boimy się, że to wina cały czas skrzyni biegów. Może nie potrafi przenieść napędu na koła ? Coś tu jest nie tak, na pewno. Dzięki

Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
12
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

ja bym pojechal z tym do warsztatu.
Na dzień dzisiejszy nigdy bym już tego nie robił tylko ryzykował i kupował całe używane skrzynie.
Ja po prostu na Twoim miejscu wróciłbym do tego "speca" z reklamacją.