Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Xantia Księżna » Upały, klima i Groupon







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Xantia
  • przebieg 324 971 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2008
  • silnik 2.0 HDI
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1260 razy
Data wydarzenia: 04.07.2012
Upały, klima i Groupon
Kategoria: serwis
W takie upały trudno wytrzymać w samochodzie bez klimy. Jestem przyzwyczajony raczej do niskim temperatur, więc warunki jakie ostatnio serwuje pogoda odczuwam dotkliwie, ale to dzięki temu przypomniałem sobie o klimie i zwróciłem uwagę na jej słabe działanie. Regularnie, co roku staram się ją serwisować, ale nie jest to mały wydatek (180-190 zł), więc skusiłem się na ofertę w Grouponie :). No tak, - wszyscy mówią, że jest tam byle co za takie same pieniądze, ale co tam, kupiłem kupon za 38,- zł w którym miało być:
- odzyskanie starego czynnika chłodzącego,
- odzyskanie starego oleju,
- wykonanie próżni,
- test szczelności,
- uzupełnienie czynnika chłodzącego do 100 g w cenie kuponu,
- uzupełnienie oleju,
na miejscu dopłata 6,-zł za uzupełnienie czynnika chłodzącego ponad 100g
Czynnik uzupełniony, wszystko niby działa, ale dopiero w ostatnich dniach, gdy temperatury wzrosły do niznośnych dla mnie wysokości, zauważyłem, że chyba to powietrze nie jest takie zimne jak być powinno, a na dodatek za słabo dmucha, a pamiętam, że nadmuch zawsze był mocny. Hmmm... może filtr kabinowy? Sprawdziłem - ostatni raz wymieniałem go w październiku 2011 - co prawda nie minął rok, ale ma już 17 tys. km a co 15 powino się go wymieniać.
Z ciekawości zadzwoniłem do salonu Citroena. Mają ... po 102,- albo 132,- zł ... kupiłem w sklepie osiedlowym za 34,-zł :-). Stary faktycznie był zapchany. Teraz wentylator zrywa beret :D. Jeszcze tylko ta temperatura - wydaje mi się, że powinna być niższa, ale może to sugestia? Wezmę termometr i przetestuję. Jak rzeczywiście słabo działa, to kończę z "Grouponowaniem" i jadę do serwisu Citroena, gdzie chyba powinni się znać na robocie ;) - przynajmniej powinni mieć odpowiednie dane w bazie urządzenia serwisowego, bo tu facet nie mógł znaleźć dokładnego modelu mojej X i może wprowadził niewłaściwą ilość czynika?
No cóż, na Grouponie za pakiet serwisu klimatyzacji wydałem 44,- zł. W razie czego serwis Citroena proponuje przegląd z uzupełnieniem czynnika i oleju w cenie 199,- zł, mój mechanik zrobi to za 180,-zł. Dziś zaczynam testy :)
Ostatnia aktualizacja: 05.07.2012 15:01:41
Dodano: 12 lat temu
Do jedrus_sc: to znaczy, że miałeś podobne objawy i pomogła wizyta w innym serwisie za normalne pieniądze z nabiciem prawidłowej ilości czynnika? Pytam, bo sam nie wiem co teraz zrobić: w innym warsztacie za normalną cenę (180,-) jeszcze raz wymienić i nabić czynnik, czy może myśleć o wymianie osuszacza, ale to z kolei przy opróżnionej instalacji i tak czy inaczej trzeba by wtedy wypompować czynnik. Może ktoś wie, czy jest jakaś inna metoda sprawdzenia przyczyny?
Dodano: 12 lat temu
Do Borpost: zgadzam się z Tobą, po to są zakupy grupowe żeby klient mógł zapłacić mniej, a sprzedający towar/usługę mógł zarobić i ściągnąć nowych klientów. Tak przynajmniej powinno być...
Grzebać w sofcie tego sprzętu w dzisiejszych czasach to nie problem, tylko właśnie co jeżeli klient miał pełno a wyjeżdża powiedzmy z połową?
Zawsze można usługę reklamować, tylko problem w tym że trzeba mieć czas i nerwy na to... Wiele osób olewa sprawę i jedzie do innego serwisu zrobić to co spaprali poprzedni dobrze. W sumie w moim przypadku sam spier.... bo mogłem poczytać opinię o serwisie (w ten weekend poczytałem i nie są pochlebne w większości), po drugie mogłem reklamować ale wyszedłem z założenia o którym pisałem. Teraz obserwuję czy wszystko jest OK, czy może jednak nie, jednak jak do tej pory wszystko działa aż miło :-)
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Info to mało powiedziane ;)
Dodano: 12 lat temu
Dzięki panowie za info. [guru]
Dodano: 12 lat temu
Do jedrus_sc: Sam nie wiem co o tym myśleć, bo przecież do tego wykorzystuje się automat, w którym przy mnie gość wprowadza markę, model, rocznik itp. i w programie zapisane są informacje o ilości czynnika. Potem urządzenie automatycznie "wysysa" stary czynnik i olej, a potem uzupełnia do wartości, jaką ma podaną dla wprowadzonego modelu. Za różnicę płacimy. Tak więc trzeba by grzebać w oprogramowaniu i chyba zaniżać wszystkie wartości, ale co jeżeli komuś by nie ubyło czynnika a potem wpompowali by mu mniej niż miał? :) Mnie mój mechanik powiedział też, że to niemożliwe, żeby w takiej cenie robić klimę, bo oprócz kosztów czynnika, oleju, dochodzi serwisowanie, wymiana jakichś filtrów itp., że może jakiś stary, nieserwisowany dobrze agregat mieli. Hmmm
A co do Grouponu, to wydaje mi się, że trzeba by być debilem, żeby dla "gruponowiczów" odwalać robotę byle jak, a dobrze robić tylko tym, którzy płacą normalnie. Przecież to strzał w kolano. Jeśli już ktoś się zgłasza do Grouponu, to nie po to, żeby zarobić, ale ściągnąć nowych klientów, bo jeśli dzięki Grouponowi zamiast stałych 50 klientów przyjdzie do niego 200 nowych z Grouponu, to po źle zrobionej robocie nie dość że nie zarobił na tych 200 bo ceny były może nawet poniżej kosztów, to jeszcze zrobił sobie antyreklamę! :) To tak jakby zapłacić za zrobienie banera na którym jest napis "mój warsztat pieprzy klientów" :D
Dodano: 12 lat temu
No właśnie obym się mylił, ale kolega też najprawdopodobniej został nabity... w butelkę na grouponie. Dzisiaj mi powiedział mój mechanik, właściwie żadna nowość, że przecież nikt za taką małą kasę nie zrobi nic tak jak powinno (nabijają mniej czynnika, itd. itp.), ale jakbyś pojechał do tego samego serwisu bez kuponu groupona to wszystko byłoby git. Niby żadna nowość i rzecz oczywista.
Mam nadzieję że koledze zrobili to lepiej niż mi w zeszłym roku :-)
Dodano: 12 lat temu
Tak jak napisał majcher836, temp z kratek podczas działającej klimy powinna wynosić w okolicach 5st. Jeżeli samochód jest nagrzany po dłuższym postoju to ta temp powinna już zostać osiągnięta po około 20-40 sek.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Może fachowo mierzy się ją gdzieś indziej, ale ja nie miałem innej możliwości i mierzyłem ją na wylocie nawiewu centralnego na desce rozdzielczej no a mierzy się po to, żeby sprawdzić, czy klima działa :D
Dodano: 12 lat temu
O co chodzi z tą temperaturą? Gdzie się ją mierzy i po co? [niewiem]
Dodano: 12 lat temu
No to jest wyraźnie coś nie tak, bo sam wentylator bez włączonej klimy dawał dziś 26 st (w samochodzie było 34 , a po jej włączeniu było raptem 6 stopni mniej. Podczas 10 minutowej jazdy temperatura przy wylocie nawiewu spadła do 19,8 st. a gdy stałem na światłach wzrastała do 22,0 czyli w sumie tylko 4 st mniej niż bez klimy :(
Dodano: 12 lat temu
ja gdzieś czytałem , ze blisko zera. Nie wiem tylko jak blisko.
Dodano: 12 lat temu
Do majcher836: no właśnie o tym teraz pomyślałem. Przeczytałem gdzieś, że powinno się go wymieniać co 3-4 lata a ja już 5-ty rok bez wymiany a nie wiem ile jeszcze przede mną jeździł :/
Dodano: 12 lat temu
Sprawdź temperaturę prawidłowa powinna być 4-7 stopni Zresztą jak odczuwasz inaczej to napewno jest coś nie tak
Nie wiem jak eksploatowałeś klimę ale może trzeba wymienić osuszacz
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl