Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai i10 Pchełka-Mlekopij » Urlopowe wycieczki

Wpis w blogu auta Hyundai i10
Data wydarzenia: 31.07.2011
Urlopowe wycieczki
Kategoria: podróż
W końcu udało mi się kilka dni być na urlopie. Przyjechała ze stolicy siostra. Żeby w domu nie siedzieć zaplanowałyśmy wycieczkowy tydzień. 25 lipca 2011 roku wybrałyśmy się nad Zalew Siemianówka. Jak ktoś sobie życzy więcej to: http://www.siemianowka.pl/?pl_zalew-siemianowka,153. Pogoda dopisywała. Było cieplutko, a woda jak marzenie - cieplutka. Byłyśmy kilka godzin, ale niestety trzeba było wracać do domku. Następnego dnia tj. 26.07. pojechałyśmy tam gdzie mieszkała kiedyś nasza Babcia. Jak wjechałyśmy do lasu to na Pchełkę komary rzuciły się jak na świeże mięsko. Zawczasu w samochodzie, spryskałyśmy się OFF-em (żeby nie stać się pokarmem dla komarów i innego paskudztwa) i poszłyśmy w las. Powietrze cudowne, przepojone zapachem rozparzonych sosen
i świerków. Inhalacje zapewnione. Zebrałyśmy trochę kurek (pieprznik jadalny). Starczyło grzybków na zupkę kurkową i na sos do mięska i ziemniaczków. PYYYYYYYCHOTA!!!! W środę 27.07. musiałam niestety pójść do pracy na jeden dzień. :( Następnego dnia wybrałyśmy się do Białowieży. Dołączyła do nas nasza siostrzenica. Do Białowieży droga wiodła przez las. Zwiedziłyśmy rezerwat pokazowy żubrów oraz multimedialne Muzeum Przyrodnicze oraz pospacerowałyśmy trochę po parku przy Muzeum. Po kilku godzinach zgłodniałyśmy. Przy parkingu jest skromna restauracyjka. Ale jakie pierogi podają!!! Palce lizać. Pierogi białowieskie - to pierogi z kapustą i grzybami. Są też pierogi z dziczyzną. Jakie one są mniamniuśne. Po obżarstwie wróciłyśmy do domu. Następnego dnia pojechałyśmy do Kruszynian. Zwiedziłyśmy meczet oraz mizar (cmentarz tatarski). Zajęło to nam ok. 2,5 godziny. Po tym czasie poszłyśmy do Tatarskiej Jurty na jedzonko. Co tam podają to można zobaczyć tutaj: http://www.kruszyniany.pl/ . Jedzonko jest pyszne. Porcje są wielkie. Tak się obżarłyśmy, że ciężko było się ruszyć. Po drodze do domy zboczyłyśmy do Silvarium położonego w Puszczy Knyszyńskiej. Przez urokliwą bramę wkraczamy w niezwykły świat Puszczy Knyszyńskiej. Tu na powierzchni niespełna 15 ha znajdziemy wszystko, co w naszej, leśnej przyrodzie najpiękniejsze. Lasotwórcze gatunki drzew, krzewy i rośliny zielne zgromadzono wzdłuż jedynej w swoim rodzaju Ziołowej Tryby. Zebrano tu, oraz opisano wszystkie zioła wykorzystywane od wieków w medycynie ludowej. W tym dziwnym ogrodzie odnajdziemy również unikalny na skalę europejską, fenologiczny poromierz (słoneczny zegar) wskazujący nie tylko godziny ale i pory roku. Wszystko to zaś poprzecinane wstążką, pełnego tajemniczych zakoli, strumyka. Obok, w leśnej chacie, przyciąga uwagę ciekawie zaaranżowane mini muzeum historyczno-leśne. Powędrujemy również bobrową kładką i dalej łąkami wzdłuż Poczopówki, aż do Pierekału, przyglądając się po drodze bobrowej inżynierii. Dotrzemy do starannie wkomponowanej w otaczające środowisko, widokowej wieży, by podglądać jedyne na nizinach, prawdziwie wolnościowe, stado żubrów oraz licznych przedstawicieli skrzydlatej braci.
Po przerwie w lesie szczęśliwie wróciłyśmy do domu.
Ostatnia aktualizacja: 26.08.2011 22:11:59
wyprawa wypasiona
Wspaniała wycieczka:)
Do SzarnaMamba: Cierpliwość zostanie nagrodzona. Jak nie wyczaisz żubra czy łosia to trzeba przyjechać do Białowieży, tam na pewno zobaczysz.
Ile łosiów i żubrów [panna] a ja ciągle poluje na łosia i go nie moge wyczaić :(
Pchełka wygląda jakby mieszkała w tej puszczy ;)
Czy ten zwierzak na pierwszej focie robi kupę?
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...