Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda City
»
Usprawnienia auta - podłokietnik, cb radio, termometr, gniazdo 12V, kamera
Wpis w blogu auta
Honda City
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 3598 razy
Data wydarzenia: 11.03.2015
Usprawnienia auta - podłokietnik, cb radio, termometr, gniazdo 12V, kamera
Kategoria: zmiany w aucie
Zawsze chciałem mieć podłokietnik, ale nie podobały mi się nieoryginalne, więc na szrocie kupiłem używany tunel środkowy od droższej wersji za 150zł. Pasuje idealnie. Wymieniłem też obicie u tapicera, ponieważ oryginalne było poplamione. Koszt to 30zł.
Montaż nie jest skomplikowany, jedyna różnica jest taka, że tunel oryginalny jest z tyłu przykręcany dwoma śrubami, a nowy czterema. Trzeba o oryginalnego płaskownika dokręcić kawałek blaszki z nowymi otworami.
Różnice i jak wszystko zamontować można znaleźć w katalogu, który wrzucił użytkownik ,,ojciecmajster".
"http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/ojciecmajster/katalog-czesci-dla-samochodow-japonskich-m-in-dla-uzytkownikow-honda-city-2009-2011-6893/"
Zamontowałem w bagażniku gniazdo 12V, które pochodzi od passata. W tym miejscu za wykładziną idzie płaskownik w którym wywierciłem otwór by umocować gniazdo. Od tyłu gniazdo ma nakrętkę, którą ścisnąłem go. Wszystko wygląda jak fabryczne.
Zamontowałem również termometr pod konsolom centralną na wzór użytkownika ,,ojciecmajster", tylko, że mój ma dodatkowo wskaźnik naładowania akumulatora. Zamontowałem go na taśmę dwustronną. Jest zamontowany pod lekkim kontem, ponieważ idealnie pionowo był trochę nieczytelny. Wygiąłem po prostu kabałek blaszki i na taśmę dwustronną przykleiłem. Zasilanie podświetlenia wziąłem w zasadzie z gniazda zapalniczki. Wpiąłem się w jej przewody za pomocą szybkozłączek samochodowych. Czujnik temperatury zewnętrznej jest w kratce pod rejestracją.
Zainstalowałem sobie również zestaw kamer, przód- tył mało znanej firmy WDR DUO. Na razie wszystko fajnie działa. Kamera jest w miarę mała i mało rzucająca się w oczy.
Montaż zestawu cb.
Radio President Harry III po pełnym tuningu w konektorze. Kolor wyświetlacza trochę nie współgra do pomarańczowego podświetlenia, ale radia CB nie widać. Zamontowane jest w jedynym sensownym miejscu w tym samochodzie. W podłokietniku musiałem wyciąć dziurę w dnie by radio weszło na głębokość, a otwór wokół radia dodatkowo zamaskowałem czarnym filcem. Podłokietnik ma podwójne ścianki, więc nie było problemu z przykręceniem uchwytu do przymocowania radia. Radio działa bardzo ładnie. Jest praktycznie bezobsługowe przy włączonym ASC. RF-gain mam praktycznie cały czas rozkręcony na max. Jedynie reguluje głośność. Nie jest to może najbardziej ergonomiczne miejsce, ale radio jest na tyle proste, że można go regulować bez patrzenia na wyświetlacz, choć nie ma problem by na niego spojrzeć nawet w czasie jazdy. Można znaleźć według mnie gorsze umiejscowienia radia np. w schowku przed pasażerem, gdzie już w ogóle ciężko sięgnąć do przełączników by coś ustawić. Zależało mi by montaż był estetyczny, bez plątaniny kabli. Tu dodatkowym plusem jest, że radio nie kusi potencjalnego złodzieja. Zastosowałem również przedłużkę mikrofonową z gniazdem montażowym zamontowanym w głównej konsoli. Wymieniłem również oryginalny przewód mikrofonowy na miękki silikonowy, dodatkowo trochę dłuższy niż oryginał, dzięki czemu obsługa jest jeszcze łatwiejsza. W mikrofonie jest oczywiście zmiana kanałów, więc nie ma problemu by z kimś pogadać na innym kanale.
Uchwyt mikrofonowy zrobiony z wsuwki od zapachu samochodowego i fluorescencyjnego wieszaczka mikrofonowego.
Zasilanie doprowadzone z bezpośrednio z akumulatora.
Dodatkowo przy okazji montażu rozgałęziłem sobie zasilanie i oprócz CB radia i głośnika, doprowadziłem je do kamery samochodowej oraz w bagażniku zrobiłem sobie gniazdo 12v.
Na zdjęciu widać pudełeczko plastikowe w którym jest kostka elektryczna, a obok zasilacz do kamery. Wszystko znajduje się za schowkiem przed pasażerem, ponieważ z tamtej strony najłatwiej było doprowadzić przewód do akumulatora.
Antena Sirio ML 145, która bardzo ładnie się zestroiła w tym miejscu. Niestety antena musi być tak odchylona, by po otwarcia bagażnika promiennik nie bił w karoserię. Musiałem zrezygnować z Sirio Turbo 5000, bo nawet w takiej pozycji po otwarciu bagażnika stukała w dach. Dodatkowo w takiej pozycji nie chciała się zestroić mniej niż SWR 2. Dodam, że sprawdziłem ją dla pewności na magnesie na dachu i stroiła się w okolicach SWR 1, więc to wina dużego odchylenia anteny. Na zdjęciach antena wygląda na dużo bardziej odchyloną, niż w rzeczywistości.
Mam zamiar w najbliższym czasie kupić jakąś antenę górno lub śródcewkową, bo wiadomo, że taka będzie lepiej pracować na klapie bagażnika.
Uchwyt Diamond K416 - Wybrałem taki, ponieważ ma możliwość szybkiego pochylania bez użycia klucza, co przyda się jak zamontuję antenę na 3/8.
Główka i okablowanie Nagoya RC-5MS - supercienki kabel 35cm + niskostratny 465cm - wybrałem taki ponieważ podczas montażu okazało się, że standardowy przewód RG 58 nie mieści się w szparze między błotnikiem, a klapą bagażnika. Diamond, jest na początku bardzo cienki, ale dalej jest trochę grubszy niż standardowy i dodatkowo bardzo sztywny. Ciężko nad nim zapanować. Cały przewód przeciągnąłem niewidocznie pod tapicerką i plastikami.
Głośnik Uniden Bearcat BC23A- Głośnik wyposażony jest we wzmacniacz, regulację głośności oraz filtr noise suppressor pozwalający ograniczyć w pewnym stopniu zakłócenia.
Ciężko było znaleźć fajne miejsce na niego. Głośnik wpasowany jest w osłonę pod kierownicę. Było trochę rzeźbienia. Jest kompletnie niewidoczny. Do tej plasikowej osłony pod kierownicą doklejone są metalowe kątowniczki, do których jest dokręcony. Dodany jest także przełącznik widoczny na zdjęciach dzięki któremu mogę przełączać się między zestawem słuchawkowym, a głośnikiem. Zamontowany jest w pustej zaślepce.
Wlutowałem też rezystorowy dzielnik napięcia na kablu do słuchawek, by głośne dźwięki nie urwały ucha oraz potencjometr.
Miałem problem, kupiłem do radia słuchawkę, ale nie działała jak trzeba.
Przy włączonym ASC lub mocno skręconym SQ i na pustym kanale, gdy nie ma szumów, w słuchawce było słychać cichy szum, nie zależnie od poziomu głośności ustawionym w radiu i zawsze na takim samym poziomie.
Zauważyłem teraz, że rzeczywiście radio teoretycznie cały czas szumi, ale jest to prawie nie słyszalne na oryginalnym głośniku lub innym zestawie słuchawkowym który mam. Trzeba się dobrze wsłuchać, siedząc w ciszy.
Napisałem wtedy do sprzedawcy, który odpisał mi między innymi:
,,Że przyczyną jest nie działający tor MCz. w radiu mimo blokady szumów.
Opisany przez Pana problem wynika z konstrukcji radia - nie słuchawki. W niektórych tańszych modelach po włączeniu blokady szumów nie jest odłączany wzmacniacz MCz. a jedynie odbiornik. Wtedy będzie - niestety - słychać przydźwięk w każdej słuchawce i głośniku."
Wlutowany potencjometr wyeliminował ten problem. Taki zestaw słuchawkowy to bardzo fajna i praktyczna rzecz. Mam już 3 zestawy i najbardziej odpowiada mi widoczny na zdjęciach Lafayette EP-201, tylko ja odciąłem uchwyt na ucho bo był niewygodny. Za to odsłuch moim zdaniem bardzo dobry i sama słuchawka najlepiej leży w uchu. http://avantiradio.pl/ep-201-sluchawka- ... -i-cb.html.
Ostatnia aktualizacja: 16.04.2015 14:34:09
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Zdjęcie robione z tylnego siedzenia. Zdjąłem tylko tylną ściankę tunelu środkowego. Jest ona montowana na wcisk i łatwo ją zdjąć. Nic nie trzeba odkręcać.
Ta czarna blaszka jest dorobiona. Przykręcona jest do oryginalnego elementu konstrukcyjnego w kolorze srebrnym. Widać to ładnie na 3 zdjęciu. Ładnie widać budowę obu tuneli środkowych w instrukcji serwisowej od ciebie.
Dzięki za fotki. Ta wiązka co tam jest to twoja robota czy to oryginał?
Rozumiem, że fotki pstrykałeś z tylnego siedzenia i ta blaszka na pierwszym planie to jest to, co trza dosztukować, tak? Tunel cały podniosłeś czy tylko sam tył?
Na pierwszym zdjęciu to do czego przykręcona jest blaszka to element konstrukcyjny czy to już podłokietnik?
Czujki te są strasznie wrażliwe na zmiany temperatury. Pierwszy raz zamontowałem czujnik pod tym plastikowym trójkątem na słupku A. Podczas ruchu wszystko było ok. Temperatura mniej więcej zgadzała się z tym co było na zewnątrz. Ale w czasie postoju ciepło z silnika gdzieś przedostawało się nadkolem i w zimie przy temp. ok 2-3C wskazywał mi 12C. Potem przełożyłem go na słupek B i problem zniknął. Nie na długo bo pojawił się inny. Gdy auto nagrzewa się od słońca, wskazania są zfałszowane. Idealnie jest tylko w pochmurne dni Najlepszym miejscem według mnie jest zamocowanie go gdzieś w okolicach tylnego zderzaka, pod lusterkiem lub na podwoziu. Niedługo wymieniam termometr bo mój się zawiesił :X
Co do zakupów to kupiłem go w firmie Japan Car z Łodzi. Bywam tam często to kupiłem go osobiście. Wystawiają też różne części na allegro, choć tego akurat nie było na aukcji. Więc najlepiej pytać mailowo czy telefonicznie.
Co do przebiegu to jest 17000tys. Zaktualizowałem ilość teraz. Wcześniej Citim jeździła głównie mama do pracy, a obecnie ja będę coś więcej nim jeździł więc dla tego też zrobiłem kilka ulepszeń. Nie jest to jedyne auto w rodzinie więc i dlatego tak niski przebieg. Honda była najbardziej oszczędzana. Muszę na wolnym czasie uzupełnić profil o pozostałe auta.
Swój kupiłeś na allegro?
Ten przebieg to ty masz aktualny?
Co do przewodów to praktycznie bez zdejmowania tapicerki udało się je wepchnąć pod tapicerkę. Często wystarczyło lekko odchylić plastik. Na wysokości drzwi, zdjąłem tylko uszczelki.
Wykonałeś kawał dobrej roboty, a ja musze wreszcie wrzucić ten wpis na AwC.
Zamierzasz teraz jeździć gdzieś w dłuższe trasy?
Jak poprowadziłeś przewody od kamer, ściągałeś podsufitkę?