Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Używane auto z afery Dieselgate







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 994 razy
Data wydarzenia: 01.07.2017
Używane auto z afery Dieselgate
Kategoria: obserwacja
Tym razem na temat afery rozwodził się nie będę, większość osób wie że była to zagrywka ekonomiczno – polityczna i tak nie zaszkodziła volkswagenowi tak mocno jakby chcieli ci którzy zazdroszczą mu sukcesu nawet w USA.
Przykre jest to że idioci z ameryki i UE robi krzywdę wybiórczo bo wszystkie koncerny oszukują. Zresztą muszą bo unia chce je wykończyć głupimi normami których spełnienie graniczy z cudami techniki i ogromnymi kosztami.


Zostawiamy też sztuczna nagonkę na diesla i eko terrorystów, diesel jest i nadal będzie, a nowe auta typu Volvo XC60, Vw Passat Variant czy BMW serii 5 najlepiej sprzedają się właśnie z takim napędem, twierdze że nawet w większej ilości niż 60% ogólnej sprzedaży w/w modeli stanowią silniki wysokoprężne.


A co z autami których dotyczy afera czyli silniki Vw z symbolem EA189 czyli np. 1.6 TDI ?

Ostatnio przeglądając ogłoszenia aut używanych na niemieckim „mobile” znalazłem w bardzo atrakcyjnych cenach Golfy z tym motorem.
Kryteria były proste: nadwozie 5 drzwiowe, silnik 105 koni, 1.6 TDI z manualną skrzynią, Climatronik i czujniki parkowania. Przebieg do 110 tys. km. Taki raczej standard, raczej golas.
Okazuje się że Golf 7 z silnikiem TSI o mocy 122 bądź 125 koni jest ok 1000-1500 Euro droższy od wymienionego diesla.
Pytanie dlaczego.
I dlaczego w podobnych cenach (10.500-11.500 Euro) nie ma podobnych seatów Leonów ani z silnikiem benzynowym ani diesla.


Może to oferty warte zastanowienia. Niestety nie jestem w temacie więc spytam kogoś kto może wiedzieć, szczególnie kolegę „mario1942” oraz „luckyboy”:

- w czym jest problem skoro silnik 1.6 TDI EA189 jest sprzedawany nadal?

- czy akcja naprawcza zmieniła jak zapowiadali osiągi silnika i zwiększyła spalanie ?

- przecież w Niemczech i w całej Europie można rejestrować takie auta, w USA skupowane zalegają na placach

- czy mogą zmusić mnie do zrobienia modyfikacji, czyli uczestnictwa w akacji naprawczej ?

- gdyby auto nie przeszło akcji naprawczej mogą odmówić pozytywnego badania technicznego TUV ? (szczególnie AU czyli spaliny)


Jak dla mnie 4-5 letni golf TDI i to siódemka za nieco ponad 10 tys. Euro to świetna oferta bijąca na głowę Ople Astra IV nawet z nawigacją czy jakieś nowsze o 2 lata Nissany Note z dieslem czy tym podobne Ople Mokka które są nawet droższe.
Nie żebym chciał kupować, nie jestem kolekcjonerem ale kto wie czy w takim stanie rzeczy zmiana samochodu przez moja druga połówkę nie nabierze innego światła…

Czasami warto zastanowić się jak się sprawy mają. Przecież każdy wie że zarówno w Niemczech jak i w Polsce za używanego golfa zawsze dostaje się lepsze pieniądze niż za jakiegoś Nissana czy Renault.
Wiec może to dobry interes.
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Znaczy jeszcze młodość przez Ciebie przemawia.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
C6 to mi się podoba po całości.
Dodano: 7 lat temu
A z unifikacja sie zgodze, ma swoje wady. Jednak da sie zauwazyc roznice miedzy markami koncernj, kazda ma swoja misje i odbiorcow.
Nadzieja to ford i opel niech sa konkurencja dla koncernu z volfsburga
Patrzsc na Opla Insignie jedtem za, za to Crossland X to ohydny klon peugeota z meega mocnym 1.2 i 130 koni i nic wiecej. Tym moga sobie zaszkodzic. To nie w stylu opla
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: No nie powiem że nie ;)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: co do Insignii - tak, tak i tak.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Ja nie napisałem nic o elegancji niemieckich aut :P
Mówię, że bedą bezkonkurencyjne w Europie...
Już teraz unifikacja w koncernie VW to draaaaamat! Kupujesz to samo w różnym opakowaniu. Nawet Porsche się nie uchroniło... :(
Nadzieję upatruję w Oplu - zastrzyk gotówki od PSA pozwoli dogonić konkurencję technologicznie, francuskie tło zachęci do szczypty odwagi stylistycznej. Nowa Insignia - chyba się zgodzisz, że jest całkiem-całkiem :)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: "czas polubić niemiecką elegancję" - niczego nie muszę (nicht muss) ;)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: jeśli mogę Cię wkurzyć - następne moje auto nie będzie z grupy VW AG i nie będzie niemieckie [los2]
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Grunt to wiedziec co autor ma na mysli.
Citroen C6 jedt meega brzydki, tylne swiatła przypominaja rogal badz qpę ale ma stonowane i komfortowe wnetrze
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
Tu praktycznie w 80% zgadzam się z Tobą. Do tych ogólnie uznawanych za brzydkie dodał bym jeszcze Fiata Multiplę, no ale to już z tych starszych. Choć do Fiata po jakimś czasie można by się przyzwyczaić, bo duże i wygodne wnętrze rekompensowało resztę. Co do Vel Satisa, to może na zewnątrz wyglądał trochę dziwnie, ale za to jest to auto komfortowe, dobrze i bogato wykończone. Dla mnie auto musi mi odpowiadać wewnątrz, ma być przestronne, wygodne, bez pstrokacizny - szczególnie czerwieni, miłe dla oka i z podstawowym wyposażeniem dającym komfort i bezpieczeństwo. Na zewnątrz już mniej mnie interesuje i tak na to nie patrze siedząc w środku, jednak musi być choć trochę ładniejsze od kupy.
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Dziwadła takie jak citroen Cactus czy Toyita Prius, CH-R bądź Mirai to wynaturzenia, bezgustowne wybryki które nie jak mawiają wyznaczają trendy ale próbują na siebie zwrócić uwagę.
Bo Toyota poza niezawodnością nie potrafi zaprojektować nic ładnego.
Za to mazda ma swój sprawdzony patent

Gdy nawet zostaną przyjęte przez kupujących za rok, czy dwa zostaja zapomniane będac pośmiewiskiem na ulicach miast.

Tak jak było z Renault Avantime czy vel satisem
Komu podoba sie fiat Multipla? Na 100 osób może 5 zaakceptuje go.

a elegancja czyli klasyka i prostota nawet nie jak Vw ale jak audi czy dobry przykład opel Vectra B, Ford Mondeo to auta które starzeją sie wolniej i mogą podobać zawsze
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
No z tą elegancją to już grubo przesadziłeś. Niech będzie prostota i tyle. :)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942:
Pogodzony to ja jestem z rożnymi rzeczami, a VW i tak nie lubię, a szczególnie Golfa.
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
No chyba, że przez dziewczynę, nie?
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: ładnie napisane. Czas polubic niemiecka prostote i elegancje.
Szkoda ze opel bedzie juz nie tak niemiecki
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: To smutne, ale niedlugo tylko koncerny niemieckie beda 'konkurencyjne' w Europie. Technologia kosztuje, pojedynczych marek nie stac na jej rozwoj. Samo PSA powoli zostaje w tyle - co jest faktem. Japonskie i koreanskie marki niby sie pojawiaja na drogach, ale razcej w Polsce niz na zachodzie. A samochody musza byc liczone na 10 lat, przez elektronike... Stare czasy nie wroca - moze i na szczescie ;)
Sprzedaz VW Group w 2016 to 10,3 mln aut. Wierz mi, bylyby ciecia - ale na pewno VW by nie upadl ;)
Mucko1 - musisz sie niestety pogodzic z faktem, ze VW Grop bedzie dominowal w Europie. Taka jest kolej rzeczy i prawa biznesu ;)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Volvo całkowicie zrezygnowało z silników Diesel'a. Za kilka lat nie będą ich już montować w autach z uwagi na to, że spełnienie norm czystości spalin jest zbyt kosztowne. Od 2014 silników Diesel'a już nie rozwijają.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Wiemy, wiemy! [up]
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: No bo każdy by chciał bzykać i nie być bzykany! Przynajmniej ja! ;)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
OK i tego się trzymajmy - szerokości
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: olewam to wszystko, unie, afery itp.
Ja mam sie swietnie i moje auta tez, uwielbiam je
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
"trzęsą światem" nie rozśmieszaj mnie niemieckie auta to już nie te same co kiedyś, tak samo jak inne marki idą w dół. Tak samo się psują, tak samo są coraz bardziej niedorobione, to są już jednorazówki wyliczone maksymalnie na 10 lat, co zresztą sam mówisz.
Co do samych Niemiec nie bądź również taki pewny, sami się załatwicie, a w zasadzie załatwią was emigranci, zresztą na własne życzenie. W 1939 roku też naród niemiecki był panem świata, ale jak się potem okazało niezbyt długo.
A wracając do motoryzacji, mówisz "I nawet afera Dieselgate tego nie zmieniła", zgadza się, bo gdyby VW wypłacił wszystkim poszkodowanym odszkodowania, znaczy bez pominięcia Europy, to raczej byłby już jego koniec. Dużo też zależy od takich jak Ty, zachłyśniętych marką, która nie wiem co musiała by zrobić, abyście się od niej odwrócili. Z jednej strony jest to piękne, ale i też żałosne.
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: wszyscy mogą Niemcom naskoczyc szczególnie w kwestiach motoryzacji, to oni trzesa światem: cały koncern Vw, merceedes, BMW.

Reszta to statyści. GM juz nie istnieje fizycznie, Fiat to bankrut związany z kalekim Chryslerem (Mercedes w końcu rozwiódł sie z nim a on dalej szuka komu się doczepić), Francuskie auta to wiemy jakie jest Renault, citroen się sypie i nie ma już ani C4 ani C5 (reanimują DS-y) a Peugeot choć trzyma jakość to stylistycznie XXVIII wiek i kompletnie oszalał

I nawet afera Dieselgate tego nie zmieniła.
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Tu trafiłeś w sedno sprawy. :)
To jest tak, chcieli wybzykać świat, a sami zostali sprowadzeni do parteru i bzyknięci, aż zabolało strasznie.
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: o to było tak: Unia patrz Niemcy wymyśliły wyśrubowane normy ekologiczne dla silników diesla, po cichu myśląc tak: niech sobie wszyscy łamią głowy nad problemem spalin, a my po cichu przerobimy oprogramowanie i normy będziemy spełniać. Jedno wielkie oszustwo UE i Niemców. o to im ta UNIA! [down]
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: No własnie Note niezbyt bo silnik głosny, dynamika słaba, 5 biegów i lekka tandeta.
Zostaje do obejrzenia Hyundai ix20 kusi dieslem 116 koni i benzyna 126 koników, klasa B ale tylko 1.8 spora pojemnosc bo Golfa 7 nie trzeba ogladac.
Opel Astra IV benzyna 140 to ciezko z navi znalezc no i przy Golfie nie stala. A z dieslem opla nie chcemy chyba ze 1.6 nowy bo 1.7 nie. Tez wole wyzej siedziec skoro moc silnika nie ta co lubie

Termin to wrzesien, Tourana wystawiam i sie zobaczy.

Z wymienionych aut i wyposażonych jak chce to ledwie po kilka sztuk w całych Niemczech bo czarne to odrzucam na wejsciu. A dalej niz 400 km nie pojade chyba po auto.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
No i tu się mogę z Tobą zgodzić. :)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Czujnym trzeba byc zawsze... Szczegolnie na pochodzenie - sporo 'tanich'ofert to auta ze Szwajcarii z rozna przeszloscia. Tak jak np. moj Seat - dotarlem przed zakupem do danych, auto mialo malowany tylny zderzak i wymieniana klape. Handlarz w Niemczech to zatail i sprzedal jako bezwypadkowe, na co po cichu liczylem. Po kilku dniach dostal ode mnie pismo o wykrytych uszkodzeniach i ultimatum: albo autko wraca do niego, albo 1,5 tys euro idzie do mnie :P Mozesz sie domyslec co wybral...
Tak wiec nie skreslac - ale sprawdzac! I to nie tylko Turkow...

Wiem, ze kobiete ciezko przekonac. Ale naprawde wybor masz bardzo ograniczony - z tego co widze zostal sam Note. Skoro jej sie w miare podoba, to decyzja chyba juz podjeta? :P
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: skoro nawet "baba" widzi róznice miedzy plastik hyundaiem a vw to cos w tym jest.
Zreszta wybór raczej oczywisty
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Dzieki. Wiedza budzi szacunek.

Nie zebym cieszył sie ze usłyszałem to co chciałem.
Czyli bac sie tylko ofert od Turka.
Niby maks 4,5 letni niemalowany Golf wiec co moze byc niebtak skoro prezentuje sie dobrze?
Trzeba byc czujnym. Przebiegbitp.

Tylko ze golas, bez ksenonow, pewnie bez multifunkcji i bez navi.
Ta ostatnia za 800 Euro mozna łatwo dołozyc i kupic uzywana oryginalna.

Ostatni problem przekonaj kobiete aby miala niby taki sam samochod jak ja, siedzi sie nisko i w całych Niemczech jest kilka egzemplarzy w takuej atrakcyjnej cenie
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl