Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1658 razy
Data wydarzenia: 25.01.2014
VAZ-Porsche 2103
Kategoria: inne
Tak było z Mercedesem 500E (W124), Audi RS2 Avant czy też pamiętającym czasy Fiata poczciwym Seacie Ibiza.
Jednak Niemcy zawsze pragnęli dla siebie przestrzeni na wschodzie.
Stąd w 1975 roku Panu Ernstowi Fuhrmannowi zaświtał pomysł na modyfikację "doskonałej od samego początku" Łady Żiguli - znanej u nas jako 2103/2104 (może to i lepiej).
Viktor Polyakov - ówczesny minister gospodarki ZSSR entuzjastycznie zareagował na taki pomysł współpracy i już tego samego roku podpisano umowę na trzyletnią współpracę Porsche i VAZ.
Pierwsze owoce tego przedsięwzięcia Porsche zaprezentowało już w 1976 roku.
Dziś ten styl wydaje się być nieatrakcyjny, pamiętajmy jednak, że mowa tutaj o drugiej połowie lat 70', a taki "mydelniczkowy" design przyjął się w latach 80'.
Moim zdaniem najwięcej zyskało wnętrze - szczególnie ta kierownica.
Gdzieś już widziałem podobną.
Z technicznego punktu widzenia najwięcej zyskało podwozie Łady, silnika nie modyfikowano ze względu na "specyficzne wymagania radzieckiego kierowcy" - co można rozumieć jako: "silnik musi pracować na wszystkim co się pali".
Niestety z projektu nic nie wyszło, a szkoda, gdyż jako były właściciel "piątki", mógłbym powiedzieć, że miałem "gorsze-porsze".
Mimo wszystko współpraca rosyjskiego VAZa i Porsche nie zakończyła się na tym projekcie, ale o tym w kolejnych blogach.
Ostatnia aktualizacja: 25.01.2014 05:41:31
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
23
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ponad 100KM w klasie B w latach 80' to było coś. VW w tamtych czasach podbną moc wyciągał z silników 2.0
Oczywiście, nie chodziło tutaj o tworzenie wersji RS czy GT3, ale po uprzątnięciu bałaganu pod maską specjaliści z Porsche starali się dodać nieco sportowego ducha.
Natomiast w większości przypadków to raczej były kosmetyczne zmiany, myślę iż bardziej chodziło o marketing.
Miałem okazję jeździć Ibizą I 1.2 i to nie urywało nawet na tle ówczesnych konstrukcji.
Z tego co wiem zamiany w tym silniku były kosmetyczne w porównaniu ze standardową wersją, na pewno dodano wtrysk paliwa, ale wielu producentów wtedy w ten sposób modyfikowało jednostki.
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>https://imageshack.com/i/giemfhj
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152535698690898&set=a.10150138965960898.342498.64968240897&type=1
" alt=""/>
928 to "prawdziwek" (V8 pod maską) i kiedyś stanie w moim garażu, pomyliło ci się z 924.
Takie pierwsze przymiarki do projektu Cayenne