Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Touran Highline 1.9 TDI 105
»
Vw Touran po 3 miesiącach użytkowania
Wpis w blogu auta
Volkswagen Touran
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3151 razy
Data wydarzenia: 13.12.2013
Vw Touran po 3 miesiącach użytkowania
Kategoria: obserwacja
Autem jeździ moja ładniejsza połówka ale mnie również udało się zaobserwować jakie ogólne wrażenie robi ten Van, dodam pierwszy samochód tego typu z którym miałem okazje się zapoznać.
Jeżdżę nim czasem po mieście, w trasie, nadzoruję naprawy, usterki itp.
Przejechał już prawie 7 tysiaków więc można powiedzieć co nieco o tym jak się sprawuje
Samochód w ciemnym kolorze zupełnie nie takim jakim miał być prezentuje się lepiej niż w srebrnym, nie wygląda na tak duży. Chociaż granat jako kolor postarza auto to w tej bryle nadwozia jest ok.
Auto jest tylko 20 cm dłuższe od Golfa więc dość praktyczne, no i 6 centymetrów krótsze niż opel Zafira drugiej generacji
Zalety:
- kompaktowe wymiary, jedno z najkrótszych aut w klasie oferuje bardzo pojemny bagażnik (695 litrów), bardzo dużo miejsca z tyłu na nogi, siedzi się wysoko i bardziej naturalnie (jak na krześle)
- silnik TDI o mocy 105 koni jest nieco słaby ale sześciobiegowa skrzynia powoduje że jest ciszej niż w moim golfie a zużycie paliwa na autostradzie jadąc prędkościami ok 140-160 km/h załadowanym autem z włączoną klimatyzacją nie chce być większe jak 5,8-6,0 litra na 100 km
- tylne siedzenie można przesuwać a oparcie pochylać, także przedni fotel w tej wersji mona złożyć tak aby oparcie tworzyło płaska powierzchnię, dzięki czemu przewieziemy przedmioty o długości ponad 2 metry
- bogate wyposażenie bardzo podnosi komfort użytkowania i zadowolenie z auta, w schowki w drzwiach mieszczą się 1,5 litrowe butelki
- obsługa jest prosta i intuicyjna, nie ma dziwacznych migających prędkościomierzy jak w autach francuskich
- samochód jest twardy ale prowadzi się bezpiecznie i nie przechyla na zakrętach, nie kołysze też podczas pokonywania nierówności w drodze
- zbiornik paliwa ma pojemność aż 70 litrów, co wystarcza na pokonanie 950 kilometrów trasy bez tankowania
Wady:
- podstawowa wada to fakt że aby wysiąść z tyłu auta trzeba obrócić się na tyłku bo chcąc wystawić nogę na zewnątrz zawadza nieco blisko umiejscowiony słupek boczny (zahaczamy o niego nogą wysiadając)
- wyczuwa się że auto jest wysokie, jadąc z dużymi prędkościami odnosimy wrażenie że to Van, nie żeby zarzucało czy prowadziło się go źle ale daleko mu do prowadzenie nieobciążonego golfa czy uskuteczniania sportowej jazdy
- trochę nie pasują do auta mocno trzymające sportowe fotele, są wygodne ale wolę swoje komfortowe z Golfa
- kubatura auta stwarza problem przy ogrzaniu go, zanim odparują szyby tylnych drzwi i nagrzeje się wnętrza mija trochę czasu.
Ogólnie autobus to fajny pojazd, no może nie bardzo urodziwy ale który van jest taki?
Planuję wymienić tylne amortyzatory bo słychać jak co nieco puka na dziurach, sprawdzić stan sprężyn i według zapewnień poprzedniego właściciela tylne hamulce chyba trzeba będzie wymienić wraz z tarczami.
Poza tym wszystko działa.
Właśnie zamówiłem komplet tzw. fartuchów przeciw błotnych czyli chlapaczy na przód i tył. Oczywiście aby auto nie brudziło się mocno bo wystarczy chwila jazdy po umyciu i już próg ubłocony oraz połowa drzwi do listwy. Koszt bardzo duży ale udało mi się za 200 zł czyli za połowę ceny dorwać oryginały Vw (komplet przód i tył) bo tanich podróbek nie uznaję.
No nic odkrywczego nie napisałem ale może ktoś znajdzie coś co wyda się istotne lub ciekawe.
Ostatnia aktualizacja: 13.12.2013 15:14:39
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Navi też świetny wybór, ja też o tym myślałem ale chcę mieć jeszcze nagrywanie drogi w jednym oraz kamerkę cofania.
Dobrym zamiennikiem jest Dynavian, ale nie mają kamerki, trzeba dołaczyć przez aux A/V, a to będzie u mnie zajęte przez dzieciaki na tylnej kanapie i przez monitor.
W moim blogu o planowanym upgrade wstawiłem 2 linki do ciekawych zamienników. Może się skusisz?
No i tam nie dopisałem że chcę ponownie wstawić alarm anty-napadowy który dodatkowo działa jako immobilizer dodatkowy.
Przyjemności z jazdy.
Touran jest przestronniejszy i dla mnie ądniejszy w środku a Altea ma styl i jest ładniejsza na zewnątrz.
No o turbinę trzeba dbać - chłodzić ja około minute przed zgaszeniem silnika po ostrej jeżdzie.
A koło dwumasowe nie znosi obrotów poniżej 1500.
Chlapacze założę w ciągu kilku dni. Dalej pora wiosna na navi RNS 510
Spalanie po prostu zachwycające, dodam że silnik 1.9 TDI jest fajny, ja miałem trochę problemów z turbiną, zresztą wymieniona została, ale problemy do końca nie zniknęły.
Jak popędziłem samochód kilka razy to mu kontrolka awarii przestała wchodzić. A mechanicy na "czuja" chcieli wymieniać element po elemencie, kosztem mojej kieszeni. Generalnie jeździliśmy z żoną a zwłaszcza ona prawie na styku lub poniżej obrotów przy których turbina wchodzi do akcji. I takie dbanie się zemściło na portfelu raczej. Bo turbinka jednak musi się "przedmuchać", więc dobrze że kolega popędzi samochodzik czasem, raczej tego mu trzeba. Dodatkowo VW u mnie w mieście ma "ciulowych" mechaników od diesla temu pożegnałem się z VW i rozpocząłem przygodę z Seatem, ale samochody VW mi się podobają bo są dość funkcjonalne w środku.
Życzę szerokiej drogi i przyjemnej jazdy.
A zapewne te auta kolegów maja skręcone liczniki, sa powypadkowe, niewiadomego pochodzenia i stanu.
We wszystkich autach francuskich tez "podobno" się psuje elektryka, tylko że połowa z tych awarii to skutek tego że to szrot z zagranicy, już dotykany i klejone wiązki, z przebiegiem 350 tys. i powypadkowe.
Nawet auta Francuskie mogą być dobre.
Gdyby naprawdę auta vw z lat 2004-2010 sie tak sypały to nie widziałbym w Niemczech co 3 auto z tym znaczkiem.
Vw ma to do siebie że jest mocny i trwały oraz bardzo przemyślany i prosty w naprawie.
A ze psuja sie sprężarki, dwu-masy itp?
To w dzisiejszych dieslach normalne, wszystkich.
Także vw ma buble takie jak passat 2.0 TDI czy silniki TSI.
Ale ojciec miał 2 Vw od nowości w swoim życiu, ja mam 2 używane i żaden nigdy nas nie zawiódł, nigdy się nie zepsuł.
Ale mam ładniejszą kierownice, klamki w kolorze nadwozia i srebrne przyciski w radiu oraz chromowane obramowanie lamp z przodu czego nie widać.
Zmieniło sie na plus.
No podziwiam za wiedzę bo jako miłośnik hondy zagiąłeś fana Vw. Z drugiej strony ja wolałbym aby antena była tradycyjnie na dachu, w szybie to droższe rozwiązanie. Chociaż w tak wysokim aucie może praktyczniejsze.
Jako ciekawostkę mogę dodać, że Touran był wyposażany fabrycznie w 3 anteny. Te dodatkowe były od nawigacji satelitarnej i telefonu. Znajdowały się w tylnej części dachu (płetwa) oraz przy sąsiedniej szybie ostatniego rzędu siedzeń.
Do karol8892: mój brat jest użytkownikiem i fanem VW's i zapewniam Cię, że szanuje pasję niezależnie od marki, której dotyczy.
Mimo, że nie lubię (mini)vanów, to Touran mi się podoba.
Ja rozumiem że jesteście fanami innych stajni, ale można w kulturalniejszy sposób zwrócić uwagę, a nie od razu od farmazonów Przecież widać że to po prostu pomyłka, a nie udowadnianie na siłę że coś jest czyms, czym nie jest
No trochę wstyd pisać takie farmazony.
Tylne boczne szyby nie są ogrzewane. To antena radiowa.
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=59816