Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy JacK
»
W Europie NCAP a w Stanach IIHS różnice w podejściu
Wpis w blogu użytkownika
JacK
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 671 razy
Data wydarzenia: 16.12.2018
W Europie NCAP a w Stanach IIHS różnice w podejściu
Kategoria: obserwacja
Z analizy poważnych wypadków wyszło im, że takie specyficzne zderzania powodują więcej ofiar.
Przy takim uderzeniu europejskie 5 gwiazdek często jest nic nie warte.
I dzisiaj akurat przeczytałem o poważnym wypadku na S7 do Warszawy.
Szczegóły w linku : https://piasecznonews.pl/w-wypadku-zginela-kobieta-aleja-krakowska-w-strone-grojca-zamknieta/
Wygląda, na to, że BMW uderzyło dokładnie bokiem tak, że słup wszedł obok podłużnicy a potem wzdłuż progu dalej aż za boczny słupek. Nie napotykając pod drodze na żadne poprzeczne wzmocnienie.
No chyba, że szybkość była naprawdę bardzo duża albo lewa ćwiartka już kiedyś była wstawiona.
Generalnie to paskudnie to wygląda.
Najnowsze blogi
Dodano: 11 godzin temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
A odnośnie Cactusa to chyba masz na myśli panele airbump. I nie, nic się w tej kwestii nie zmieniło tylko, że to nigdy nie miała być poduszka powietrzna w rozumieniu pirotechnicznym. To zwykła osłona drzwi przed uszkodzeniami parkingowymi a nazwa wzięła się stąd, że to ma trochę strukturę gąbki i jest elastyczne, zresztą świetnie się sprawdza w praktyce ale z ochroną pieszych czy klasyczną poduszką powietrzną to nie ma nic wspólnego.
Jeżeli chodzi o Cactusa, to przecież miał mieć w tej czarnej osłonie z tworzywa w drzwiach boczną poduszkę powietrzną - czy coś się w tej kwestii zmieniło? Niemcy prowadzą eksperymenty (jakieś ZF albo któraś z innych firm produkujących systemy dla motoryzacji).
Moge dokladnie to samo napisac o tobie – nic nie zrozumiales z tego co napisalem. Sam operujesz banalami, polprawdami tudziez calkowitymi klamstwami. Naliczylem w twoim jakze dlugim wywodzie JEDEN konkretny argument, reszta ma znaczenie porownywalne z argumentem o tych slynnych slupach telefonicznych. Nie wiem skad czerpiesz swoje informacje o USA, ale na pewno nie z pierwszej reki. Moze gdybys kiedys wyjechal ze swojego kurwidolka, to bys zobaczyl ze gdzies indziej tez swieci slonce. Mozna wiele napisac o USA, jego znaczeniu, mozliwosciach i perspektywach, zwlaszcza w odniesieniu do Polski, ale nie mam na to czasu ani ochoty, a poza tym to troche tak, jakby kopac lezacego.
I owszem, mowiac o USA jako kraju, cytuje „wybitnie durnym i zacofanym”, „glupocie bez liku”, w tym watku i poprzednich, potwierdzasz swoja niewiedze, zahaczajac przy okazji o zwykle chamstwo. I jeszcze masz czelnosc mowic mi o triumfalizmie, pozycji wyzszosci i pogardzie...
Swoja droga, co ci Amerykanie wlasciwie ci zrobili? Nie dali wizy? To by wyjasnialo kompleksy, bo nie bardzo rozumiem jak mozna tak zupelnie bezinteresownie byc za przeproszeniem takim ch..jkiem.
PS. To z tego, ze dzieki takiemu F-150 mozna prowadzic inny styl zycia. Tylko najpierw trzeba by bylo poszerzyc swoje horyzonty myslowe... Wlasciciel F-150 zazwyczaj uzywa na codzien swojego samochodu do pracy, ciagnie nim np. warsztat lub przyczepy z ciezkim sprzetem, moze przewiezc nim maszyny, narzedzia, materialy budowlane czy inne. W weekend moze wrzucic do niego rowery, skuter wodny, sniezny, quada czy co tam mu tylko przyjdzie do glowy, albo pociagnac np. jacht lub przyczepe z konmi. W wakacje podczepic przyczepe kempingowa i caly sprzet jaki tylko potrzebuje. Jednoczesnie przy tym jest to bardzo wygodny, wrecz luksusowy, szybki, calkiem nowoczesny i bezpieczny srodek transportu, w kazdych warunkach pogodowych. A do tego na tyle przystepny cenowo, wlaczajac w to koszty uzytkowania, ze jest najpopularniejszym autem w USA. A ty ile pracowales na swoja Skode i co mozesz z nia zrobic?
Swego czasu, bodaj w 2012 roku Volvo zaprezentowało taki patent w V40, tzn poduszkę ochraniającą pieszych ale z tego co wiem to pomysł został zarzucony (nawet nie wiem czy wszedł seryjnie do produkcji bo żadne obecne Volvo go nie ma).
Odnośnie zderzaka Łągiewki to chyba mało genialne rozwiązanie bo póki co nikt tego pomysłu nie podchwycił i nie wyszedł poza fazę testów a i kontrowersji wokół tego czy to działa czy to hochsztaplerka jest całe multum.
Z tego co widziałem to to rozwiązanie potrzebuje sporej masy i przestrzeni, co więcej nie potrafi przechwycić punktowej energii. Dobre i proste wynalazki zazwyczaj wchodzą do użycia, im więcej teorii spiskowych na temat "genialnych i prostych" rozwiązań tym bardziej się okazuje że to bzdury.
W kłótnie nie wdaję się i staram się tu nie zaczepiać ludzi, którzy już na pierwszy rzut oka są z innej planety niż moja. Ale jeżeli ktoś próbuje mnie tu uczyć z użyciem nadętych, amerykanofilskich peanów "ku czci", pisanych z pozycji "wyższości" i pogardy do "przeciętnizny", to dostaję lekkiej "trzęsiączki"
Wyszliśmy od zagadnienia różnic w obszarze IIHS i NCAP. Istotnie na tym polu trzeba jankesów pochwalić za dużo szersze podejście do bezpieczeństwa niż ich europejskich kolegów. Niestety NCAP nie rozszerzyła zakresu testów o nowe typy zdarzeń drogowych i obecnie od kilku lat skupia się na wymogu dokładania wszelakiej maści asystentów jazdy i brzęczyków informujących o wszystkim podczas gdy amerykanie dostrzegli, że small overlap to statystycznie istotna grupa wypadków powodujących poważne skutki, to samo tyczy się braku normalizacji zderzaków w naczepach ciężarówek a w Europie inne instytuty typu ADAC testowały uderzenia w tył samochodów 7 osobowych, gdzie tylny rząd siedzeń znajduje się niemal zaraz za tylną szybą.
Producenci aut nie raz udowodnili, że samochody robią wyłącznie pod testy i nie próbują nawet myśleć o tym bezpieczeństwie szerzej; wyjątkiem pozytywnym okazało się znowu Volvo, które spełniło warunki small overlap na wstepie.
Obejrzałem zdjęcia z wypadku z linka powyżej i co my tu mamy? Nowoczesne auto klasy wyższej średniej (BMW serii 5 generacji F10) któremu słup wjechał od przedniej lampy aż pod tylna kanapę, omijając wszelkie struktury bezpieczeństwa. W teście small overlap w 2014 roku ten model dostał ocene marginalną:
https://www.youtube.com/watch?v=Sy_ah54kWo4
Co prawda struktura wytrzymała ale poziom obrażeń był stosunkowo wysoki.
Słup czy drzewo to jest prawdziwe wyzwanie dla karoserii. Crash testy się robi przy prędkościach 64km/h a boczne ze słupem przy zaledwie 32km/h Drzewo czy słup to skoncentrowana siła na 20cm, która wchodzi w samochód jak w masło i tak naprawdę nie ma jak tej siły sensownie rozproszyć. Niemiecki Auto Bild kilka lat temu rozbił Opla Mokkę własnie w takich okolicznościach przy 80km/h. Wyniki są takie że pasażer byłbytrupem a kierowca o ile by przeżył to miałby ciężkie obrażenia. Link: https://www.youtube.com/watch?v=Sy_ah54kWo4 Niestety tylko po niemiecku.
Co ciekawe w wypadku BMW kierowca żyje i jest przytomny (choć w poważnym stanie) a jego pasażerka zginęła na miejcu a słup wraz z kokpitem wbił się tuż koło kierowcy, na szczęście trochę mijając fotel. I tu zgoda z Ojcem Tadeuszem, że to słup się powinien poddac, nie samochód.
PS: Skoda nie musi mieć możliwości F-150. My tu mamy porządne, wymalowane, gładkie drogi, a nie przecinki leśne w wyrwami. ZIł i Kamaz mają możliwości jeszcze większe niż F-150 Tylko pytam: i co z tego wynika?????
Jedno jest pewne, jezeli chodzi o arogancje, niektorzy tutaj juz mocno przegonili Ameryke. Nie wiem skad czerpiesz swoje informacje, ale na kilometr widac ze kompletnie nie rozumiesz kraju o ktorym wypowiadasz sie z taka wyzszoscia. Ameryka to olbrzymi kraj, kraj roznorodnosci ze wszystkimi korzysciami i problemami ktore sie z tym lacza, a twoje wyobrazenie o tym kraju sprowadza sie do dziury pokroju Jackowa albo przedmiesc Detroit, a kompleksy widac z daleka. Mieszkalem wiele lat zarowno w Polsce jak i Europie zachodniej, a takze w USA, o Kanadzie nie mowiac. W sumie znam calkiem niezle mocne i slabe strony zycia w kazdym z tych miejsc. Nie uwazam, ze ktores z tych spoleczenstw jest wybitnie idealne, kazde ma swoje problemy. Ja swoj kraj wybralem i nie jest to USA. Specyfika kazdego kraju wynika z roznych uwarunkowan geograficznych, socjalnych, historycznych czy ekonomicznych z czego wynikaja z kolei roznice w stylu zycia, polityce, podejsciu do spraw obronnosci czy problemow spolecznych, czy chocby dotyczace budownictwa, czy projektowania samochodow. Nie masz o tym bladego pojecia dlatego twoj punkt widzenia znajduje sie na wysokosci wlasnych butow, a swoimi argumentami dajesz wlasnie popis ignorancji. A arogancja, jak widac chociazby w polityce, staje sie narodowym sportem. Znam wiele przypadkow Polakow, ktorzy tak jak ty, zyjac w przekonaniu o swojej wyzszosci, dostawali nagle w pupala w nowej rzeczywistosci i wracali szybko do domu z podkulonym ogonkiem, bo sie okazywalo ze nie sa pepkiem swiata.
Czy ci sie podoba czy nie, USA nadal pozostaje jednym ze swiatowych liderow w produkcji i eksporcie dobr i uslug, liderem w technologii oraz nauce, nadal ma jedna z najbardziej konkurencyjnych gospodarek dzieki czemu jest mekka inwestorow z calego swiata, w Ameryce mieszcza sie najwieksze swiatowe firmy. Jest liderem innowacji nie tylko w technice ale w naukach medycznych, spolecznych i ekonomicznych, posiada najlepsze uniwersytety i najlepszych ludzi. Ma olbrzymie zaslugi dla kultury i nie chodzi mi tu tylko o kulture masowa. Jest tez liderem przedsiebiorczosci, w USA powstaje najwiecej startupow na swiecie. I wlasnie ze jest jednym z liderow zrownowaznego rozwoju (chwilowo lekko przyhamowanego wskutek dzialan pewnego buca z bialego domu), a dzieki elastycznosci gospodarki i mobilnosci ludzi jest w stanie szybko przystosowac sie do zmian. I nadal jest na szczycie listy krajow z najwiekszym PKB wytwarzajac cwierc swiatowego PKB przy ledwie kilkuprocentowym udziele w populacji swiata. Gdzie na tym tle jest Polska?
Co do samochodow, coz, o czym mamy tu rozmawiac ? czesko-niemiecka Skoda zamiast Mustanga? Litosci... A moze pokaz mi Skode o mozliwosciach F-150? To sa auta projektowane do konkretniej pracy i z tego wywiazuja sie lepiej niz jakiekolwiek inne. I tak sie czesto sklada, ze ta wieksza pojemnosc zuzywa tyle paliwa ile ta mniejsza. Widziales kiedys jakis amerykanski samochod z bliska? Ostatnio jezdze tylko amerykanskimi samochodami i raczej na Skode bym sie nie zamienil. Trujace silniki... w tym akurat VW przoduje ostatnio. A moze polski przemysl samochodowy jakos sie podniosl podczas mojej nieobecnosci i jednak produkuje sie jakis samochod dla mas?
Budownictwo - w czym polskie betonowe bunkry budowane bezsensownie na kolejne 300 lat sa lepsze od tych domow z dykty? Nieuzasadnione ekonomicznie, koszmarnie drogie w budowie, zazwyczaj energetycznie niewydajne, trudne i drogie w przebudowie i przestarzale technologiczne w ciagu 15 lat. Popatrz w czym sie mieszka w Skandynawii i innych krajach nordyckich, mozesz sie zdziwic. Nikt nikomu nie broni stawiac bunkrow, tylko ciekawe dlaczego nikt tego nie robi? Wlacznie z tymi oswieconymi i stojacymi wyzej spolecznie Polakami, ktorzy jakims cudem nadal ciagna (legalnie lub nie) do USA.
Zywnosc – prosze bardzo, znajdziesz wszystko, w kazdej cenie i jakosci. Nigdzie nie ma takiej roznorodnosci w jedzeniu jak w USA. Jest kuchnia z calego swiata, zywnosc z USA to nie tylko Coca Cola i McDonald. Mozna tez odzywiac sie wylacznie osiagniecami polskiej mysli kulinarnej, masz taki wybor.
Dlugi – owszem, dlug ma kazdy ktory nie dostal pieniazkow po rodzicach lub nie zachachmecil w ten czy inny sposob. Nie znaczy to, ze spoleczenstwo jako ogol klepie biede. Owszem, problem biedy istnieje, tak jak problem z dostepnoscia do sluzby zdrowia. Ostatnio sia mialo polepszyc, ale przyszedl taki jeden (kumpel maliniaka zreszta) i wszystko spieprzyl.
Ciesza osiagniecia Polski, zwlaszcza na polu maszyn rolniczych i kombajnow do zbierania owocow miekkich, czy stawiania montowni roznego rodzaju, ale mniej wiecej to samo mozna powiedziec o wiekszosci krajow w miare cywilizowanych. Kazdy ma jakies osiagniecia. Ale skoro juz przytaczasz tyle przykladow, to moze wspomnij tez jak to sie ma do osiagniec USA na tym samym polu, bo jak widac trafilo na znawce.
Co do fotowoltaliki - tak, zajmuje sie fotowoltaika (miedzy innymi) i o ile mi wiadomo, zadnej firemki ze Slaska nie ma wsrod firm przodujacych w produkcji instalacji fotowoltaicznych, a jezeli jest, to mocno sie z tym ukrywa.
Przestan snic, chlopie, albo wroc jak wytrzezwiejesz.
1) ma 3 w Europie i 10 na świecie miejsce w produkcji autobusów (także własnych marek) eksportowanych do wielu państw;
2) jest jednym z czołowych na świecie producentów luksusowych jachtów;
3) jest w pierwszej trójce największych producentów mebli na świecie ( w tym designerskich, nie byle czego);
4) jest największym producentem telewizorów i dużego AGD w Europie (marki zagraniczne, ale nieważne - jest praca dla ludzi i ruch w interesie itd.);
5) jest znaczącym producentemn specjalistycznego oprogramowania na świecie (wiedźmin, to tylko wierzchołek góry lodowej - Prokom Asecco itd.);
6) produkuje nowoczesne linie technologiczne do produkcji samochodów (!!!) używane nawet przez Mercedesa (!) Transsystem, Promotech;
7) produkuje jedne z najlepszych na świecie obrabiarek cyfrowych, które kupują od nas nawet Japończycy (!!!) - Rafamet;
8) jest obecnie zaraz po takich gigantach jak Alstom, Bombardier i Siemens największym producentem taboru kolejowego na świecie (PESA, Newag itd.) Pociągi PESY jeżdżą w kilkunastu krajach w tym w bogatych Niemczech i Włoszech (!!!);
9) jest jednym z największych w świecie producentów maszyn rolniczych (eksport na cały świat i to nie do 3 świata, zapewniam) - jest pierwszym w świecie producentem kombajnów do zbioru owoców miękkich;
10) jest czołowym w świecie producentem cyfrowych kombajnów górniczych.
To tak na "dzień dobry". Jak będziesz chciał więcej, to mogę sypać z rękawa, tak a vista. Lista będzie długa. I ty, kolego, mi będziesz mówił o kapuście, różańcach i mojej ignoracji? Przepraszam cię bardzo, ale ponieważ wywołałeś mnie do tablicy, to mogę ci tylko poradzić, żebyś więcej nie ośmieszał się tak dotkliwie, jak teraz. Dobrze sobie poczytaj, zanim coś znowu napiszesz, bo zapewniam, że niełatwo mnie "przegadasz", ponieważ jestem w te klocki niezły i mam szeroką, nie chwaląc się wiedzę... A polską głupotę znam i wielokrotnie o niej tu pisałem. Co nie zmienia postaci rzeczy, że mamy także ogromnie wiele powodów do dumy, a już na pewno nie musimy mieć kompleksów przy takim tworze, jak USA. Razem z ich rakietami i bombowcami. Nawet z Teslą - a propos: Melex, to co prawda nie Tesla ale jednak czwarty na świecie producent tego typu pojazdów na świecie, którego wózkami jankesi rozbijają się po swoich polach od 45 lat... Być może z perspektywy zza wielkiej wody wydaje ci się, że my tu klękamy na kolana przed Ameryką i że żyje się w niej tak "great". Ale grubo mylisz się. I najwyraźniej mało wiesz o Polsce współczesnej. A propos, chyba pamiętam, że zajmujesz się fotowoltaiką. Wiesz, czyje firmy w Europie przodują w produkcji paneli solarnych (tak wiem, to co innego, ale blisko)??? Podpowiem ci - to takie dwie firemki ze Śląska. Kończąc - nie umniejszam wielkich osiągnięć Ameryki na polu nauki, gospodarki i technologii, ale niezależnie od tego mnie osobiście Ameryka pod wieloma względami mierzi i śmieszy. Obecnie drepcze w swej niekonsekwencji i chaosie, w miejscu. I dlatego za 20 lat dostanie w zad od Chin tak, że się zakurzy. Jeszcze trochę.
Latwo jest przygotowac auto na jeden konkretny rynek pod katem testow zderzeniowych. Duzo trudniej jest producentom sprzedajacym auta globalnie, ktorzy musza dostosowac swoje auta do roznych rynkow. Kiedys Renault brandzlowalo sie swoimi 5 gwiazdkami w EuroNCAP, podczas gdy taki Mercedes C mial trzy. Jeszcze bezczelnie zrobili sobie reklame z Mercedesem, gdy wreszcie Mercedes dobil do 5. Szkoda ze cwaniaczki nie sprobowali sprzedawac na rynku amerykanskim.
Do Owner: Popatrz lepiej ile glupoty masz u siebie w kraju. Bedac przedstawicielem narodu ktory mocniejszy jest od USA wlasciwie tylko w produkcji rozancow i kamieni do kiszenia kapusty bylbym ostrozniejszy w formulowaniu sadow, inaczej dowodzisz tylko swojej ignoracji.