Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai i10 N line - 2022 » W końcu trochę pojeździłem i10







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Hyundai i10
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 886 razy
Data wydarzenia: 03.07.2022
W końcu trochę pojeździłem i10
Kategoria: obserwacja
bo od dealera wracał syn, potem żona (bo to jej samochód będzie) wzieła na testy a ja dopiero w trzeciej kolejności mogłem się sam na spokojnie przymierzyć.

Najpierw o plusach dodatnich:
- naprawdę sporo miejsca w środku jak na taki mały miejski samochód
- silniczek 84 konny do jakiś 70-80 km/h nawet płynnie przyspiesza
- całkiem przyzwoicie zaprojektowane wnętrze choć materiały stosunkowo twarde ale nic nie trzeszczy
- system multimedialny 8 calowy z Android auto bez problemu się integruje z telefonem i wszystko co ma działać działa
- rozbudowany komputer z wieloma funkcjami personalizacji ustawień systemów wspomagających
- bardzo dobrze działajacy asystent pasa ruchu na lekkich zakrętach w zasadzie sam skręca ale najpierw daje sygnał i utwardza lekko kierownicę dopiero potem ingeruje
- kamera cofania w połączeniu z czujnikami cofania i dużymi lusterkami to też duża zaleta
- zawieszenie jest dosyć sprężyste i stosunkowo twarde ale to pewnie też przez te 16 niskoprofilowe co daje odczucie dobrego trzymania drogi.
- wydajna klimatyzacja automatyczna łatwo regulowalna bo ma tradycyjne przyciski i pokrętła
- logiczna kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem multimediów, tempomatu, komputera i telefonu
- generalnie po jeździe pozostaje wrażenie jazdy samochodem co najmniej o rozmiar i klasę większym.

Wieczorem mam zamiar jeszcze się przejechać by zobaczyć jak działają automatyczne światła drogowe, doświetlanie zakrętów i tryb automatyczny świateł mijania. Ciakawostka taka, że w reflektorze jest tylko jedna soczewka z zarówką HB3 i unoszoną elektromagnetycznie przesłoną do długich jak w bixenonach.

Niestety są też plusy ujemne:
- plastik na całych drzwiach bocznych choć o fajnej fakturze ale wygląda na dosyć tandetny i podatny na zarysowania
- marnej jakości materiał na siedzeniach (takie pierwsze wrażenie) choć w ciekawym wytłoczeniem N-line i czerwonymi szwami.
- same siedzenia dosyć twarde (nawet zbyt twarde) ale to pewnie kwestia, że muszą sie trochę ułożyć
- kieszenie i schowki również plastikowe niewygłuszone żadnym materiałem
- brak 6 biegu przez co przy 130-140 zaczyna się już lekko głośno (tak do 120 jest dostatecznie)
- mały rozstaw osi przez co trochę podskakuje na nierównościach i na szybciej przejeżdzanych łukach trzeba uważać albo zwolnić.
- trzeba walnąć klapą bagażnika by się zamknął (poniekąd może to wynikać z tego, że bardzo lekko się otwiera i sam idzie do góry po odblokowaniu)
- o ile przód i linia boczna są naprawdę ładne (wiem to subiektywne odczucie) to tyłowi brakuje czegoś oryginalnego, jest taki trochę mijaki, sytuację ratują zaprojektowane wyłącznie dla N-line tylne pozycyjne światła diodowe.

Na koniec spalanie: w czasie jazdy od dealera czyli delikatnie od 50 do 120 km/h przez te prawie 100 km spalił średnio 4,4 l/100 pod moją mogą i w mieście wyszło 7,8 ale tutaj było trochę wysokiego kręcenia i trzymania na wysokich obrotach.
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73: Ładna kompozycja kolorystyczna.
Dodano: 2 lata temu
Do humvee5: nie to co moje 0.9 t... [smiech2]
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73: wolnossący😅
Dodano: 2 lata temu
Takiego dzisiaj oglądałem. ;)
Dodano: 2 lata temu
Do humvee5:
Żeby się tylko nie rozmnożył 😂
Dodano: 2 lata temu
Do mucko1: Marcin ma N-line od Znienacka [hihi]
Dodano: 2 lata temu
Do JacK: większy silnik, cztery cylindry... przewaga Hyundaia. Ciekaw byłem, czy lepiej prowadzi się pochylone H w kółku (nie mylić z chomikiem biegającym w kółku, to akurat przez "ch" [hihi]) od hiszpańskiego S[niewiem] bez kółka.
Dodano: 2 lata temu
Do SzarnaMamba:
Silniki wypadają tylko Marcinowi i to w służbowych 🤪🤣
Dodano: 2 lata temu
Ooo, mały braciszek! Fajny. :)
Dodano: 2 lata temu
Do mucko1: jeszcze..
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73: Osram uzyskał, co prawda na razie tylko w Niemczech, homologację na retrofity LED dla konkretnych rocznków, marek i modeli samochodów a dokładnie lamp przednich w nich montowanych i i10 generacji III z tym konkretnym typem lampy soczewkowej (bo są także standardowe z H4) jest na tej liście więc się muszę zastanowić nad wymianą :-)
Dodano: 2 lata temu
Przy bogatym wyposażeniu mogli dać full LEDy z przodu. Ale i tak jest mega. [up]

Szerokości. [bigok]
Dodano: 2 lata temu
Do humvee5:
Dobrze, że silnik nie wypada 🤪🤣
Dodano: 2 lata temu
Do humvee5: i10 to chyba najmniejszy i najtańszy samochód oferowany na naszym rynku więc taki obecny Matiz.
W stosunku do Mii na pewno jeżdzi lepiej i jest lepiej wyposażony no i chyba lepiej wygląda.
Oba samochody były kupowane w jednym celu jako miejskie i do jazdy jednosobowej więc tutaj te dwa czynniki były głównie brane pod uwagę.
Mii się sprawdziło lubiłem i lubię nim jeździć w mieście. Z raz pojechałem poza miasto w 150 km trasę i też dało radę nawet na autostradzie.
Zaletą i10 jest też 5 lat normalnej pełnej gwarancji z assistance producenta i to też był powód wyboru tego samochodu.
Dodano: 2 lata temu
Taka dzisiejsza wersja Matiza?...

Co wypada lepiej: Seat Mii czy Hyundai?
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl