Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Megane "FRANCA"
»
Wakacje 2015 - Carcassonne 6/9
Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 905 razy
Data wydarzenia: 17.06.2015
Wakacje 2015 - Carcassonne 6/9
Kategoria: podróż
Obiekt znajduje się tutaj:
https://goo.gl/maps/E8PDu
Trochę opisu:
Rzymianie ufortyfikowali wierzchołek wzgórza około 100 p.n.e., a później obrali je za stolicę kolonii Julia Carsaco (potem Carcasum). Główna część północnych wałów obronnych pochodzi z tamtych czasów. Od 1067 Carcassonne stało się własnością rodziny Trencavel, która w kolejnych stuleciach rozbudowywała obiekt. W sierpniu 1209 armia pod wodzą Simona de Montforta zmusiła mieszkańców do poddania się. Montfort został nowym wicehrabią, a Trencavela zamordowano. Montfort wzmocnił też fortyfikacje, a Carcassonne stało się twierdzą graniczną między Francją i Aragonią. W 1240 syn Trencavela wielokrotnie próbował, bezskutecznie, odbić domenę rodu. W 1247 miasto poddało się rządom królestwa francuskiego i Ludwik IX ufundował nową część miasta po drugiej stronie rzeki Aude. On i jego następca, Filip III, zbudowali zewnętrzne wały obronne. Według opinii współczesnych twierdza była nie do zdobycia. Podczas wojny stuletniej, w 1355, Czarnemu Księciu (Edwardowi) nie udało się zdobyć Carcassonne, chociaż jego piechota zniszczyła dolne miasto. W 1659, zgodnie z zapisem pokoju pirenejskiego, Roussillon, zaanektowane przez Francję, stało się jej prowincją. Odtąd znaczenie militarne Carcassonne zmalało, a miasto stało się głównie ośrodkiem wymiany handlowej.
=================================================
Całość wakacji wyglądała następująco:
Trasa: Polska -> Niemcy (nocleg w Goslar) -> Luksemburg (nocleg w Larochette) -> Francja (noclegi w Perpignan i w Saint. Raphael) -> Hiszpania -> Andora -> Monte Carlo -> Włochy -> Szwajcaria -> Liechtenstein -> Austria -> Niemcy -> Czechy (nocleg w Franciszkowe Łaźnie) -> Niemcy -> Polska
Dystans 6143 km
Zużyta paliwo: 376,4 l
Średnie zużycie 6,1 l/100km
Średnia cena paliwa: 1,63 Euro/l
Koszt przejazdów (winiety, opłaty): ok. 250 Euro
Schemat wyprawy: trzy dni jazdy do Perpignan i Barcelony, na miejscu 12 dni i trzy dni powrotu. Ponad 2500 km w jedną stronę i około 1000 km na wycieczki po okolicach.
Polecam subskrybcję mojego kanału YuTube gdzie sukcesywnie pojawiają się filmy z wyprawy i nie tylko. Jest pod adresem:
https://www.youtube.com/user/martinezgp
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły,
tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue
koszty
żarówki Xenon Philips - 399zł
postojówki osram - 10zł
wymiana kilka ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

1. Mury zewnętrzne
Odstęp
2. Mury miasta
3. Mury wokół fosy otaczającej zamek
4. Mury zamku
Na tamte czasy raczej nie do zdobycia.
Moja Ala na drugiej fotce jaki mikrus jeszcze
Teraz już tak.
Normalnie niedopatrzenie.
Andorę mam w innym blogu. Tu jest Francja południowa.
Myślę, że Tobie to by się San Marino spodobało i Wenecja o ile nie byłaś... Tylko do Wenecji to początek czerwca najlepszy, bo nie cuchnie jeszcze woda.
Tu mam drogę przez Pireneje do Andory:
https://bit.ly/2WdL85y
A tu samą Andorę:
https://bit.ly/2yvAmi8
Też kiedyś byłam w Andorze i oczywiście Monte Carlo musiało być 👍
O tak, nadmiar nigdy nie zaszkodzi
A niech się zakopują, będzie więcej ich przy stole
http://zamki.net.pl/turnieje.php
Reklamowa klata