Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes W124 » Walka o dobrą trakcję







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes W124
  • przebieg 338 000 km
  • rocznik 1993
  • silnik 2.5 D
Dodano: 12 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1833 razy
Data wydarzenia: 03.01.2013
Walka o dobrą trakcję
Kategoria: serwis
Auto ma swoje lata, aby doprowadzić go do bardzo dobrego stanu, konieczne były pewne inwestycje: remont przedniego zawieszenia ( pokasowanie wszystkich luzów + ustawienie geometrii), remont tylnego zawieszenia( poduszki, tuleje pływające, drążki zbieżności + ustawienie geometrii ). Najwięcej komplikacji było z tylnym zawieszeniem samopoziomującym "nivo", wymieniałem rurki doprowadzające olej, regulator poziomu i tzw "gruszki" - czyli akumulatory ciśnienia. Teraz czuć prawdziwy komfort Mercedesa ! Także właściwości jezdne są bardzo dobre, chociaż nastawy zawieszenie są zdecydowanie miękkie. W zakrętach radzi sobie bardzo dobrze.
Także ważna uwaga: jak ktoś narzeka ,że Mercedes 124 się źle prowadzi, to pewnie jego egzemplarz był mocno "przekoszony" w jakimś wypadku , albo w jego zawieszeniu jest " luz na luzie ".
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Poczytałem wszystkie wpisy. Widać, że kolega ma serce do swojego merolka. Ja również używam 124 lecz z silnikiem 113konnym. Gwarantuję, że wszystko co robi się dla dobra tych "limuzyn" jest dużo warte. One potrafią się odpłacić. Te auta mają duszę. Dobrze, że jestem już leciwy. Mam nadzieję że oboje doczekamy końca we wspólnocie. Nie wiem czy potrafiłbym znaleźć sobie dziś auto o takiej opinii wśród nowej generacji AUT!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do nivomat: Pytam, bo alfach też był zakładany nivomat, ale nie było większego problemu z przełożeniem normalnego zawieszenia. Dlatego że SW (kombi) wychodziły z dwoma rodzajami zawieszenia- nivo i na normalnych amortyzatorach.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Myślałem o usunięciu nivo, ale W124 jest za dużo komplikacji z taką operacją. Te kombiaki w serii miały nivo, nie ma wersji bez niva, gdybym zaadaptował zawieszenie z sedana, do wymiany były by nawet wahacze, a i tak całość była by za miękka jak na kombi. Kompletowanie innego zawieszenia - amortyzatorów i sprężyn( twardość, skok,długość, mocowania),to dłuższa zabawa i finansowo nic bym nie ugrał.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Nie chciałeś całkowicie usunąć nivo i założyć normalnych amortyzatorów?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Coś na temat tego modelu wiem, cóż jest to bardzo komfortowe auto lepszy chyba jest tylko okular i S klasa;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda. Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego. Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie