Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic biały fortepian » White and white







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
Dodano: 7 dni temu
0
like
Blog odwiedzono 142 razy
Data wydarzenia: 14.04.2025
White and white
Kategoria: spotkanie
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, którzy co jakiś czas piszą lub komentują motoblogi. Jeszcze ciekawiej robi się, gdy portalowi petrolheadzi spotykają się w realu, a potem powstają niemal jednobrzmiące motowypracowania o samochodach.

Właśnie to przydarzyło się mnie i Marcinowi (FranzMaurer), gdy po prawie trzech latach od poprzedniego (to niemal kopę lat temu!) spotkaliśmy się znowu pod Słonym Dymem [palacz]. Istotą rzeczy było jak zawsze pogadanie o samochodach - pozytywna odskocznia od codzienności i przywitanie naszych obecnych pojazdów. "Tym razem Ci nie daruję, koniecznie musisz przejechać się Hondą i nareszcie poznam Twoją szczerą opinię" [chytry][up].

Umówiona godzina pod hotelem: nieco po 20:00. Nawigacja wskazuje mi 20:18, a Franz odpisuje, że przybędzie o 20:12 - świetny timing [hihi]. Na miejscu wypatruję białego Focusa Kombi (nie wiem czy wciąż zwanego Turnier?) - jest po lewej - i prawie wpisuję się obok niego, na miejsce dla niepełno... a nie, czekaj . Po prawej stronie stoi drugi! Marcin rozbawiony podchodzi i pokazuje, że "ten" Biały, i jest miejsce obok [los2] - a ja oczywiście musiałem się pomylić [hihi]. Poprzednim razem, trzy lata temu też stała jakaś podobna Škoda, w tym samym kolorze [los2].

Od razu widać, na czym polega pewien problem Marcinowego samochodu. "On wygląda trochę jak tajniak - interesują się nim głównie tylko ci, którzy wiedzą na co patrzeć". Czarny dach i literki ST na klapie są trudne do wyłowienia w półmroku, i nie dla kogoś noszącego okulary Z fordowskim kombi jest jak z dziełami sztuki, o które pytają laika - a on najchętniej by się nie odzywał. Wszędzie zachwyty i zapewnienia stylistów o urodzie dzieła. A ty patrzysz i nie wiesz. Zastanawiasz się, czy to rzeczywiście jest tak ładne nocą, czy raczej to ty nie masz za grosz gustu [hihi].

W tym braku szaleństwa jest jednak metoda - z Marcinem od razu zauważamy pewne cechy ostatniego liftingu, przez który Focus dostaje owal Forda w mało wyrazistym miejscu, na środku osłony chłodnicy (ładniej było kiedyś nad), a czarna "łyżwa" pod czarnym, sześciokątnym siatkowym grillem z plastiku wygląda mało efektownie. Czarny dach robi z kolei niezłą kombinację (gdybym wiedział wcześniej na co patrzeć, nie pomyliłbym tych Focusów ) z białym nadwoziem, a wisienką jest długi spojler tylnej klapy, który kojarzy mi się z Escortem Cosworth [puchar]. Kątem oka dostrzegam, że Marcinowi bardzo podobają się moje epickie porównania [panna].

Zanim jednak ja wsiądę do Focusa, oglądamy Civica i wślizgujemy się do środka. Marcin poznaje niuanse fabrycznego audio i słucha o dokonanych modyfikacjach, ale ciekawi Go automatyczna skrzynia CVT z klasycznym drążkiem. Krótkie zapoznanie z obsługą ręcznego (zabawny przycisk), poprawka fotela i ruszamy. Po wyjeździe na trasę rozmawiamy o tym i tamtym, ale Franz zachowuje zagadkowy spokój. Postój i chyba wszystko jasne - dobre zasoby podwozia, układ kierowniczy niezły, o innych rzeczach nic nie mówimy.

Czas na Focusa - w środku spory sterczący tablet, ekran wyświetlacza zegarów z bursztynowym tłem (spodoba mi się podczas jazdy) i panel przycisków, który cały zabawnie ugina się pod palcami. Selektor biegów automatycznej skrzyni (właśnie, jakiego typu?) to śmieszne pokrętło [kac] - nie jak I-Drive BMW, tylko pokrywka z pudełka na krem NIVEA [wacek]. Naprawdę ciekawy jest sportowy kubełek obszyty skórą [up] - dopiero później przypomniałem sobie, że opatrzony metką AGR - certyfikatem zdrowych pleców [totalszok]. Na początku wydawał mi się trochę przyciasny, ale elektryczne ustawienia dobrałem w ciągu kilkunastu sekund. Następnie kierownica - mała i podcięta na dole, po pierwszych kilkuset metrach zaczęła idealnie leżeć mi w dłoniach.

Potem okazało się jeszcze, co siedzi pod maską. 2,3-litrowy EcoBoost o mocy 280 KM robi przede wszystkim wrażenie ścieżką dźwiękową oraz ilością mocy, o 100 KM więcej niż u mnie. Jeździłem już mocniejszymi samochodami, ale ten oddaje moc jak zły. Ale Marcin powiedział mi na początku o włączniku trybu ST czerwonym guzikiem na kierownicy - i jeszcze przed skręceniem na trasę musiał być użyty. Nie wróciłem już do zwykłego ustawienia.

Brzmienie okazuje się cudowne - tryb ST przełącza w tłumikach jakąś membranę, która zwiększa efekt akustyczny, a ten jest PRAWDZIWY - nie z głośnika. Z Marcinem byliśmy zgodni, że nikt nie potrzebuje wersji RS. Ta jeździ lepiej niż Octavia RS, na którą może i fajniej się patrzyło, ale niewiele ponadto. Używasz, odstawiasz i zapominasz - do Forda wsiadasz szybko, żeby na niego nie patrzeć i zapominasz, jak wyglądał i że był biały. Gwarantujemy jednak, że prędko z niego nie wysiądziesz.

Spota kończymy przed 23:00 - na prośbę Maartena robimy jeszcze kilka zdjęć lustrzanką cyfrową. Wielkie dzięki - naprawdę czas spędzony znakomicie. Po raz pierwszy od dawna widziałem jednak, co w moim aucie nie jest tak dobre, jak mogłoby być. Nigdy nie miałem takiego uczucia w Skodach, nawet najmocniejszych. Tymczasem te genialne fotele Focusa, rewelacyjna kierownica i jeszcze precyzyjniejsze zawieszenie - z jazdy jedyną wspólną cechą jest stabilność w zakrętach - cywilna Honda jest równie dobra (w końcu tylne zawieszenie jest wielowahaczowe).

Ale najzabawniejsze były problemy Focusa z trakcją [tuning] - silnik wchodzi w symfoniczne dźwięki, a kierownicę prawie wyrywa Ci z rąk - trzeba odejmować gazu lub ściskać mocno koło kierownicy, albo jedno i drugie. O rany, nie spodziewałem się że ten skromny kompakt z Kolonii sprawi mi tyle przyjemności... Zaczynam też rozumieć, jakiego rodzaju opuchliznę mamy ja i obaj Marcinowie, którzy z białych przednionapędówek potrafią (niezależnie czy mają silniki benzynowe w trzy, cztery czy pięć cylindrów) wykrzesać frajdę petrolheadów - i nic z tym nie zrobisz [hihi]. A nasze pierwsze porównanie zdecydowanie wygrał Focus ST [puchar].
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2025 17:01:14
Zgłoś nadużycie


Dodano: 2 godziny temu
Do mucko1:
[rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 godzin temu
Do humvee5: To nie "POPiS" tylko publiczne harakiri [smiech2] Chociaż z drugiej strony, to prawie to samo [zlosnik]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 godzin temu
Do humvee5:
Mucjusz z drewnianą nogą i hakiem zamiast dłoni - patrz pan, a wychlać potrafi, albo raczej potrafił.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 godzin temu
Do FranzMaurer:
I dyma pusca, a żubra nie widać
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 godzin temu
Do humvee5: Tak to przeważnie bywa i to się chwali 💪
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 godzin temu
Do humvee5:
Nawyki się zmieniają, niezależnie od koloru ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 godzin temu
Do mucko1:
A czasami jeszcze warcy i cescy
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do Maarten73: przysłona [los2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do humvee5: Sandero ma bardzo dobrze skrojone nadwozie i wnętrze, ale pewnego pułapu nie przeskoczy. To, po prostu, auto dla ludu. [los2]

Ćwicz fotki, używaj statywu i nie mów przesłona tylko przysłona i będzie dobrze. :)

„Przysłoną nazywa się urządzenie stosowane w przyrządach optycznych do regulowania ilości przechodzącego światła, a przesłoną – element uszczelniający podłoże zapory wodnej" (cyt. za Ilustrowany leksykon techniczny WNT).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do Maarten73: mnie się też podoba kombinacja białej perły i bardzo udanej stylistyki - wciąż uważam, że Sandie
wygląda znacznie lepiej niż biały Hyundai i20, obecny biały Mitsubishi Colt aka Renault Clio, a nawet Peugeot 208. Bardzo fotogeniczne autko, a w obiektywie najlepszego portalowego Fotografa z dużym doświadczeniem i przebiegiem - bajka. Zresztą wciąż mam zaszczyt być Twoim uczniem w tej dyscyplinie📸
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do FranzMaurer: wielki tydzień, biały tydzień czy szachownica: biały niepalący, czarny palący? [rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do Egontar: dzięki! Gdyby nie obowiązki dnia następnego, to pomyślelibyśmy też o Starej
Gwardii 😀. Ale fakty są takie, że pomysł na spota zadziałał bardzo spontanicznie🙂
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do MarcinGP: Franz świadkiem, że to ta sama
lustrzanka z odpowiednio otwartą przesłoną i wydłużonym czasem naświetlania🙂. Nie było za to jak ustawić statywu, a zdjęcie celowo zachowałem i wrzuciłem, żeby popisać się amatorszczyzną😜
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do mucko1: zakropiony [rumem] i okadzony [fajka z liściami tytoniu] przez prawdziwego bosmana
. Niektórzy mówią, że na pokładzie przezywano Go Mucjusz [hihi].

Wielkie dzięki za Twoje nieodzowne poczucie humoru [up].
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do humvee5: Ale esej urodziłeś [szok] Miło się czytało [up] Jedna fota to chyba nie ręce tylko robiona pierwszym telefonem z aparatem i to jeszcze dołączanym, takim "męskim" ;-) miałem [smiech2]

Flash telefonu: 0,8 MB

CommuniCam MCA20:

rozdzielczości: QQQVGA (80 x 60 pikseli), QQVGA (160 x 120 pikseli), QVGA (320 x 240 pikseli), VGA (640 x 480 pikseli)
format zdjęć: JPEG
głębia kolorów: 24 bitowa

Moduł CommuniCam MCA-20 dla telefonu Sony Ericsson T68i mógł pomieścić od 14 do 205 zdjęć, w zależności od wybranej rozdzielczości.

0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do FranzMaurer:
Wszystko gra i bucy
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 1 dzień temu
Do mucko1:
Ministrant. To wszystko
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 2 dni temu
Do FranzMaurer:
Znaczy nadajesz się na Papieża, albo przynajmniej na proboszcza 🤣
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 2 dni temu
Do FranzMaurer: [up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 2 dni temu
Do mucko1:
Hum niepalący, ja delikatnie okadziłem sprawę ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 2 dni temu
Do Egontar:
Cała przyjemność po mojej stronie [bajer]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do FranzMaurer:
Pewnie papetony poszły w ruch....🤔😁
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do FranzMaurer: Dzięki za rzeczową odpowiedź ;)[up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do mucko1:
Rzekłbym, że się nie liczy
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do Egontar:
Dziękujemy [bigok]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do Egontar:
Rzeczywiście takie były. Choć Ghia odnosiła się bardziej do maksymalnej wersji wyposażenia. Teraz w fordowskiej nomenklaturze ST-Line jest, można powiedzieć, następcą Ghia.

RS kiedyś i ST obecnie zawsze oznaczały "usportowione" modele Forda.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 5 dni temu
Focus ST. Kiedyś Fordy były w najwyższych opcjach o nazwie Ghia! Są jeszcze takie wersje?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 5 dni temu
No to sezon rozpoczęty, ale tak prawilnie powinien być zakropiony, bo nie wiem czy to się liczy 🤣
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 5 dni temu
Piękna biała parka🫡
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 5 dni temu
Do humvee5:
To jest chyba jego największa zaleta. Wygląd to kwestia gustu. Ale prowadzenie w połączeniu z możliwościami tego silnika nie pozostawia obojętnym ;) Cieszę się, że spodobał Ci się i zrobił wrażenie [bajer]

O Bazydło nie wiedziałem - szacun [cool]

Na zakasowanie Ciebie w pisaniu, to ja jestem za krótki [hihi]

A Turnier jest nadal używany w nomenklaturze Forda ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
20 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie