Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 7 dni temu
Blog odwiedzono 142 razy
Data wydarzenia: 14.04.2025
White and white
Kategoria: spotkanie
Właśnie to przydarzyło się mnie i Marcinowi (FranzMaurer), gdy po prawie trzech latach od poprzedniego (to niemal kopę lat temu!) spotkaliśmy się znowu pod Słonym Dymem
![[palacz] [palacz]](/imgs/emoticons/smoke.gif)
![[chytry] [chytry]](/imgs/emoticons/chytry.gif)
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Umówiona godzina pod hotelem: nieco po 20:00. Nawigacja wskazuje mi 20:18, a Franz odpisuje, że przybędzie o 20:12 - świetny timing
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)

![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
Od razu widać, na czym polega pewien problem Marcinowego samochodu. "On wygląda trochę jak tajniak - interesują się nim głównie tylko ci, którzy wiedzą na co patrzeć". Czarny dach i literki ST na klapie są trudne do wyłowienia w półmroku, i nie dla kogoś noszącego okulary

![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
W tym braku szaleństwa jest jednak metoda - z Marcinem od razu zauważamy pewne cechy ostatniego liftingu, przez który Focus dostaje owal Forda w mało wyrazistym miejscu, na środku osłony chłodnicy (ładniej było kiedyś nad), a czarna "łyżwa" pod czarnym, sześciokątnym siatkowym grillem z plastiku wygląda mało efektownie. Czarny dach robi z kolei niezłą kombinację (gdybym wiedział wcześniej na co patrzeć, nie pomyliłbym tych Focusów

![[puchar] [puchar]](/imgs/emoticons/puchar.gif)
![[panna] [panna]](/imgs/emoticons/panna.gif)
Zanim jednak ja wsiądę do Focusa, oglądamy Civica i wślizgujemy się do środka. Marcin poznaje niuanse fabrycznego audio i słucha o dokonanych modyfikacjach, ale ciekawi Go automatyczna skrzynia CVT z klasycznym drążkiem. Krótkie zapoznanie z obsługą ręcznego (zabawny przycisk), poprawka fotela i ruszamy. Po wyjeździe na trasę rozmawiamy o tym i tamtym, ale Franz zachowuje zagadkowy spokój. Postój i chyba wszystko jasne - dobre zasoby podwozia, układ kierowniczy niezły, o innych rzeczach nic nie mówimy.
Czas na Focusa - w środku spory sterczący tablet, ekran wyświetlacza zegarów z bursztynowym tłem (spodoba mi się podczas jazdy) i panel przycisków, który cały zabawnie ugina się pod palcami. Selektor biegów automatycznej skrzyni (właśnie, jakiego typu?) to śmieszne pokrętło
![[kac] [kac]](/imgs/emoticons/kac.gif)
![[wacek] [wacek]](/imgs/emoticons/jezor.gif)
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
![[totalszok] [totalszok]](/imgs/emoticons/yikes.gif)
Potem okazało się jeszcze, co siedzi pod maską. 2,3-litrowy EcoBoost o mocy 280 KM robi przede wszystkim wrażenie ścieżką dźwiękową oraz ilością mocy, o 100 KM więcej niż u mnie. Jeździłem już mocniejszymi samochodami, ale ten oddaje moc jak zły. Ale Marcin powiedział mi na początku o włączniku trybu ST czerwonym guzikiem na kierownicy - i jeszcze przed skręceniem na trasę musiał być użyty. Nie wróciłem już do zwykłego ustawienia.
Brzmienie okazuje się cudowne - tryb ST przełącza w tłumikach jakąś membranę, która zwiększa efekt akustyczny, a ten jest PRAWDZIWY - nie z głośnika. Z Marcinem byliśmy zgodni, że nikt nie potrzebuje wersji RS. Ta jeździ lepiej niż Octavia RS, na którą może i fajniej się patrzyło, ale niewiele ponadto. Używasz, odstawiasz i zapominasz - do Forda wsiadasz szybko, żeby na niego nie patrzeć i zapominasz, jak wyglądał i że był biały. Gwarantujemy jednak, że prędko z niego nie wysiądziesz.
Spota kończymy przed 23:00 - na prośbę Maartena robimy jeszcze kilka zdjęć lustrzanką cyfrową. Wielkie dzięki - naprawdę czas spędzony znakomicie. Po raz pierwszy od dawna widziałem jednak, co w moim aucie nie jest tak dobre, jak mogłoby być. Nigdy nie miałem takiego uczucia w Skodach, nawet najmocniejszych. Tymczasem te genialne fotele Focusa, rewelacyjna kierownica i jeszcze precyzyjniejsze zawieszenie - z jazdy jedyną wspólną cechą jest stabilność w zakrętach - cywilna Honda jest równie dobra (w końcu tylne zawieszenie jest wielowahaczowe).
Ale najzabawniejsze były problemy Focusa z trakcją
![[tuning] [tuning]](/imgs/emoticons/tuning.gif)
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
![[puchar] [puchar]](/imgs/emoticons/puchar.gif)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
20
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Mucjusz z drewnianą nogą i hakiem zamiast dłoni - patrz pan, a wychlać potrafi, albo raczej potrafił.
I dyma pusca, a żubra nie widać
Nawyki się zmieniają, niezależnie od koloru
A czasami jeszcze warcy i cescy
Ćwicz fotki, używaj statywu i nie mów przesłona tylko przysłona i będzie dobrze.
„Przysłoną nazywa się urządzenie stosowane w przyrządach optycznych do regulowania ilości przechodzącego światła, a przesłoną – element uszczelniający podłoże zapory wodnej" (cyt. za Ilustrowany leksykon techniczny WNT).
wygląda znacznie lepiej niż biały Hyundai i20, obecny biały Mitsubishi Colt aka Renault Clio, a nawet Peugeot 208. Bardzo fotogeniczne autko, a w obiektywie najlepszego portalowego Fotografa z dużym doświadczeniem i przebiegiem - bajka. Zresztą wciąż mam zaszczyt być Twoim uczniem w tej dyscyplinie📸
Gwardii 😀. Ale fakty są takie, że pomysł na spota zadziałał bardzo spontanicznie🙂
lustrzanka z odpowiednio otwartą przesłoną i wydłużonym czasem naświetlania🙂. Nie było za to jak ustawić statywu, a zdjęcie celowo zachowałem i wrzuciłem, żeby popisać się amatorszczyzną😜
Wielkie dzięki za Twoje nieodzowne poczucie humoru
Flash telefonu: 0,8 MB
CommuniCam MCA20:
rozdzielczości: QQQVGA (80 x 60 pikseli), QQVGA (160 x 120 pikseli), QVGA (320 x 240 pikseli), VGA (640 x 480 pikseli)
format zdjęć: JPEG
głębia kolorów: 24 bitowa
Moduł CommuniCam MCA-20 dla telefonu Sony Ericsson T68i mógł pomieścić od 14 do 205 zdjęć, w zależności od wybranej rozdzielczości.
Wszystko gra i bucy
Ministrant. To wszystko
Znaczy nadajesz się na Papieża, albo przynajmniej na proboszcza 🤣
Hum niepalący, ja delikatnie okadziłem sprawę
Cała przyjemność po mojej stronie
Pewnie papetony poszły w ruch....🤔😁
Rzekłbym, że się nie liczy
Dziękujemy
Rzeczywiście takie były. Choć Ghia odnosiła się bardziej do maksymalnej wersji wyposażenia. Teraz w fordowskiej nomenklaturze ST-Line jest, można powiedzieć, następcą Ghia.
RS kiedyś i ST obecnie zawsze oznaczały "usportowione" modele Forda.
To jest chyba jego największa zaleta. Wygląd to kwestia gustu. Ale prowadzenie w połączeniu z możliwościami tego silnika nie pozostawia obojętnym
O Bazydło nie wiedziałem - szacun
Na zakasowanie Ciebie w pisaniu, to ja jestem za krótki
A Turnier jest nadal używany w nomenklaturze Forda