Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy lukas_auto » Wiedza Inspektorów Transportu Drogowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika lukas_auto
Dodano: 11 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 2331 razy
Data wydarzenia: 08.05.2014
Wiedza Inspektorów Transportu Drogowego
Kategoria: inne
Pewnego dnia podczas podróży z Kielc do Sandomierza natknąłem się na funkcjonariuszy ITD (Inspekcja Transportu Drogowego). Postanowiłem zaczerpnąć informacji na temat prowadzenia zespołu pojazdów o DMC powyżej 3500 kg. A dokładniej: samochód o DMC 3500 kg + laweta o DMC 2000 kg = 5500kg. Myślałem, że od funkcjonariusza dowiem się "z pierwszej ręki" i bez przekłamań, z resztą to przecież oni wystawiają mandaty, zatrzymują dowody i karcą za przeładowania i czas pracy. To oni są bezpośrednio w sporze z kierowcą na drodze. Stwierdził, że na taki zestaw wymagane jest prawo jazdy kat "C+E". Wg niego na prawko z kategorią B można ciągnąć przyczepę lekką (do 750 kg) i nie może zestaw przekraczać 3500 kg. A kat (B+E) uprawnia do ciągnięcia przyczep cięższych niż 750kg ale dalej nie może zestaw przekraczać 3500 kg. Kolana mi się ugięły bo przecież właśnie z takim zestawem jeżdżę już 5 lat. Miałem kilka kontroli zarówno w Polsce jak i w Niemczech i nigdy nie dostałem mandatu. Postanowiłem to sprawdzić i oto wyniki:
http://www.oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa.

Jasno, obrazkowo i na temat. Tylko dlaczego funkcjonariusz ITD posiada błędną wiedzę na ten temat i jakim prawem wystawia mandat, zabiera uprawnienia, za coś czego sam nie jest pewny?
Od dziś nie przyjmuję, żadnego mandatu od żadnej instytucji, chyba, że jestem pewny, że ja dokonałem wykroczenia....
Ostatnia aktualizacja: 08.05.2014 09:09:04
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Czyli wychodzi że jak nie masz w prawku kategori "B" wpisane adnotacji o zdanuch kursach możesz poruszać się zestawem 3,5 tony nawet jak masz hamulec najazdowy w przyczepce.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
fdghdfhdfh
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do luckyboy: O to mi chodzi. Chlali zamiast sie uczyc.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Pić to każdy pije i nie chciałbym spotkać aspołecznego funkcjonariusza, tylko niech trafiają do szkółek ludzie z wiedzą i pasją, a nie Ci co znają kogo trzeba :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Chlali na szkółkach.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
No różowo nie jest, brat (kierowca autobusu,trasy polska-anglia i polska-holandia) miał niedawno przyjemność być kontrolowanym. Wszystko OK, wykresówka zgodna,wóz sprawny,na koniec postanowili sprawdzić luzy w układzie kierowniczym. Bardzo dobry pomysł, pod warunkiem że robi się to przy zapuszczonym silniku...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Z tego względu jadąc po auto dobrze jest zabrać całą rodzinę :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do lukas_auto: Poza tym należy obciążyć auto dodatkowym bagażem, aby móc w zgodzie z przepisami ciągnąć przyczepę, bo masa rzeczywista przyczepy nie może być większa od masy rzeczywistej samochodu :) Jeżeli do pustego auta przyczepisz załadowaną lawetę, to może ona ważyć wtedy więcej od auta z kierowcą i nie są spełnione wymagania, pomimo iż DMC zgadza się :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do luckyboy: To, że przyczepione coś ma być lżejsze od konia to wiedziałem ale nie wiedziałem, że wyliczona masa jest sprzeczna z tym co jest w dowodzie napisane. W dowodzie powinno być już wyliczone to co powinno obowiązywać przy danej masie DMC konia i przyczepy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Jest jeszcze jeden ważny szczegół w Polskim prawie - to nie koniec komplikacji. Polskie prawo uznaje, że hamulec musi być uruchamiany z miejsca kierowcy. Hamulec najazdowy tego warunku nie spełnia. Dlatego trzeba jeszcze sięgnąć po rozporządzenie, które mówi, że stosunek masy (DMC) pojazdu do masy (DMC) przyczepy z hamulcem najazdowym musi wynosić 1,33:1.

Innymi słowy, jeśli w rubryce O.1 mamy wpisane np. 1600 kg, a nasze auto waży 2000 kg, to nie oznacza, że możemy ciągnąć przyczepę o DMC 1600 kg. Musimy podzielić 2000 przez 1,33, co daje 1503 kg. Ustawodawcy zawsze frontem do użytkowników dróg :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać. Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
1 komentarz
Dodano: 17 godzin temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
1 komentarz
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie