Wpis w blogu auta
Mazda MPV
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3557 razy
Data wydarzenia: 08.11.2010
Wilgoć
Kategoria: awaria
rano Madzia odpaliła, pomknąłem do pracy tam postała 8 godzin w deszczu, bo taka aura.Po skończonej pracy, jak zwykle zadowolony(...nieee z pracy!), zasiadam...kluczyk...start...i ....sinik się kręci, ale nieeee odpala!.luz ..spoko...powtórka...kluczyk..zapłon i powtórka - kręci i nic...na desce zauważyłem że kontrolka(taka czerwona z kluczykiem)po przekręceniu nie zapala się, a zawsze się paliła na 2sekundy, ale teraz nie zaświeciła.Auto nie odczytało kluczyka, myślę sobie.Ok.- do domu po drugi kluczyk, powrót,historia się powtarza j.w....
Hm, dymek na płuco, chwila zastanowienia...ok...garnę po farelkę i dwa przedłużacze 20metrowe...maska w górę...farelka - hyc do środka , włącznik na maxa, maska w dół- grzejemy...kilka liści tytoniowych,20minut mija...kluczyk...zapłon...DZIAŁA!ZAPALIŁA!
Powrót do domu,na parking, spryskane cewki WD40, zobaczymy rano...zapali,nie zapali,zapali nie zapali...
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez CeZaR83
Witam Was,
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a.
Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
99
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez Egontar
W ramach wolnego czasu przeglądnąłem dokumentację serwisową mojego DSa i w oczy rzuciła mi się faktura za wymianę oleju w skrzyni biegów zrobiona przy przebiegu 122 kkm. Doświadczeni ...
56
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

...dziś sytuacja się powtórzyła...NIE ZAPALIŁA.
Poszukałem w necie i znalazłem stronkę forum Mazdy po angielsku,gdzie ktoś miał już taki przypadek.W opisie było, aby sprawdzić działanie immobilisera poprzez test:
-przekręć kluczyk w pozycję startu silnika na ok 2sek.
-po czym cofnij kluczyk do pozycji ACC i odczekaj 2min, kontrolka ta czerwona z kluczykiem, powinna zacząć błyskać wskazując tym nr.kodu błędu..
Tak też uczyniłem, lecz kontrolka się nie zapaliła,więc przekręcam kluczyk i jest zapłon!Pali silnik!Pochodził troszkę i go zgasiłem, myślę sobie jet ok, ale spróbuję jeszcze raz...kluczyk do stacyjki...zapłon i...silnik kręci ale brak zapłonu.
Więc powtarzam poradę z netu i ...silnik pali,
trochę to dziwne - odpalam jak diesla(muszę trochę poczekać),
a chodzi jak benzyna...hmmm
Dzisiaj zawitałem do elektryka, mówię co się stało i możne to przewody od wysokiego napięci, kazał odpalić silniki i mówi że:
"idzie po trochę wilgoci",
po czym moim oczom ukazał się widok - mechanika z konewką ogrodową napełnioną woda, którą lał po przewodach WN, silnik pracował dalej równomiernie,nie zszedł z obrotów, nie przerywał, powiedział że wina leży po stronie immobilisera...