Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Wiosenne zmiany planów-Lanos lepszy niż nowa Ibiza! ?
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1310 razy
Data wydarzenia: 19.04.2013
Wiosenne zmiany planów-Lanos lepszy niż nowa Ibiza! ?
Kategoria: inne
U nas małe zmiany odnośnie zakupu auta. Wiosna przyszła dopiero kilkanaście dni temu więc dopiero teraz można zacząć poszukiwania nowego pojazdu.
Jednak zaistniała potrzeba włożenia większych środków finansowych w dobrą inwestycję-stąd auto zostanie kupione nieco później (do jesieni)
A skąd ten przekorny i dziwiący wiele osób tytuł motobloga?
Już wyjaśniam. Otóż gaz założyłem w warsztacie poleconym przez kogoś z rodziny (osoba znana jako pasjonat motoryzacji).
Instalacja firmy BRC w rocznym seacie Ibiza, 3 cylindry, moc 70 koni, przebieg 5 tys. km.
Ja natomiast założyłem 500 zł tańszą instalację sekwencyjną a Lanos miał przejechane 117 tys. km.
Minęły 2 lata i Lanos przejechał na gazie około 48 tys. km, natomiast Ibiza zdążyła przejechać na gazie około 10 tys. km.
Jakim szokiem była dla mnie wiadomość że Seat wylądował w warsztacie, diagnoza, remont głowicy, nadpalone gniazda zaworowe.
Samochód 3 letni, przebieg ok. 20 tys. km, jeździ nim osoba starsza, dość spokojnie, no i rocznie nie przejeżdża więcej niż kilka tys. km.
Stąd założenie że Lanos jest lepszy od najnowszej Ibizy.
No nie da się ukryć że silnik 1.5 o mocy 100 koni jest lepszy niż pseudo 3 cylindrowy 1.2 niespełna 70 konny wynalazek volkswagena ale żeby była w nim tak słaba głowica ?
Ciekawe ile po remoncie wytrzyma? Może 30 tys. km jak będzie miał szczęście
Stąd mocno zastanawiam się nad kolejnym autem z gazem. Bo diagnoza jest taka że jeśli głowica jest słaba to nie wytrzyma i 50 tys. km, a a jeśli jest w miarę dobra to i tak na gazie więcej niż 100 tys. km się nie przejedzie – później remont.
Chyba wycofam się na rzecz diesla, wytnę filtr DPF (w Niemczech prawie każdy diesel go ma od ok. 2005 roku). Pomimo tego że auto ma pokonywać niedługie odcinki i diesel się nie zagrzeje, praz będzie palił więcej to nie ma innego wyjścia.
A że kombi musi mieć moc (co najmniej 110 koni) to na krótkich dystansach i w jeździe miejskiej auto na benzynę spali spokojnie 10-11 litrów (stanowczo za dużo).
Ja nie powiem że gaz w Lanosie jest idealny (kiedyś były problemy z obrotami, czasem zły skład mieszanki) ale zazwyczaj po wymianie filtrów i regulacji jest dobrze.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
16
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8
komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ale tak czy owak 10 tys. na gazie to dużo nie jest. Z kolei remont to też tylko 2 tysiaki a oszczędności kilka razy większe.
Albo po prostu instalacja działała w sposób nieprawidłowy.
Najlepszym rozwiązaniem w autach nowych jest kupno wersji z fabryczną instalacją LPG gdyż takie auta często mają wzmacniane głowice już na taśmie produkcyjnej ażeby takie niespodzianki potem nie wychodziły
Co do Lanosa, wielu się śmieje, wielu szydzi i mówi że w życiu by czymś takim nie jeździło... A tak na prawdę to całkiem solidne autka, może nie mają super materiałów w środku, ani nie są świetnie spasowane, ale przynajmniej nie sprawiają wielu problemów, a jeżeli już to ich usunięcie nie jest drogie