Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Punto Moja Szkapa II
»
Wiwat internet - informacje od pierwszego właściciela
Wpis w blogu auta
Fiat Punto
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 527 razy
Data wydarzenia: 27.01.2011
Wiwat internet - informacje od pierwszego właściciela
Kategoria: obserwacja
Znalazłem go po prostu na "Naszej Klasie" i napisałem. I proszę - po około 2 tygodniach przyszła odpowiedź.
To czego nie wiedziałem to to, że była uszkodzona chłodnica klimatyzacji. O stłuczce i wymianie klapy mnie informowano.
O wymianach części i sposobie wcześniejszej eksploatacji oczywiście nie, więc są to dla mnie cenne informacje.
Dziwna sprawa z tymi wtryskiwaczami. Ja już też je raz wymieniłem. Nawiasem mówiąc kiedy odpalam auto podczas mrozu bardzo słabo kręci silnik. Odpala, ale wygląda to tak, jakby był wyładowany akumulator (a jest nowy). Za niski prąd ładowania?
Zastanawia mnie to, że auto po pierwszym odpaleni potrafi zgasnąć jeśli za szybko, za gwałtownie docisnę pedał gazu (w drugim moim Punto nic takiego nie występuje). Co to może być? Ktoś ma jakiś pomysł?
Cieszę się, że dowiedziałem się że był wymieniany niedawno reduktor gazu - już go miałem wymieniać pod koniec grudnia - na dodatek na jakiś tańszy (a jest Tartarini). Dobrze że się wstrzymałem (a właściwie pieniędzy brakło)... Na początku lutego zrobię teraz tylko regulację i zobaczymy jak wyjdzie spalanie.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Prócz tego należałoby sprawdzić napięcie baterii bez obciążenia. Jeśli wynosi ono 12,6 V i więcej, to świadczy o bardzo dobrym stanie akumulatora. 12,4 V to stan normalny, a napięcie 12,2 V i niższe powinno być sygnałem do naładowania, a jeśli to nie przyniesie oczekiwanych efektów, do wymiany baterii.
Dobrze byłoby również sprawdzić gęstość elektrolitu, lecz jest to możliwe tylko w akumulatorach z wykręcanymi korkami. W tym celu posługujemy się areometrem. Na skali pływaka odczytujemy gęstość pobranego do rurki elektrolitu albo w stopniach Baumego (+Be), albo w jednostkach ciężaru właściwego (g/ccm):
akumulator rozładowany: 1,15 g/ccm lub 16 +Be,
akumulator niedoładowany: 1,22 g/ccm lub 24 +Be,
akumulator naładowany: 1,26 g/ccm lub 30 +Be.
Odczyty w każdej celi powinny być zbliżone do siebie, różnice przekraczające 0,04 g/ccm wskazują na uszkodzenie akumulatora.
Przyczyną Twoich problemów z porannym rozruchem może być również niedostateczny prąd ładowania. Aby sprawdzić jego wartość, należy podłączyć woltomierz do zacisków akumulatora przy uruchomionym silniku. Najogólniej rzecz ujmując, przy prędkości obrotowej wyższej niż obroty biegu jałowego, napięcie powinno wynosić od 14,0 V do 15,0 V. Jeśli jest inne, możemy spodziewać się uszkodzenia alternatora lub niepoprawnej pracy regulatora napięcia. Napięcie mniejsze niż 13,2 V może być spowodowane niedostatecznym naciągiem paska klinowego.
Kolejna prawdopodobna przyczyna to ukryty pobór prądu przez któreś z urządzeń elektrycznych spowodowany korozją styków, przetarciem przewodów lub wewnętrznym zwarciem w samym urządzeniu. Szczegółowy opis takiego przypadku znajdziesz w dzienniku pokładowym mojej Astry ("Moja Astra słucha radia!" )
Życzę owocnych poszukiwań usterki.
Zza kierownicy Astry pozdrowienia śle
Tabur