Stało się. Bałem się zważywszy na ilość elektroniki w aucie jak ognia sytuacji gdy coś zdechnie.Wcześniej zadbałem co prawda o tym aby zabezpieczyć się w prywatny OBD ale powstała awaria,przekraczała może nie jego możliwości co mój strach.Odpaliłem rano auto i chcąc rozsiąść się wygodnie przed startem,obroty nagle zaczęły wariować.Odpaliłem ponownie-to samo. Chcąc wprowadzić silnik na obroty,pompowałem pedałem i z trudem bo z trudem bez wahania ruszyłem nie wiedzieć czemu do niedalekiego i to autoryzowanego serwisu Nissana. Darujmy sobie procedury,propozycję umówienia się na wizytę za kilka dni etc.Udało się w końcu otworzyć zlecenie i pojawił się ktoś z komputerem.Odczytany błąd to P0302 dotyczące drugiego cylindra. Własnoręcznie przełożyłem cewkę ale odczyt zdał się na nic ponowny bo oferowana cewka przez serwis była tak droga jak moja Primera a więc po wizycie w kasie wróciłem skąd wystartowałem. Zadzwoniłem w kilka miejsc ale i to wiele nie pomogło.Załatwiłem inną cewkę i na chwilę auto ożyło jakby.Moje OBD wskazywało jakiś problem z przepływomierzem.Dwie kolejne osoby się zajmowały autem ale poza wzajemną wymianą uprzejmości, po dwóch dniach walki bezradnie rozłożyli ręce. Skoro nie zdobył się na to nikt a sprawdziwszy cenę nowej przepływki,postanowiłem czytając jakieś forum samemu ją przeczyścić co w jakimś przypadku komuś tam pomogło. Dwie śrubki i trzymając w ręku ślepia zrobiłem ogromne!!! Czegoś ewidentnie brakowało. W jakiejś szufladzie w garażu znalazłem coś podobnego od WV i po jej rozebraniu zobaczyłem coś innego zupełnie.Przyznam że wiele się nie zastanawiając,obcinaczem pomagając sobie przeniosłem "ustrojstwo" do elementu z Primery. Usunąłem błąd i z duszą na ramieniu odpaliłem silnik. To było to!!!Gdyby szło, to obrotomierz bym zamknął a wcześniej 3 tysięcy osiągnąć nie szło. Auto chodzi jak należy a ja od wczoraj szukam potwierdzenia że to nie tylko przypadek ale tak być powinno a w mojej przepływce w dziwny sposób wypadł [nie znalazłem go do teraz] brakujący element. Jeśli tak to jakie powinien mieć parametry?A może któryś z kolegów AutoCentrum miał podobny przypadek i podpowie? Z góry serdecznie dziękuję.
W swoim założeniu do tego co ja osobiście przynajmniej robię, stosuję metodę dyskusji,podpowiedzi oraz czerpania z doświadczeń innych aby frajersko nie wyrzucać kasy na pseudo mechaników.Tyle i aż tyle.
Ja w swoim wymieniłem.
Nie dorastam za co przepraszać nie mam zamiaru i najlepiej na tym zakończmy.
Głupio mi przyjmować gratulacje bo sam uważam że to był jakby "złoty strzał". Mi też brakowało już cierpliwości i koncepcji.Odrobina szczęścia jednak czasami jest potrzebna.
U mnie jest bodajze 17 rożnych modułów, od sterowania nawigacja, parktronikiem, szybami, światłami, alarmem, lusterkami, fotelami, Bluetooth, moduł świec żarowych itd... a co ma takiego Primera z elektroniki oprócz przepływomierza, który jest praktycznie w każdym aucie? W Primerze nie ma praktycznie co sie psuć
Oglądałeś kiedyś "Będzie Pan zadowolony?" Tam to dopiero są agenci.